کد خبر: ۵۸۷۱۹۹
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲

سال گذشته ۱۷هزار نفر در تصادفات کشته شدند/ کدام استان بیشترین آمار قربانیان را دارد؟

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: در سال گذشته( ۱۳۹۷) ۱۷ هزار و ۱۸۳ نفر در حوادث رانندگی ترافیکی کشته شدند که نسبت به سال قبل ازآن (۱۳۹۶) ۱.۲ درصد افزایش را نشان می دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
بیشترین کشته های حوادث رانندگی سال ۹۷ مربوط به شهریور ماه با هزار و ۸۶۳ نفر و پس از آن تیر با هزار و ۶۶۹ نفر و کمترین آن مربوط به ماه دی باهزار و ۱۶۰ بود.
همچنین به ترتیب در روزهای ۱۵ شهریور با ۹۰ کشته، ۱۶ و ۲۶ شهریور با ۷۹ کشته و ۱۳ فروردین و پنجم مرداد با ۷۸ کشته روز های سال ۹۷ شاهد بیشترین جانباختگان حوادث رانندگی در کشوربودیم.

پزشکی قانونی تاکید کرده است بیشترین مرگ ها به دنبال حوادث رانندگی مربوط به مسیرهای برون شهری است و ۶۴.۲ درصد کشته های تصادفات مربوط به جاده های برون شهری، ۲۴.۹ درصد در راه های درون شهری، ۶.۴ درصد در جاده‌های روستایی و محل تصادف یک درصد در راه های اختصاصی و ۳.۵ درصد در سایر راه ها بود.

به بیان دیگر در سال ۹۷، ۱۱ هزار و ۲۹ نفر در محورهای برون شهری (۲.۶ درصد افزایش نسبت به سال ۹۶)، ۴ هزار و ۲۷۶ نفر در مسیرهای درون شهری (۲.۳درصد کاهش نسبت به سال ۹۶)، هزار و ۹۵ نفر در مسیرهای روستایی (۴.۹ درصد افزایش نسبت به سال ۹۶) و ۱۷۵ نفر در راه های اختصاصی و ۶۰۸ نفر در سایر راه ها جان خود را از دست داده اند.

در گزارش پزشکی قانونی آمده است، در سال گذشته استان‌های فارس با هزار و ۳۵۷ نفر، تهران با هزار و ۳۱۹ نفر و اصفهان باهزار و ۱۲۷ نفر بیشترین و استان‌های ایلام با ۱۴۷نفر، کهگیلویه و بویراحمد با ۱۸۶ نفر و اردبیل با ۲۳۱ نفر کمترین کشته های ناشی ازحوادث رانندگی را داشتند.

پزشکی قانونی آورده است، بیشترین افزایش در مرگ‌های ناشی از حوادث رانندگی درسال۹۷ نسبت به سال قبل از آن در استان های اردبیل (۴۸.۱ درصد) و زنجان (۳۱.۶درصد) و بیشترین کاهش مربوط به استان های خراسان شمالی (۱۹.۶درصد) و یزد (۱۷درصد) بود.

بیش از سه چهارم کشته شده ها مرد هستند

این بررسی ها نشان می دهد که ۷۸.۳درصد از کشته های ناشی از حوادث رانندگی در سال ۹۷ مرد(۱۳هزار و ۴۵۸نفر ) و ۲۱.۷ درصد زن (۳۷۲۵ نفر) بودند.

همچنین در افراد ۱۸ سال به بالا، ۷۱.۵ درصد متاهل و ۲۷.۲ درصد مجرد بودند و وضعیت تاهل ۱.۳ درصد نیز نامشخص بود.

پزشکی قانونی تاکید کرده است، در زمان وقوع تصادف ۴۲.۹ درصد از افراد، راننده وسیله نقلیه،۲۱.۱ درصد عابر پیاده و ۳۴.۸ درصد سرنشین یا ترک وسیله نقلیه بودند.
از مجموع تلفات رانندگی سال ۹۷ (۱۷ هزار و ۱۸۳ نفر)، ۲۱.۱ درصد (۳ هزار و ۶۳۰ نفر) عابر پیاده و ۲۱.۸ درصد (۳ هزار و ۷۴۵ نفر) موتورسیکلت سوار بودند.

از لحاظ سنی، ۷.۴ درصد افراد فوت شده در حوادث رانندگی سال گذشته ۱۰ سال و کمتر، ۶ درصد ۱۷-۱۱ سال، ۲۵ درصد ۲۹- ۱۸ سال، ۳۱.۲ درصد ۴۹-۳۰ سال، ۳۰.۴ درصد کشته های تصادفات ۵۰ سال به بالا داشته‌اند.

ضربه به سر علت اصلی مرگ در حوادث رانندگی بود

علت اصلی مرگ ۴۲.۹ درصد از افراد ضربه به سر، ۲۸.۷ درصد شکستگی‌های متعدد، ۷.۷ درصد به دلیل خونریزی و ۱۳.۹ درصد به دلایل اشتراکی (موارد دارای بیش از یک علت)، ۱.۶ درصد سوختگی، دو دهم درصد نرسیدن اکسیژن و ۵ درصد سایر موارد بود.

محل فوت ۵۲.۳ درصد از افراد در محل حادثه، ۶.۱ درصد حین انتقال به بیمارستان و محل فوت ۴۰.۷ درصد از افراد در بیمارستان بوده است و همچنین نحوه انتقال ۹۱.۳ درصد افراد متوفی از طریق آمبولانس ، ۶.۲ درصد توسط وسایل نقلیه عبوری، ۰.۲ درصد خودروی پلیس، یک درصد سایر خودروها و ۱.۳ درصد نامعلوم بود.

در ادامه گزارش پزشکی قانونی آمده است، در سال ۹۷، ۳۶۷ هزار و ۴۴۰ مصدوم تصادف به مراکز پزشکی قانونی مراجعه کرده اند که این تعداد نسبت به سال قبل از آن ۹.۴ درصد افزایش یافته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین