کد خبر: ۵۸۸۴۷
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۳:۰۸
عضو جامعه روحانیت مبارز مطرح کرد:

حلقه مفقوده در روابط دولت با علما

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: «سیدرضا اکرمی» عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در بیان ارزیابی خود نسبت به رابطه دولت نهم با محافل مذهبی و مراجع تقلید در سال 1385، اظهار داشت «حلقه مفقوده‌ای در رابطه دولت با مراجع و حوزه‌های علمیه وجود دارد که دولت نهم باید برای برطرف کردن آن تلاش کند».
 
وی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی آفتاب، این حلقه مفقوده را اشخاصی بیان کرد که هم روحانیت، حوزه و مراجع را بشناسند و هم دولت را و خود نیز صاحب فکر و اندیشه باشند تا هم حرف مراجع را بفهمند و هم بتوانند پیام مراجع عظام را به دولت انتقال دهند.
 
اکرمی توضیح داد: این افراد باید بتوانند پیش از تصمیم‌گیری‌های فقهی و مذهبی دولت، نظر مراجع در خصوص این تصمیمات را انتقال دهند تا گاف‌های بزرگ دولت مانند ورود خانواده‌ها به استادیوم‌های ورزشی که هنوز جبران نشده، دیگر پیش نیایند. 

وی همچنین در تشریح فضای دینی و مذهبی جامعه در سال 85 اظهار داشت: «نامگذاری سال 85 به نام پیامبر اعظم توسط مقام معظم رهبری باعث شد تا نه تنها تحول داخلی در کشور بروز پیدا کند بلکه شاهد گرایش فوق‌العاده جهان مسیحیت و غرب به اسلام و سمبل اسلام یعنی حضرت محمد (ص) باشیم. 

اکرمی افزود: اکنون شرایطی در غرب به وجود آمده که کلیساها یا در حال تعطیلی هستند، یا دارند از رونق می‌افتند و یا اینکه تبدیل به مسجد می‌شوند. 

اکرمی اضافه کرد: امروز حجاب به عنوان یک ارزش اسلامی حتی در نیویورک و واشنگتن هم با استقبال فوق‌العاده روبرو است به طوری که زن مسلمان به حجابش افتخار می‌کند. 

این عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز به برگزاری همایش‌ها و سمینارهای متعدد در غرب به منظور بررسی و شناخت پیامبر اسلام اشاره کرد و گفت: برگزاری این همایش‌ها نشانگر اقبال تمام کشورهای دنیا به دین مبین اسلام و پیامبر آن است که ناشی از نامگذاری سال 1385 با نام ایشان است. 

وی نامگذاری سال 85 به عنوان پیامبر اعظم را «باعث خنثی شدن توطئه‌ها و تهمت‌ها به جمهوری اسلامی ایران» دانست و در توضیح این مسأله گفت: این نامگذاری باعث شد تا توطئه‌ها و تهمت‌هایی که حتی در بین برخی مسلمانان به کشور شیعه ایران وارد می‌شد و ما را متهم به بی‌توجهی به پیامبر اسلام می‌کردند، ‌خنثی شوند. 

اکرمی در عین حال برخی فشارها و تهدیدات خارجی و نیز وقایع مهمی مانند برگزاری انتخابات شوراها و خبرگان را باعث آن دانست تا در سال 85 به صورت کامل به پیامبر اسلام پرداخته نشود. 

به گفته او،‌ مسئولان دولت نهم در تمام سخنرانی‌ها و نشست‌ها، تظاهر به ارزش‌های اسلامی و دینی می‌کردند اما دعوت جامعه به اخلاق و ارزش‌ها زمان‌بر است و کار یک نفر هم نیست. 

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: دولت نهم تظاهر خوبی به عمل به ارزش‌های اسلامی داشت اما احیای این مسائل نیاز به تلاش توأمان تمام دستگاه‌ها و تریبون‌ها اعم از دولت، صدا و سیما، آموزش و پرورش و نماز جمعه دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین