کد خبر: ۵۸۶۹۸۳
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۸
تعداد نظرات: ۴۳ نظر
"افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو ساعتی شده و به نمی‌توان قیمتی برای خودروها به مشتریان ارائه داد"
رصد قیمت های خودرو در ساعت های پایانی معاملات دیروز (یکشنبه) حکایت از ارقام عجیب و غریبی داشت؛ ارقامی که حتی در مقایسه با هجدهم فروردین ماه امسال تفاوت های اساسی داشته و مشتریان و مصرف کنندگان خودرو دلیلی منطقی برای این افزایش ها پیدا نمی کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
بطور نمونه پژو 206 تیپ 2 که 18 فروردین ماه 72 میلیون تومان قیمت داشت، دیروز به 95 میلیون تومان رسید. پژو 206 وی 8 در مدت یاد شده از 88 میلیون تومان به 114 میلیون تومان، پژو 206 تیپ 5 از 86 میلیون به 112 میلیون تومان، سمند ال. ایکس از 72 میلیون به 86 میلیون تومان، پژو 405 جی. ال. ایکس از 68.5 میلیون به 85 میلیون تومان و سراتو شرکتی سایپا از 245 میلیون به 330 میلیون تومان رسید.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران در این زمینه می گوید: افرادی که خودرو دارند، قیمت های سلیقه ای می دهند، اگر خواهان کاهش التهاب در بازار خودرو هستیم باید خودرو به اندازه کافی در بازار موجود باشد.

جنون قیمت‌ها در بازار خودرو؛ به کجا چنین شتابان؟ خودروسازان داخلی قادر به تامین نیاز بازار نیستند؟

به اعتقاد «سعید موتمنی» اگر خودروسازان داخلی قادر به تامین نیاز بازار نیستند، وزارت صنعت باید دستکم اجازه ورود خودروهای زیر 10 تا 15 هزار دلار کارکرده به داخل را صادر کند. حتی یک روز وقفه در عرضه خودرو به بازار، بازگشت آن به حالت عادی و خروج از بی تعادلی را هفته ها به تاخیر می اندازد.

موتمنی به گذشت 18 روز از آغاز مجدد فعالیت بازار پس از پشت سرگذاشتن عید اشاره کرد و گفت: تاکنون التهاب بازار فروکش نکرده و شاهدیم قیمت ها بطور ساعتی در بازار بالا می رود.

وی اظهار داشت: افزایش 70 تا 80 درصدی قیمت خودروهای مونتاژی و رشد پنج تا 30 میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی در چند روز اخیر به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و هیچ اتفاقی در سایر بازارها از جمله طلا، سکه و ارز نیفتاده که چنین رشد قیمتی را شاهد باشیم.

این مقام صنفی به قیمت 480 میلیون تومانی مزدا 3 گروه بهمن در بازار اشاره کرد و گفت: پارسال همین موقع با چنین مبلغی می شد یک تویوتا لندکروز کارکرده خریداری کرد.

وی ادامه داد: در حالی که اسفندماه پارسال با عرضه مداوم خودرو از سوی خودروسازان، وضعیت آرامی را در بازار شاهد بودیم، اما اکنون دوباره بازار ملتهبی را شاهد هستیم.

موتمنی در عین حال خاطرنشان ساخت که در طرف تقاضا نیز مردم برای خرید خودرو صف نکشیده اند، اما آنانی که پول دارند نسبت به خرید اقدام می کنند و خودروها را از پارکینگی به پارکینگ دیگر جابجا می کنند. ثبات بازار مستلزم عرضه خودرو است.

** قیمت سایر خودروها

مشاهدات میدانی حاکی است در واپسین ساعت های معاملات دیروز، هر دستگاه پراید 111 به 51 میلیون تومان، پراید 131 به 47.5 میلیون تومان، ساینا 61 میلیون تومان، پژو 207 اتوماتیک 155 میلیون تومان، پژو 207 دنده ای 124 میلیون تومان، پژو 405 اس. ال. ایکس 88 میلیون تومان، پژو پارس دنده ای 101 میلیون تومان، پژو پارس اتوماتیک 147 میلیون تومان، پژو پارس ال. ایکس (TU5) معادل 120 میلیون تومان، سمند ال. ایکس 85 میلیون تومان، سمند ای. اف7 به 89 میلیون تومان، سمند دوگانه پایه گازسوز 94 میلیون تومان و رانا 90 میلیون تومان قیمت خورد.

همچنین هر دستگاه هایما اس 5 به 300 میلیون تومان، هایما اس 7 به 320 میلیون تومان، دانگ فنگ اچ. سی. کراس 155 میلیون تومان، پژو 2008 به 410 میلیون تومان، سوزوکی گراند ویتارا به 550 میلیون تومان، ساندرو 185 میلیون تومان و ساندرو استپ وی 200 میلیون تومان قیمت گذاری شد.

برخی نمایشگاه داران در این زمینه گفتند: افزایش قیمت ها اکنون ساعتی شده و به هیچ عنوان نمی توان قیمتی برای خودروها به مشتریان ارائه داد.

آنان گفتند: قیمت برخی خودروها در مقایسه با فروردین ماه پارسال سه برابر شده و مسئولان تا کی می خواهند دست روی دست بگذارند و نظاره گر باشند؟ اگر نمی توانند بازار را مدیریت کنند حداقل اجازه ورود خودروی کارکرده بدهند، زیرا فقط عرضه خودرو است که می تواند این وضعیت را سر و سامان دهد.

یکی از نمایشگاه داران شرق تهران که خواست تا نامش فاش نشود، گفت: تا پنج سال قبل هر دستگاه تویوتا پرادو در بازار 180 میلیون تومان داد و ستد می شد، اما همان خودرو با وجود چند سال کارکرد امروز به بیش از یک میلیارد و 400 میلیون تومان معامله می شود.

وی بیان داشت: در جهان اکثر مردم سوار خودروهای زیر 10 هزار دلار می شوند، خودرو کالایی مصرفی است و مانند کشور ما نیست که به کالایی لوکس یا سرمایه ای تبدیل شده و خودروهایی که باید در حقیقت به قبرستان خودروها منتقل شوند، با چند برابر قیمت خرید فروخته می شوند.

** درجا زدن صنعت خودرو

نمایشگاه دار دیگری به ایرنا گفت: در حالی که در سال های گذشته در صنایع دفاعی پیشرفت های چشمگیری داشته ایم، چطور در صنعت خودرو درجا زده ایم؟ این نشان می دهد که «نخواستیم تا در خودروسازی رشد کنیم» و در 2 تا سه دهه گذشته در عمل واردکننده و نه تولیدکننده بودیم.

وی گفت: معلوم است که خودروسازان تا حالا آدرس غلط می دادند و خودروی ملی حرفی بیش نیست، بلکه قطعه از چین و سایر کشورهای سفارش می دادند و برچسب «ساخت ایران» به آنها می زدند.

وی تاکید کرد: وزارت صنعت باید فکر اساسی درخصوص این صنعت و بازار آن بیندیشد، بازار نیاز روزانه دارد و باید این کالا را از بورس بازی خارج کرد.

این فعال بازار خودرو معتقد است که ثبت نام های خودرویی خودروسازان باید تعطیل شود، زیرا بر مبنای نیاز بازار نیست.

وی نبود یا کمبود قطعه در بازار را بهانه ای بیش ندانست و ادامه داد: شاهیم وقتی یک خودروی لوکس وارداتی با مشکل مواجه می شود، طی 24 ساعت قطعه مورد نیاز آن را از کشورهای همسایه وارد کرده و آن را تعمیر می کنند؛ بنابراین مشکل کسری قطعات قابل حل است و بخش خصوصی راه آن را به خوبی بلد است.

این فعال بازار خودرو مدعی شد که دست هایی پشت پرده است تا بازار را مدیریت کرده و به قیمت‌های دلخواه برساند.

وی بیان داشت: وقتی طی 10 روز قیمت خودروهای مونتاژی تا 100 میلیون تومان بالا می رود، افزایش 200 میلیون تومانی خودرویی همچون هیوندای سانتافه طبیعی است.

برپایه این گزارش، مصاحبه شوندگان معقتد بودند اگر خواهان آرامش در بازار خودرو هستیم، باید عرضه کافی در بازار داشته باشیم، در غیر این صورت قیمت ها غیرقابل پیش بینی تر از امروز خواهد شد و سرنوشت چنین التهابی نامعلوم خواهد بود.

آنان گفتند: باید جلوی این رویه گرفته شود، زیرا قیمت خودرو روی قیمت سایر کالاها نیز تاثیر می گذارد و نتیجه آن، یاس و ناامیدی مردم خواهد بود.

مصاحبه شوندگان افزودند: پیشتر شورای رقابت بر عملکرد خودروسازان نظارت داشت، اما از زمانی که این شورا از مرجعیت قیمت گذاری کنار زده شد دیگر نظارتی هم در کار نیست.

به گفته آنان، برخی مسئولان و نمایندگان مجلس در ماه های گذشته در حمایت از صنعت خودرو، تقصیر التهاب بازار را بر دوش دلالان می انداختند، اما امروز که قیمت‌های کارتکسی در نمایندگی‌های خودروسازان اینقدر بالاست، آیا باز هم پای واسطه ها در میان است؟

«کارتکس یعنی علاوه بر اینکه خودرو صفر کیلومتر است، خودرو هنوز پلاک نشده و سند خودرو به نام هیچ شخصی صادر نشده است.» 

جنون قیمت‌ها در بازار خودرو

روزنامه خراسان نیز نوشته است: این روزها آشفته بازار خودرو وارد فاز جدیدی شده به نحوی که خرید و فروش قفل و رشد قیمت ها سبب شده خریداران واقعی سرگردان و برخی هم با هدف سوداگری سرمایه خود را به این بازار بیاورند. به گزارش ایران آنلاین، در این بین قیمت ساندرو و اچ 30 کراس رشد قابل توجهی را نشان می دهد. به طوری که اچ 30  از 114 به 145 میلیون تومان و استپ وی از 156 به 201 میلیون تومان صعود کرده است.  

این افزایش قیمت ها و ایجاد تفاوت قیمت بین بازار و کارخانه در شرایطی رخ می دهد که به نظر می رسد در سال جدید عرضه خودرو از سوی خودروسازان هنوز چندان به راه نیفتاده است. همچنین مصوبه وزارت صنعت در سال گذشته مبنی بر تعیین قیمت خودروها بر اساس حاشیه بازار که گفته می شد موتور عرضه خودروسازان را روشن کرده و به کاهش تفاوت قیمت بازار و کارخانه منتهی شود، چندان عملی نشده است. به طوری که نجفی منش، دبیر انجمن قطعه سازان در گفت وگو با خبرگزاری شبستان تصریح کرده است که فروش این روزهای کارخانه ها با ملاک قیمت های بهمن انجام می شود. وی در این زمینه، با بیان این که قیمت های کنونی بازار خودرو، حبابی است افزایش 45 درصد هزینه پرسنلی فعالان صنعت خودرو، افزایش قیمت مواد اولیه در اثر افزایش نرخ ارز (که به مرور تاثیرات خود را بر قیمت خودرو نشان می دهد)، به همراه رشد فزاینده نقدینگی در کشور را از دیگر عوامل افزایش قیمت خودرو بر شمرده است.
بازدید از صفحه اول ارسال به دوستان نسخه چاپی
عضویت در خبرنامه
مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۴۳
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
1
52
وقتي كه... الان بيش از 6 ساله كه بر مسند خودرو سازي بزرگ مملكت تكيه زده اند و اين صنعت پول ساز انحصاري مملكت را با... و بي لياقتي به ورشكستگي كشيده اند ؛انتظاري جز اين نمي رود.
پاسخ ها
m
| - |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
باسلام
چرا سپاه ماشین تولید نمیکنه.تانک ونفربر اسلحه و پهباد و... تولید میکنه.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
1
60
ایران خودرو و سایپا ، لگام گسیخته و ...؛ سالهاست مردم رو له کردند . هیچ نظارتی هم وجود نداره
تمشکال
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
2
21
حود رو سازها با این افزایش قیمت افسار گسیخته دارند جاده صاف کن ترامپ و دشمنان ما می شوند و یک عده ای خوششان می آید واین ننگ است
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
1
22
اخیرا در صدد خرید ماشین بودم و درگیر موضوع، دیدم که چطور به نام نمایندگی دلالی می کنن و هر قیمتی که بخوان بازار رو به اون سمت می برن و چقدر حقه بازی و کلک توی این صنف هست. موقع فروش اینترنتی خود نمایندگی ها با دسترسی ویژه با کدملی های نزدیکان و فامیل ثبت نام می کنن و بعد از دریافت ماشین بازار رو به سمتی که بخوان می برن.
ناشناس
|
-
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
16
آخه ارث پدرشونه نميدن به كسي تا قيامت بايد ضرر بزنن به مردم ...ما ..كه ميريم از اين شركتهاي ..ماشين ميخريم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
3
52
دوستان لطفا از گرانی ها ناراحت نشید در عوض انرژی هسته ای داریم.. دانش بنیان و سلول بنیادی هم داریم.. حالا گوشت بشه 200 هزار.. پرتفال بشه 10 هزار.. طوری نیس..
ناشناس
|
-
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
24
بابا چاره حل مشکلات واردات هستش . تمام
لبیک
|
-
|
۱۱:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
17
واقعا دست های سودجوی پشت پرده این گرانی است.چه خبره پرایداخه اینقدرارزش داره؟؟پرایداولاکه اصلااستانداردنیست ثانیتاقیمتش 10میلیون هم نبایدباشد.چاره کار این نیست که عرضع زیادشود به بازار بلکه تذکرجدی به دوشرکت خودرسازجهت این قیمت های کاذب داده شود واقعا افتضاح درافتضاح خداهدایتشون کنه والانابودشان کنه این سودجویان را
یک ایرانی
|
-
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
43
جنون خودرو ننویسید . بنویسید جنون مدیریت ، جنون خیانت ، جنون پول در آوردن و جنون ظلم کردن بر مردم و لذت بردن از این جنون .
پاسخ ها
m
| - |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
احسنت.
ایرج
| - |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
آفرین
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
4
35
این افسارگریختگی که میبینید به خاطر دولتی است که تو ازش حمایت میکنی آفتاب جان
برای او
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
14
الان چندسال هست نتیجه تحقیق و تفحص مجلس از خودروسازی که گزارشهای تکان دهنده از وجود فساد در خودروسازی داشت، دارد خاک میخورد. البته بماند که تحقیق و تفحص مجلس از خودروسازی چند سال به طول انجامید تا آن را به قوه قضائیه ارسال کردند.
ناشناس
|
-
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
8
با یادخدا- تعجبم چرا این وضعیت رو جمع نمی کنند مس
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
10
30
اینا همش نتیجه سرشاخ شدن با امریکاس
ناشناس
|
-
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
7
18
تدبیر دولت تدبیره
داره اقدامات دولت بعد از 6 سال به نتیجه میرسه
بستن با کدخدا و...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
همه شون دستشون تو یه کاسه هست ...
ناشناس
|
-
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
16
این دست های پشت پرده کیا هستند؟ گرچه اگه هم بدونیم کاری نمیشه انجام داد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
9
اگر مردم مثل قبل نخرند که دولت وام میده !؟حالا پیدا کنید پرتقال فروش را !؟این بدبختیها غیر از مدیریت نا کارآمد نه البته فقط دولت !؟دلیل دیگری ندارد !درصد آمریکا وتحریم کمتر از این حرفهاست
محمد احدی
|
-
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
5
تا زمانی که شرکتهای بزرگ تراکتور سازی باوجود مواد اولیه به تولید دوچرخه های بی کیفیت خود ادامه میدهند وضع استان ما درست نخواهد بود.
ممنون
ناشناس
|
-
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
18
مردم عاقل وفهیم باشند نخرند تا زمانی که مردم برای خرید خودرو صف بکشند خودرو سازان سواری می کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
14
شاید میخان فروش فوری بزارن...اون وقت اگه هرچی بازر ازاد قیمتش بالاتر باشه...اونا می تونن 5 درصد زیر اون برای خودشون قیمت گذاری کنن...
چه قانون مسخره ای
ناشناس
|
-
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
21
درعجبم که مسئولین و مراجع تقلید در مسائلی چون مسابقات تلویزیونی دخالت صریح و پی در پی تا رفع مسئله می کنند و لی در مورد گرانی خودرو انحصاری و گمرک های چند برابری خودروهای داخلی که سبب اصلی سایر گرانی ها ست سکوت مطلق می کنند.
قبلا هزینه بار کالا از مثلا تهران به اهواز 1500هزار تومان بود و قیمت خودرو حامل 200تا400میلیون . ولی با گرانی خودرو ها همین خودرو های حامل قیمتی بین 600 تا یکمیلیار دو چهارصد میلیون رشد داشته و همان بار قبلی را اکنون از تهران به مشهد با شش میلیون حمل می کند . اینجاست کرایه با عث گرانی اجناس می شود .
پس مسبب گرانی ها خود دولته.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
18
بحث قیمت نیست بحث ورشکستگی ایران خودرو و سایپاست و زیانده هی این شرکت هاست و کسی
چیزی نمیگه
قیمت بالای خودرو و فروووش کم
احمد
|
United Arab Emirates
|
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
2
16
علی برکت الله
هر دم از این باغ بری می رسد
آفتابی ها شماها می گفتید با آمدن روحانی ایران گل و بلبل خواهد شد و با آمدن رئیسی دلار چنین و چنان .
با روحانی واقعا داریم کیف می کنیم
با روحانی تا ۱۴۰۰
نظرات مخالف فقط سانسور
تنها ابزار آفتابی ها
ناشناس
|
-
|
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
1
7
علی برکت الله مستر پرزیدنت
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
1
12
ارزش پول ملی نابود شده است.
سیل و خرابی های آن وضع را بدتر خواهد کرد.
نفت فروش نمی رود.
خودروهای وارد شده قبلی را اجازه پخش نمی دهند.
خودروسازان عملا با قیمت های دستوری ضرر می دهند. پس تولید بیشتر برابر با ضرر بیشتر.
چرا باید ماشین گران و گرانتر نشود؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
5
هرچند قيمتها زياد و بي انصافيه ، اما دليل اصلي كاهش ارزش پول ملي هستش كه مرتبا بي ارزشتر ميشه، خوب كاهش اون باعث گراني و فشار بسيار به طبقات ضعيف ميشهبا اين وضع در اينده نزديك متاسفانه شاهد گراني بيشتر نه تنها در خودرو كه در خيلي از اقلام خواهيم بود ايا يخچال فريز ، تلويزيون گوشت مواد غذايي مرغ و كلا ساير اقلام گرانتر نشده است؟ دولت هم هيچ كاري انجام نداده براي كنترل اين وضعيت و شايد هم اصلا نميتواند انجام بدهد در هر حال اينها نتيجه تحريم امريكاميباشد و راهي بنظر من فعلا وجود ندارد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
7
پیش بسوی ونزوئلایی شدن.!!!

مسئولین فقط به دنبال مسائل سیاسی و جناحی ای که مد نظر خودشان است میروند و تا به حال نشان داده اند هیچ برنامه ای برای جلوگیری از گرانی های افسار گسیخته ندارند. اصلا برایشان مهم نیست که این گرانیها که روی همه چیز اثر میگذارد ،مردم را تا چه اندازه له میکند.!!!
کشور ونزوئلا و مادورو باعث شده مسئولین ما برای اداره ی اینچنینی کشور احساس غرور و سربلند هم بکنند!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۹
0
8
بجای گام به جلو. ,گام به عقب عاقلانه است .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
0
9
بدانید این اوضاع خودرو فراتر از بی ..... تصمیم گیران تعیین قیمت خودرو طبق حاشیه بازار است و یقین بدانید که وضع برتر از این خواهد شد خدا به دادملت برسد
ناشناس
|
-
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
0
7
براساس قانون خودروسازها باید 15 تا 30 درصد به قیمت تمام شده خودرو اضافه و فروش نمایند، ولی الان گفته شده 5 درصد زیر قیمت بازار، ...
قیمت بازار کی تعیین میکنه؟ معلومه که خودروسازها. این وسط نماینده ها هم با خودروهای خارجی شون میرن مجلس برای ما تصمیم بگیرن خودو داخلی بخریم و برای خودشون تصمیم میگیرن که از کجا و از قانونی استفاده کنن تا حداکثر بهره رو از وضع موجود ببرند.
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
3
5
این مردم کی میخواهند متوجه شوند منطق عرضه و تقاضا حاکم مطلق بازار است دولت در مقابلش هیچ کاره است تولید اتومبیل و ممنوعیت واردات قیمت را تعین میکنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
اشتاا مثبت زدم‌. تقاضا عامل اصلی نیست. سو مدیریت بعلاوه ...مردم دو عامر اصلیه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
0
8
خسته شدیم خسته
یه بدبخت بیچاره
|
-
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
0
6
به نظر من بهتره دولت ومجلس منحل بشن چون به غیر از بدبختی چیزی برا ملت نیاوردن مگه میشه زورشان به دوتا خودروساز نرسه گرچه این هم از سیاستهای خودشان هست
رضا
|
-
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
0
8
بی انصافها مگه یه ماشینن 405 که یه اطاق داره یه موتور وچهار صندلی بدون هیچ اپشنی چه خبره که 20 میلیون میبرید روش اون دنیا چی میخواهید جواب بدهید.......
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
0
6
مافیای خودرو خیلی خیلی واقعیه.! مسئولین عضو مافیای خودرو لطفا یک کمی یواش تر ، با مردم راه بیاین .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
0
9
واردات خودرو بایستی آزاد بشه. حتی خودروهای دسته 2، تا 5 سال.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۴
0
2
كار خود خودرو سازهاست. گناه دارن اونها هم خرج دارن. بايستي از جيب ما دربيارند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۵
0
1
خودروساز ها میخواهند......
مریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
0
2
نهایتش یکی از مسوولین میاد برامون از علت گرون شدن خودرو میگه و به این نتیجه میرسه که این قیمت ها واقعی نیستن و باید جلوگیری بشه از افزایش....یعنی فقط تحلیل می کنن و هیچ پیشنهاد و راهکاری نمیدن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین
x