کد خبر: ۵۸۹۱۴۲
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷

لولا داسیلوا: رئیس‌جمهور برزیل آدم بیماری است

رئیس‌جمهوری پیشین برزیل در دومین مصاحبه‌ای که از زندان انجام داد، بار دیگر رهبر کنونی برازیلیا را به باد انتقاد گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
وب‌سایت خبری یواوال (UOL) گزارش داد، لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا، رئیس‌جمهوری پیشین برزیل در مصاحبه با خبرنگار برزیلی گفته است آرزو دارد ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهوری کنونی برزیل "محض رضای خدا کشورداری" بیاموزد.

گفت‌وگو با لولا دا سیلوا یک هفته پیش از آن ضبط شد که بولسونارو تغییراتی در قانون حمل سلاح را تایید کند. به موجب آن، حمل سلاح برای گروه‌هایی از جمله کامیون‌دارها، وکلا، نمایندگان، اعضای شهرداری و حتی روزنامه‌نگاران آزاد می‌شود.

لولا دا سیلوا گفت: به جای زدن حرف‌های بی‌منطق این چنینی، او باید بگوید که دوران تصدی خود را بهتر از لولا به پایان می‌رساند. بگوید من دانشگاه‌های بیشتری می‌سازم، سرمایه‌گذاری بیشتری در علوم و فناوری خواهم کرد، کودکان بیشتری را به مدرسه می‌فرستم و خانه‌های بیشتری می‌سازم.

این رئیس‌جمهوری سابق برزیل در مقر پلیس فدرال گفت: او اخیراً با صدور حکمی تمام شوراهایی که از زمان قانون اساسی ۱۹۸۸ ایجاد شده بودند، منحل کرد. او وحشیانه از یک کشور مسلح، یک کشور پلیسی دفاع می‌کند. او تایید کرده است تا کشاورزان سلاح داشته باشند و به هر که خواستند شلیک کنند. او مرد بیماری است! او فکر می‌کند مشکل برزیل با سلاح حل می‌شود. مشکلات برزیل با کتاب‌ها و با مدارس حل می‌شود.

لولا با بیان اینکه "یک کشاورز می‌تواند به هر که خواست شلیک کند" در واقع به وعده‌های ژایر بولسونارو در ۱۸ آوریل اشاره کرد که در خصوص حمل تسلیحات بیان شده بود. این عضو حزب کارگران برزیل همچنین از خودنمایی فرزندان رئیس‌جمهوری کنونی برزیل انتقاد کرد.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین