کد خبر: ۵۸۶۶۲۴
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹

شکاف در دولت برزیل در پی انتقاد پسران بولسونارو از معاونش

انتقادهای اخیر پسران رییس جمهور راست‌گرای برزیل علیه معاون رییس جمهور این کشور، شکاف‌ها در کابینه برزیل را افزایش داده و اعضای ارشد دولت بولسونارو از این مساله ابراز نگرانی کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
افراد نزدیک به ژایر بولسونارو، رییس جمهور برزیل گفته‌اند که افسران بازنشسته ارتش که یک سوم کابینه ۲۱ نفره او را تشکیل می‌دهند، نگران هستند که انتقاداتی که علیه همیلتون مورائو، ژنرال سابق ارتش و معاون رییس جمهور برزیل مطرح شده است، تلاش برای تصویب دستورکار اصلاحات اقتصادی بولسونارو را با موانعی روبه‌رو کند.

یکی از مقامات ارشد دولت برزیل در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفت: داریم وقتمان را تلف می‌کنیم. رشد اقتصادی متوقف شده، بیکاری در حال افزایش است و مردم در حال بحث درباره چنین مزخرفاتی هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کارلس و ادواردو بولسونارو، فرزدان رییس جمهور برزیل مورائو را به عدم وفاداری متهم کرده و در رسانه‌های اجتماعی و مطبوعات از او انتقاد کرده‌اند.

مورائو رک‌گوترین فرد در میان ژنرال‌های سابق حاضر در دولت برزیل است. رویکرد عملگرایانه‌تر او در خصوص امور خارجی و مسائل حساس فرهنگی خشم مشاوران محافظه‌کار تندروی بولسونارو از جمله پسران را برانگیخته است.

کارلس کوتو، استاد علوم سیاسی در پژوهشکده "اف‌جی‌وی" اظهار کرد: خاندان‌های سیاسی در سیاست برزیل نفوذ داشته‌اند اما هرگز شاهد خانواده‌ای نبوده‌ایم که اینچنین بر دولت فدرال تسلط داشته باشند یا اینگونه به معاون رییس جمهور حمله کنند.

کارلس بولسونارو که یکی از اعضای شورای شهر ریو دو ژانیرو است و به پیروزی پدرش در انتخابات برزیل کمک کرده است، در توییتر وفاداری معاون رییس جمهور را زیر سوال برد و از مورائو که گفته بود اپوزیسیون ونزوئلا نباید مسلح باشد زیرا بروز جنگی داخلی برای "نیم‌کره جنوبی هولناک خواهد بود"، انتقاد کرد.

کارلس بولسونارو اما گفته است: به کسی حمله نکرده‌ام و این‌ها مطالبی هستند که دوست دارم (در فضای مجازی) با دوستانم به اشتراک بگذارم.

در حالی که دولت برزیل در تلاش است تا با تشکیل ائتلافی در کنگره، اصلاحاتی در زمینه امنیت ملی را به تصویب برساند، متحدان آن هشدار داده‌اند که رییس جمهور این کشور باید به این هیاهو پایان دهد.

معاون رییس جمهور برزیل و متحدانش در دولت این کشور نگران هستند که سکوت بولسونارو به این معنی باشد که پسران و اطرافیان تندروی او نسبت به اعضای کابینه از قدرت بیشتری برخوردار شوند.

یکی از مقامات آشنا به این موضوع اظهار کرد: مداخله پسران رییس جمهور در امور کاخ ریاست جمهوری نامعقول است و برزیل یک جمهوری است، نه یک حکومت سلطنتی.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین