کد خبر: ۵۸۸۲۶۷
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

مشاور پیشین کاخ سفید: دولت ترامپ ۵ جعبه مدرک و سند مرتبط با تحقیقات مولر را از بین برده است

مشاور پیشین کاخ سفید در اظهاراتی جنجالی اعلام کرد: کاخ سفید دست کم ۵ جعبه از سند و مدرک را که می‌بایست به دست رابرت مولر، بازرس ویژه مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری می‌رسید، نابود کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نوشته روزنامه دیلی میل، اوماروسا مانیگو نیومن، یکی از مقامات پیشین ارشد کاخ سفید، دولت ترامپ را به نابودی چندین جعبه سند و مدرک که می‌بایست به دست رابرت مولر بازرس ویژه رسیدگی به پرونده دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا می‌رسید، متهم کرد.

وی گفت: به کارکنان کاخ سفید به طور مستقیم دستور داده شده بود که باید تمام شواهدی که احتمالاً مرتبط با تحقیقات مولر درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ بود به مقامات ارشد کاخ سفید تحویل داده شود.

این در حالی است که دادستانی در نامه‌ای به ما اعلام کرده بود که تمامی اطلاعات و مدارک شامل هرگونه ایمیل، خبر، داده مرتبط با تحقیقات رابرت مولر حفظ شود.

وی که در ماه دسامبر سال ۲۰۱۷ از کارش برکنار شد، اظهار داشت: زمانی که من می خواستم وسایلم را در دفترم جمع کنم، یکی از مسوولان کاخ سفید به من دستور داد که باید ۷ جعبه از سند و مدرک را که از کمپینهای انتخاباتی، مراسم تحلیف، دوران گذار مانده است، به او تحویل دهم. آنها اجازه ندادند که من به این اسناد دسترسی داشته باشم.

اوماروسا مانیگو نیومن ادامه داد: سپس من تنها به دو بسته از این اسناد دسترسی پیدا کردم و آنها ۵ بسته دیگر را از بین بردند. من فکر می‌کنم من تنها فردی نیستم که مورد هدف این گونه رفتارها قرار گرفتم. من معتقدم که اسناد بیشتری توسط این دولت از بین رفته است.

وی افزود که او دیگر این بسته‌ها را ندیده و دولت ترامپ این بسته‌ها را به دفتر بازرسی نیز نداده است.

این در حالی است که به مشاوران مقامات و کارکنان کاخ سفید دستور داده شده بود که تمام پیام‌ها، اسناد و ایمیل‌ها که مورد نیاز بازرسی و تحقیقات مولر بود ،حفظ شود.

همچنین کرگ ملوین  خبرنگار شبکه MSNBC نیز در ماه آوریل اعلام کرد که دو بسته سند مرتبط به تحقیقات به مولر داده نشده و این دو بسته سند و مدرک از بین رفته است.

قرار است مولر به زودی در کنگره آمریکا درباره تحقیقاتش و نتایج آن سخنرانی کند.

این در حالی است که به تازگی ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفته که نباید درباره یافته‌هایش مربوط به این پرونده شهادت دهد.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین