کد خبر: ۵۸۸۵۸۵
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸

آمریکا ۴ بمب افکن B-52 به منطقه اعزام می کند: ادامه تهدیدات و جنگ روانی آمریکا علیه ایران

آمریکا در ادامه تهدیدات و جنگ روانی خود علیه ایران، ۴ بمب افکن B – 52 را به منطقه اعزام می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
راشا تودی با اعلام این خبر گفته است که دو بمب افکن از ۴ بمب افکن یاد شده امروز سه شنبه به سوی پایگاه آمریکا در قطر پرواز کرده اند و دو بمب افکن دیگر در هفته های آتی اعزام خواهند شد.

در گزارش راشا تودی آمده است که اطلاعات ارسالی موساد سازمان جاسوسی اسرائیل به پنتاگون از دلایل اصلی تصمیم اخیر آمریکا بوده است و یک مقام پنتاگون گفته است ظاهرا در ۴۸ ساعت اخیر اطلاعات جدیدی از سوی مقامات آمریکا دریافت شده و لذا تصمیم یه چنین اقداماتی گرفته اند. اما کارشناسان نظامی و سیاسی بر این باورند اعزام ناو هواپیما بر و  بمب افکن به منطقه و اقدامات نظامی از این دست از مدت ها قبل برنامه ریزی شده بوده است و گفته ی مقامات آمریکایی مبنی بر دریافت تهدید واقعی از سوی ایران بیشتر یک ادعا برای توجیه اقدامات اخیرشان و از حمله جنگ روانی است.

همزمان از بغداد خبر می رسد که وزیر خارجه آمریکا در سفری اعلام نشده وارد بغداد شده و با نخست وزیر عراق مذاکراتی داشته است. هنوز جزییات کاملی از این مذاکرات منتشر نشده است اما وزیر خارجه آمریکا گفته است درباره تهدیدات ایران با نخست وزیر و رییس جمهور عراق صحبت کرده است و مسئولیت امنیت سربازان آمریکایی در عراق را با این کشور دانسته است. پمپئو همچنین گفته است درباره اهمیت استقلال عراق با مسئولان عراق صحبت کرده و با پیشنهاد جایگزینی انرژی برق از اردن و مصر خواهان کاهش وابستگی عراق به انرژی ایران شده است.

آمریکا با ادعای این که تهدیدات جدی از سوی ایران دریافت کرده است و می خواهد پیام روشنی به تهران بفرستد، در رویکردی ماجراجویانه و تهدید آمیز، اقدام به اعزام ناو هواپیما بر ابراهام لینکلن به منطقه کرد و اینک بمب افکن ها را به آن افزوده است.

درباره ادعای آمریکا اطلاعاتی منتشر نشده است اما واشنگتن پست نوشت که آمریکایی ها مدعی هستند که ایران در حال انتقال موشک های کوتاه برد با قایق های کوچک در خلیج فارس بوده و کانتیرهایی از قطعات موشک های بالستیک در عرشه حداقل یک کشتی مشاهده شده که احتمالا مقصد آن یمن است. ادعاهایی که کمترین سند موثقی برای آن حتی به رسانه های آمریکایی ارائه نشده است. ضمن آن که با وجود گستردگی مرزها و پایگاه های آبی ایران در خلیج فارس، ایران نیازی به جابجایی تسلیحات ادعایی ندارد و حتی در چنین صورتی هم نقل و انتقالات نظامی به فرض وجود، امری کاملا عادی تلقی می شود.

به گزارش شفقنا، آمریکا از سال گذشته شدید ترین تحریم های تاریخ را علیه ایران وضع کرده و تاکنون به نتیجه ای که از تحریم ها مد نظر داشته نرسیده است. به نظر می رسد در سالگرد خروج آمریکا از برجام، اینک آمریکا تحرکات جدیدی را آغاز کرده است که هدف آن بدست آوردن جیزی است که با تحریم ها بدست نیامده است. منابع نظامی در ایران این تهدیدات را ناشی از شکست تحریم ها و بیشتر نوعی جنگ روانی دانسته و آمریکا را فاقد هرگونه توان و امکان درگیری نظامی با ایران می دانند.

ظریف وزیر خارجه ایران، گروه بولتون، نتانیاهو، بن سلمان و بن زائد را افرادی جنگ طلب دانسته و در این حال گفته است که ترامپ موافق چنین جنگی است و بعید است جنگی روی دهد.

شفقنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین