کد خبر: ۵۸۷۶۶۴
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲

زن جوان، حلقه مفقوده راز ۷ ساله یک قتل

یا دستگیری زن جوانی که تحقیقات غیرمحسوس پلیس، اظهارات متناقض وی را در یک پرونده جنایی نمایان کرد، ماجرای ناپدید شدن مسافرکش ۵۴ ساله بعد از گذشت هفت سال وارد مرحله جدیدی شد.
آفتاب‌‌نیوز :
ماجرای این پرونده که رنگ و بویی جنایی دارد از اول مرداد سال ۹۱ زمانی در دستور کار پلیس قرار گرفت که زن میان سالی با مراجعه به کلانتری شهرک ناجای مشهد از پلیس برای یافتن شوهر گم شده اش استمداد طلبید. این زن ۵۰ ساله در اظهارات خود گفت: ساعت چهار بعد از ظهر روز گذشته (۹۱.۴.۳۱)  همسرم که با خودرو مسافرکشی می کند از منزل خارج شد اما دیگر بازنگشت.

وی گفت: ما که نگران بودیم با بیمارستان ها و اورژانس و مکان های احتمالی تردد همسرم تماس گرفتیم اما هیچ اثری از او نیافتیم.

حاکی است: در پی اظهارات این زن، پرونده ای در این باره تشکیل شد و برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی قرار گرفت.

کشف خودرو

در حالی که بررسی های فنی کارآگاهان درباره ماجرای گم شدن مرد ۵۴ ساله ادامه داشت دو روز بعد (۹۱.۵.۲) مرد بازنشسته فرهنگی با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و گزارش عجیبی داد. او گفت: زمانی که برای ادای فریضه نماز از منزل به سمت مسجد در حرکت بودم جوانی حدود ۲۵ ساله با قدی متوسط را دیدم که به طرز مشکوکی سرش را روی فرمان خودرو گذاشته است به طوری که انگار از یک چیزی به شدت ناراحت و پشیمان به نظر می رسد! اما وقتی از نماز بازگشتم دیدم آن جوان خودرو را درحالی رها کرده است که سوییچ روی آن قرار دارد و در  آن نیز باز است! به همین خاطر موضوع را به شما (پلیس) اطلاع دادم.

در پی تماس این مرد فرهنگی بلافاصله نیروهای انتظامی به محل اعلام شده در شهرک ابوذر رفتند و با خودروی پراید ۱۳۱ سفید رنگی مواجه شدند که به صورت بدون صاحب در یکی از خیابان های شهرک ابوذر رها شده بود. بررسی های پلیس نشان داد که روکش های صندلی خودرو به تازگی برداشته شده و کمربندهای آن نیز با چاقو بریده شده است. با وجود این به نظر می رسید داخل خودرو نظافت شده تا آثاری از یک جرم احتمالی باقی نماند.

اثر خون

در همین حال و در ادامه تحقیقات  چند لکه خون داخل خودرو نمایان شد که ظن پلیس را به سوی ارتکاب یک جنایت وحشتناک کشاند چرا که پس از بررسی شماره  انتظامی خودرو، ماموران دریافتند که پراید ۱۳۱ متعلق به زن میان سالی است که دو روز قبل ماجرای گم شدن همسرش را به پلیس گزارش داده است!

وقتی نیروهای انتظامی با مالک خودرو تماس گرفتند او هراسان، اصالت خودرو را تایید کرد و گفت که همسرش با همین خودرو از خانه خارج شده است!  بنابراین احتمال وقوع جنایت قوت گرفت و لکه های خون برای انجام آزمایش های DNA به پزشکی قانونی ارسال شد. نتیجه آزمایش های تخصصی نشان داد که لکه های خون مربوط به حمید (راننده مسافرکش) است.

بررسی های فنی کارآگاهان برای یافتن سرنخی از این ماجرا ادامه یافت و در این میان، مشخص شد چند بار تماس هایی بین حمید و یک زن جوان برقرار شده است. وقتی زن جوان از روی شماره تلفن شناسایی و به پلیس آگاهی  احضار شد، در اظهارات خود ادعا کرد: سیم کارت شماره تلفن مذکور متعلق به من است اما مدتی قبل آن سیم کارت را گم کردم و با توجه به این که ارزش مالی چندانی نداشت، اهمیتی به موضوع ندادم و ...

زن جوان با صدور دستور قضایی آزاد شد و تحقیقات پلیس برای یافتن سرنخ دیگری از این پرونده ادامه یافت تا این که بازپرس امانی (قاضی شعبه  ۲۰۳ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) رسیدگی به این پرونده را عهده دار شد و دستورات ویژه ای را برای بررسی دقیق اظهارات زن جوان و همچنین وضعیت اجتماعی وی صادر کرد.

سرنخ جدید
در پی این دستور قضایی، کارآگاهان اداره جنایی پلیس آگاهی خراسان رضوی به مطالعه اوراق رنگ و رو رفته این پرونده جنایی پرداختند. کارآگاهان دریافتند که زن جوان مدتی بعد از این حادثه، به شهر بجنورد نقل مکان کرده است. این در حالی بود که تحقیقات غیرمحسوس نشان می داد سیم کارت مورد ادعای زن ۲۴ ساله گم نشده بود و این سیم کارت توسط وی مورد استفاده قرار گرفته است و اظهارات وی تناقضاتی آشکار دارد بنابراین با دستور قاضی امانی عملیات کارآگاهان برای ردیابی و دستگیری زن جوان آغاز شد و کارآگاهان موفق شدند این زن جوان را در بجنورد دستگیر کنند و به پلیس آگاهی خراسان رضوی انتقال دهند.

این در حالی است که برادر این زن جوان نیز برای ادای پاره ای توضیحات احضار شده است. بنابراین گزارش، در حالی که زن جوان در بازجویی ها مدعی شد حمید (راننده مسافرکش) را نمی شناسد، پلیس از شهروندان خواست چنان چه درباره مرد مسافرکش گم شده، که تصویر وی در صفحه حوادث چاپ شده است، اطلاعی دارند با تلفن ۱۱۰ یا ۰۹۳۷۰۰۹۹۵۷۱ تماس بگیرند.

منبع: خراسان
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین