کد خبر: ۵۸۸۱۳۴
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴

آماده‌باش نیروهای مسلح ایران برای درگیری احتمالی با آمریکا؟

روزنامه کویتی «الجریده» روز یکشنبه به نقل از یک منبع مدعی شده است: پس از اجرایی شدن تصمیم آمریکا مبنی بر به صفر رساندن صادرات نفت ایران، این کشور براساس اطلاعاتی مبنی بر وجود طرحی برای وقوع جنگ در خلیج (فارس)، به نیروهای مسلح خود اعلام آماده باش داده است تا برای هرگونه درگیری احتمالی با نیروهای آمریکایی در خلیج (فارس) آماده باشند.
آفتاب‌‌نیوز :
الجریده به نقل از این منبع که از او به یک منبع در ستاد کل نیروهای مسلح ایران یاد شده، مدعی شده است که فرماندهی کل نیروهای مسلح ایران ترجیح داده است که این آماده باش را رسما اعلام نکند تا روی اوضاع داخلی تاثیری نگذارد.

به ادعای این روزنامه، منبع مذکور درباره دعوت فرمانده ارتش ایران برای آماده باش نیروهای خود، گفته است که اطلاعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه آمریکایی ها ممکن است پس از سوم ماه جاری برای توقف نفتکش های ایرانی در خلیج فارس تلاش کنند.

روزنامه کویتی در ادامه به نقل از منبع خود آورده است: ممکن است افرادی برای ربایش نفتکش های کشورهای خلیج فارس اجیر شده باشند و علاوه بر این نیروهای آمریکایی برای شعله ور کردن جنگ در منطقه حضور دارند.

الجریده افزود: سرویس های امنیتی ایران شماری از عناصر وابسته به سازمان مجاهدین خلق را که برای خرید قایق های سریع تلاش می کردند، دستگیر کرده اند و این افراد اعتراف کرده اند که به گروهی وابسته هستند که قصد داشته اند برای حمله به اهداف آمریکا و کشورهای خلیج فارس برنامه ریزی کنند و پس از آن خود را به عنوان نیروهای ایرانی جا بزنند و تسلیم نیروهای آمریکایی شوند.

روزنامه کویتی در ادامه مدعی شده که این منبع با اشاره به اینکه بقیه اعضای این گروه پس از بازداشت دوستانشان فرار کردند چون هیچ اطلاعاتی درباره حضور آنها در داخل و یا خارج کشور وجود نداشت، تاکید کرده است که تماس های میان نیروهای آمریکایی و نیروهای ایرانی در راستای حفاظت از تنگه هرمز و آب های ایران تاکنون متوقف نشده و همچنان دو طرف در حال هماهنگی تحرکات خود برای جلوگیری از هر گونه درگیری هستند.

براساس نوشته این روزنامه مذکور، ایران در اولین روز تحریم های جدید آمریکا، حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت از طریق تنگه هرمز صادر کرده و نیروهای سپاه پاسداران در اقدامی نمادین و در برابر دیدگان نیروهای آمریکایی از نفتکش های ایرانی پشتیبانی کرده اند تا اوضاع را ارزیابی کنند.

روزنامه کویتی آورده است: حالت آماده باش نیروهای ایرانی همچنان پابرجاست و همه تعطیلات لغو شده اما از شدت این وضعیت پس از گذشت روز جمعه کاسته شده است.

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین