کد خبر: ۵۸۸۹۴۴
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۰

بارش شدید باران در ۹ استان

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: شدت بارش امروز (۲۰ اردیبهشت ماه) در استان‌های کرمانشاه، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، شمال خوزستان، زنجان، ارتفاعات کرمان و جنوب چهارمحال و بختیاری خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا افزود: با توجه به آخرین نقشه های پیش یابی هواشناسی امروز (۲۰ اردیبهشت ماه) برای بیشتر مناطق کشور شامل شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکز، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور همچنین ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و غربی ارتفاع و دامنه‌های زاگرس مرکزی و سواحل دریای خزر بارش باران گاهی به‌صورت رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه گفت: فردا (۲۱ اردیبهشت ماه) فعالیت این سامانه بارشی در بیشتر نقاط کشور تضعیف می‌شود و بارش‌ها به صورت پراکنده خواهد بود. بارش‌ها بیشتر در نوار شرقی کشور، شمال غرب ارتفاعات کرمان و شرق سواحل دریای خزر به‌صورت رگبار رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش‌ها در استان اردبیل و جنوب به گلستان خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: یکشنبه (۲۲ اردیبهشت ماه) این سامانه بارشی در شمال شرق و جنوب شرق کشور فعالیت می‌کند و بارش باران گاهی به‌صورت رگبار رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در شرق و شمال غرب و سواحل دریای خزر بارش‌ها به‌صورت پراکنده خواهد بود.

وی در ادامه گفت: طی امروز و فردا (۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه) با شدت کمتر وزش باد و خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در جنوب غرب مرکز و شرق کشور دور از انتظار نیست. از سوی دیگر طی امروز (۲۰ اردیبهشت ماه) غرب خلیج فارس مواج و طوفانی و روز یکشنبه (۲۲ اردیبهشت ماه) مرکز و غرب خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت طی دو روز آینده اظهار کرد: فردا (۲۱ اردیبهشت ماه) آسمان تهران صاف همراه با وزش باد گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. دمای هوا در این روز به ۲۸ درجه سانتیگراد و ۱۷ درجه سانتیگراد می‌رسد. آسمان پایتخت یکشنبه (۲۲ اردیبهشت ماه) صاف همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. دمای هوا در گرم‌ترین زمان ۳۰ درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان ۱۷ درجه سانتیگراد خواهد بود.

بارش شدید باران در ۹ استان

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین