کد خبر: ۵۸۷۸۸۲
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴

نگرانی ها از ضعف اطلاعاتی آمریکا در قبال تحولات ونزوئلا/گام بعدی دولت امریکا در قبال ونزوئلا مشخص نشده است

همزمان با نگرانی ها در مورد شرایط اطلاعاتی واشنگتن در قبال اوضاع ونزوئلا، سرپرست وزارت دفاع آمریکا ضعف اطلاعاتی این کشور در مورد تحولات ونزوئلا را رد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نقل از شبکه ان بی سی، پاتریک شاناهان روز گذشته نگرانی ها در این رابطه که دولت ترامپ بدون داشتن اطلاعات کافی در حال اجرای سیاست هایش در قبال ونزوئلاست را کم اهمیت جلوه داد.

برخی این فقدان اطلاعاتی دولت ترامپ در قبال اوضاع ونزوئلا را مشابه شرایط اطلاعاتی دوران جورج بوش پسر پیش از حمله آمریکا به عراق دانسته اند. 

این افراد معتقدند که ضعف اطلاعاتی دولت بوش منجر به اتخاذ تصمیم اشتباه حمله به عراق شد.( دولت بوش با استناد به اینکه عراق تسلیحات کشتارجمعی در اختیار دارد، در سال 2003 به عراق حمله کرد که بعدها مشخص شد که این اطلاعات آمریکا نادرست بودند.)

در همین حال شاناهان تصریح کرد: احساس نمی کنم که شکاف اطلاعاتی در مورد تحولات ونزوئلا داشته باشیم. فکر می کنم گزارش های بسیار خوبی را در این مسیر داشته ایم.

این اظهارات شاناهان پس از دیدار روز گذشته وی با مایک پمپئو وزیر خارجه و جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید مطرح شد.

شاناهان پیشتر اعلام کرده بود که تمامی گزینه ها در قبال ونزوئلا روی میز است. پس از جلسه روز گذشته مقامات ارشد امنیتی آمریکا در مورد ونزوئلا هنوز گام بعدی دولت امریکا در قبال ونزوئلا مشخص نشده است.

 بحران سیاسی در ونزوئلا با حمایت آمریکا از خوان گوایدو رئیس جمهوری خودخوانده این کشور آغاز شد و کودتای اواخر هفته گذشته پیش که با حمایت همه جانبه آمریکایی ها هم انجام شد، نتوانست تغییری در وضعیت این کشور ایجاد کند.

روسیه به استفاده از نیروی نظامی علیه ونزوئلا هشدار داده است. چین و بسیاری از کشورها هم خواستار احترام به قانون اساسی ونزوئلا شده و نیکلاس مادورو را رئیس جمهوری قانونی این کشور می دانند.

ایرنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین