کد خبر: ۵۸۷۹۵۲
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۰

درخواست پلیس از دستگاه قضایی: ۹۲ خانه در شوش، مولوی و هرندی تخریب شود

رئیس پلیس پایتخت از دستگاه قضا درخواست کرد تا مجوز تخریب ۹۲ خانه‌ای که به پاتوق معتادان متجاهر و مصرف مواد مخدر در محله هرندی بدل شده بودند را صادر کند.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار حسین رحیمی در حاشیه بازدید خبرنگاران از مرکز بازپروری معتادان متجاهر مهر سروش گفت: ما به دنبال این بودیم تا مرکز نمونه‌ای را برای بازپروری معتادان ایجاد کنیم تا هم مراحل سم زدایی در آن انجام شود و هم اقدامات مربوط به بازگشت به جامعه و بازار کار که خوشبختانه مرکز سروش راه اندازی شد.

رحیمی با بیان اینکه در آغاز فعالیت این مرکز عمده امور توسط عوامل نیروی انتظامی انجام می‌شد گفت: اما در حال حاضر با گذشت حدود سه ماه از افتتاح مرکز بیش از ۸۰ درصد امور در این مرکز توسط خود مددجویان انجام می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه با پیگیری دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر دو سوله بزرگ دیگر برای بازپروری و مهارت آموزی به مددجویان در این مرکز افتتاح خواهد شد گفت: امیدواریم که بتوانیم هم در حوزه مقابله و هم در حوزه جمع‌آوری و بازپروری معتادان متجاهر فعالیت کنیم.

وی با بیان اینکه ما تمام ظرفیت‌هایمان را در اختیار این مراکز بازپروری قرار خواهیم داد افزود: شعار امسال پلیس پایتخت «تهران پایتخت بدون معتاد متجاهر» است و ما در این راستا از ظرفیت تمام پلیس‌ها از پلیس پیشگیری تا حتی پلیس راهنمایی و رانندگی استفاده خواهیم کرد.

رحیمی با بیان اینکه در حال حاضر مراکز عمده تجمع معتادان متجاهر شناسایی و پاکسازی شده است گفت: تمامی این افراد به مراکز نگهداری از معتادان متجاهر منتقل خواهند شد که مرکز سروش تنها یکی از این بخش‌هاست.

وی با بیان اینکه ستاد مبارزه با مواد مخدر و دستگاه قضائی همکاری بسیار خوبی با پلیس داشت درباره وضعیت محلات شوش، مولوی و هرندی اظهار کرد: ما به شهروندان و ساکنان این مناطق قول داده‌ایم که اجازه بازگشت معتادان متجاهر را به این مناطق نخواهیم داد و در همین راستا نیز طرح‌های ویژه ما برای دستگیری خرده فروشان مواد مخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر ادامه خواهد داشت.

رئیس پلیس پایتخت درباره وضعیت خانه‌های پلمب شده در منطقه شوش، مولوی و هرندی گفت: ۹۲ باب منزل که بیش از ۶۸۰ اتاقک در آن قرار داشت شناسایی و پلمب شد. آب و برق این منازل نیز وصل شد و درخواست ما از دستگاه قضائی این است که اجازه تخریب این خانه‌ها را که خانه‌هایی مخروبه هستند صادر کند.

رحیمی افزود: تمامی شرایط برای تخریب این خانه‌ها آماده است و قطعاً با توجه به اینکه این خانه‌ها سال‌ها است که به پاتوق مصرف مواد مخدر تبدیل شده‌اند تخریب شوند تأثیر زیادی در کاهش معتادان متجاهر و جرایم مربوط به مواد مخدر در این مناطق دارد که امیدواریم دستگاه قضائی با آن موافقت کند.

وی درباره اینکه چه تعداد از معتادان متجاهر تهرانی همچنان در سطح خیابان‌ها و معابر هستند گفت: پیش بینی ما این است که کمتر از ۲۰ درصد از این افراد همچنان در سطح معابر هستند که با افزایش ظرفیت‌ها حتماً آنان نیز جمع‌آوری شده و شهر را از لوث وجود معتادان متجاهر پاک خواهیم کرد.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین