کد خبر: ۵۸۶۴۷۱
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵

گردشگری اسلامی در پی چیست؟

قائم مقام رئیس جامعه المصطفی العالمیه گفت: تفکر و تعقل بشری در رابطه با حقیقت هستی از اهداف اصلی و مهم گردشگری اسلامی است.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام مجید خالق‌پور در آئین اختتامیه نخستین همایش بین‌المللی فقه گردشگری در تبریز، با بیان این‌که اهداف مختلف گردشگری باعث شده تا انواع مختلفی از گردشگری در سطح جهان مطرح شود، افزود: دین اسلام در رابطه با انواع مختلف گردشگری حرف‌هایی داشته و درباره گردشگری به قصد تفرج و کسب آرامش نیز برنامه و اهدافی تعیین کرده است.

وی با بیان این‌که آشنایی با اهداف اسلامی در حوزه گردشگری تفریحی، این نوع سفرها را پربارتر می‌کند، گفت: متولیان امر گردشگری اسلامی باید به گونه‌ای این صنعت را مدیریت کنند که گردشگران به تعقل نسبت به اطراف خود پرداخته و متوجه حقیقت هستی شوند.

حجت‌الاسلام خالق‌پور با بیان این‌که "احیای عقول بشر" یکی از اهداف گردشگری اسلامی است، تاکید کرد: گردشگری اسلامی نمی‌گوید همه مسلمان شوند بلکه در تلاش است تا بشر از اوقات فراغت خود بهترین بهره را برده و عقل گردشگر را تحریک و قدرت تعقل وی را مدیریت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: در دنیای کنونی نیروهای شیطانی در قالب انسان‌ها، گردشگری را مدیریت می‌کنند و گردشگری را بیشتر به سمت مرداب جهالت و بی‌خبری و جدایی از حقیقت و حس مسئولیت سوق می‌دهند؛ در چنین شرایطی نیاز به گردشگری اسلامی به شدت احساس می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: با توجه به این‌که همایش فقه گردشگری نخستین دوره خود را در سطح بین‌الملل تجربه می‌کند، لازم است برای تداوم و همچنین استفاده از دستاوردهای علمی آن برنامه‌ریزی دقیقی انجام شود.

قائم مقام رئیس جامعه المصطفی العالمیه در خاتمه گفت: امید است این همایش آغاز خوبی برای تحقق واقعی گردشگری اسلامی باشد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین