کد خبر: ۵۸۹۰۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۴

پنس خواستار اخراج نماینده مسلمان از کمیته روابط خارجی شد

معاون رئیس جمهوری آمریکا خواستار اخراج «ایلهان عمر» نماینده زن مسلمان مجلس نمایندگان این کشور از کمیته روابط خارجی این مجلس شد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از تارنمای خبری هیل، مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا در گفت وگو با تلویزیون فاکس نیوز گفت که «عمر» به دلیل اظهارات ضداسرائیلی باید از کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان اخراج شود.

پنس همچنین با بیان اینکه عمر ایالات متحده را مسئول محرومیت و فقر مردم ونزوئلا دانسته، از سران دمکرات ها در مجلس نمایندگان آمریکا خواست که او را از کمیته روابط خارجی حذف کنند.
عمر که به همراه «رشیده طلیب» اولین زنان مسلمان در کنگره آمریکا هستند، پیشتر به دلیل انتقاد از لابی های صهیونیستی که به گفته او با پول خود حمایت واشنگتن از رژیم صهیونیستی را می خرند، صدای جمهوریخواهان را در آورد.

وی همچنین گفته بود که پول این لابی ها باعث شده برخی قانونگذاران آمریکایی به یک دولت خارجی (رژی صهیونیستی) وفادار شوند.

عمر در یک گفت و گوی تلویزیونی سیاست های آمریکا را عامل خرابی در ونزوئلا دانست و تصریح کرد: این زورگویی و استفاده از تحریم ها برای مداخله و در نهایت تغییر رژیم واقعا کمکی به مردم کشورهایی مثل ونزوئلا نمی کند و در راستای منافع ایالات متحده نیز نیست.

افزون بر پنس که پیشتر نیز خواستار اخراج عمر از مجلس نمایندگان آمریکا شده بود، دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور نیز چنین خواسته ای را مطرح کرده است.

به گزارش ایرنا، آمریکا با حمایت از «خوان گوایدو» رئیس مجلس ملی و سرکرده مخالفان ونزوئلا و افزایش تحریم های علیه کاراکاس، باعث تشدید بحران سیاسی و اقتصادی در این کشور شده است.

گوایدو خود را رئیس جمهوری ونزوئلا خوانده و خواستار کناره گیری «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری قانونی این کشور و برگزاری مجدد انتخابات شده است.

آمریکا همچنین مادورو را تهدید به دخالت نظامی کرده و از مقام های ارتش ونزوئلا خواسته با قطع وفاداری خود به دولت مادورو از تحریم های واشنگتن رها شوند.

ایرنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
0
0
درود بر شما زن شجاع
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین