کد خبر: ۵۸۷۸۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲
مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران

در میدان‌های مشترک نفتی عقب‌ماندگی از رقیب نداریم

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت ایران با بیان به این‌که تاکنون منابع خوبی برای توسعه غرب کارون اختصاص داده شده و دستاوردهای قابل‌توجهی نیز در این حوزه به دست آمده است، تصریح کرد: به جرأت می‌توان گفت عقب‌ماندگی از شریک و رقیب خود در این بخش از میدان‌های مشترک نداریم و توانسته‌ایم در این شرایط کنونی و بحرانی کشور، از منافع ملی دفاع کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
تورج دهقانی امروز (جمعه، ۱۳ اردیبهشت) در حاشیه بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی نفت در نشستی خبری با بیان این‌که اجرای توسعه میادین نفتی در غرب کارون، موجب می‌شود تا تولید نفت از این منطقه تا پایان سال روزانه ۵۰ هزار بشکه بیشتر شود، گفت: تولید نفت در غرب کارون تا پیش از وقوع سیل ۲۴۰ هزار بشکه در روز بود، اما به دلیل سیل این رقم کاهش داشته است.

وی با بیان این‌که تولید در این مناطق بلافاصله بعد از فروکش کردن آب، به ارقام قبلی بازخواهد گشت، تصریح کرد: اکنون در حوزه میدان‌های مشترک غرب کارون، عقب‌ماندگی نداریم و نیروگاه برق غرب کارون تا پایان امسال راه‌اندازی خواهد شد.

دهقانی با اشاره به این‌که تمرکز اصلی شرکت متن در حوزه غرب کارون بوده، اظهار کرد: این حوزه به عنوان یک حوزه پرظرفیت بالغ‌بر ۷۰ میلیارد بشکه ذخیره نفتی را در خود جای داده است.
به گفته وی، طرح‌های متعددی برای توسعه میدان‌های غرب کارون و دیگر میدان‌های نفتی و همچنین طرح‌های که به تازگی در قالب آی پی‌سی واگذار شده، در دست اجرا است.

دهقانی همچنین از راه‌اندازی نیروگاه برق غرب کارون تا پایان سال خبر داد و گفت: برای نخستین‌بار شرکت متن از برق نیروگاه حوزه غرب کارون برای فعالیت‌های تجاری خود استفاده خواهد کرد.

وی در پایان با اشاره به طرح انتقال نفت خام در حوزه غرب کارون از منطقه گوره به جاسک در شرق تنگه هرمز به عنوان یک طرح عظیم، ملی و راهبردی، اظهار کرد: شرکت متن اجرای این طرح را به عهده دارد و این طرح دارای ارزش چند میلیارد دلاری است و خط لوله عظیم هزار کیلومتری را در دست احداث دارد که سال گذشته پیمان‌ها و مناقصات آن، انجام و عملیات اجرایی آن نیز آغاز شده است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین