کد خبر: ۵۸۶۷۷۴
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۶

ایران چندمین قدرت نظامی برتر جهان است؟ + فهرست

پایگاه «گلوبال فایر پاور» با بررسی ۵۵ فاکتور، فهرست قدرتمندترین کشورهای جهان از لحاظ نظامی در سال ۲۰۱۹ را منتشر کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
پایگاه «گلوبال فایر پاور» در جدیدترین رده بندی سال ۲۰۱۹، ایران را در میان ۱۳۷ کشور جهان از نظر قدرت نظامی در رتبه چهاردهم قرار داد.

این پایگاه با بررسی ۵۵ فاکتور، فهرست قدرتمندترین کشورهای جهان از لحاظ نظامی در سال ۲۰۱۹ را منتشر کرد. در این رده‌بندی ۱۳۷ کشور توسعه یافته و در حال توسعه جهان از نظر پارامترهایی شامل موقعیت جغرافیایی، منابع طبیعی، نیروی انسانی، سلامت اقتصادی، بودجه نظامی، تجهیزات و صنایع نظامی بومی مورد بررسی قرار گرفت. در این فهرست مواردی همچون تعداد موشک، کلاهک هسته‌ای و سایر تسلیحات در نظر گرفته نشده است.

ایران در این فهرست بالاتر از عربستان سعودی [رتبه ۲۵] و رژیم صهیونیستی [رتبه ۱۶] قرار دارد. عربستان سعودی به رغم معاملات تسلیحاتی گسترده با آمریکا و کشورهای اروپایی و لفاظی‌های ولیعهد جوان آن به مراتب پایین‌تر از ایران قرار دارد. محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی مدعی شده بود ایران در میان ۵ قدرت نظامی جهان اسلام جایگاهی ندارد.

ایران چندمین قدرت نظامی برتر جهان است؟ + فهرست

کره شمالی نیز در جایگاهی بالاتر از امارات متحد عربی، کانادا و استرالیا، رتبه هجدهم را از آن خود کرد. در این فهرست کشورهای آمریکا، روسیه، چین، هند، فرانسه، ژاپن، کره جنوبی، انگلیس، ترکیه و آلمان رتبه‌های اول تا دهم را به خود اختصاص دادند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین