کد خبر: ۵۸۶۸۸۰
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۳

واکنش وزارت خارجه عراق به مواضع اخیر سفارت آمریکا در بغداد علیه ایران

وزارت امور خارجه عراق از سفارت آمریکا در بغداد خواست تا مواضع ضدایرانی اخیر خود را از صفحه فیس بوک سفارت حذف کند. وزارت خارجه عراق روز گذشته نیز کاردار آمریکا در بغداد را احضار کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
وزارت امور خارجه عراق روز یکشنبه از سفارت آمریکا در بغداد خواست تا مواضع ضد ایرانی خود را که در حساب کاربری فیس‌بوک آن منتشر شده بود، حذف کند.

به گزارش روزنامه ینی شفق، وزارت امور خارجه عراق تاکید کرد: این ادعا تخطی از آن دسته از هنجارهای دیپلماتیک و قوانین بین‌المللی است که مأموریت‌های دیپلماتیک را در کشورهای میزبان تنظیم می‌کنند".

وزارت خارجه عراق با تاکید بر لزوم عدم دخالت در امور داخلی دیگر کشورها اعلام کرد که این اقدام با اصول قانون اساسی عراق سازگار نیست.

وزارت امور خارجه عراق از سفارت آمریکا خواست تا این مطلب را از صفحه فیس بوک خود حذف کرده و "از بیان اظهاراتی که روابط عراق با کشورهای همسایه و دوست را تحت تأثیر قرار می‌دهد" خودداری کند.

وزارت خارجه عراق روز گذشته نیز کاردار آمریکا در بغداد را احضار کرد تا به مواضع اخیر سفارت این کشور علیه ایران اعتراض کند.

احمد الشرف، سخنگوی وزارت امور خارجه عراق به شبکه تلویزیونی السومریه گفت که محمد الحکیم، وزیر امور خارجه این کشور دستور داد تا کاردار آمریکا در بغداد احضار شود

 سفارت آمریکا در بغداد روز جمعه در صفحه فیسبوک خود ادعاهای بی اساس در رابطه با دارایی‌ها و اموال مقامات عالی رتبه کشورمان مطرح کرد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین