کد خبر: ۵۹۱۰۲۵
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱

سرنوشت مبهم لوایح جنجالی در مجمع

در روزهایی که همه منتظر تعیین تکلیف شدن دو لایحه مهم CFT و پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت هستند، برخی خبرها حکایت از آن دارد که این لوایح از دستور کار مجمع خارج شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
«از دستور کار خارج شدن دو لایحه مهم CFT و پالرمو از دستور کار مجمع تشخیص با دستور دبیرخانه مجمع» خبری بود که از سوی محمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام شد؛ آن هم درست در روزهایی که فضای سیاسی و رسانه‌ای کشور منتظر تعیین تکلیف شدن سرانجام این دو لایحه هستند. علنی شدن این تصمیم دبیرخانه مجمع اما با پس‌لرزه‌هایی در فضای سیاسی کشور همراه شد و به صحن علنی مجلس هم رسید.

غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت در گفت‌وگو با خبرآنلاین از این تصمیم دبیرخانه ابراز بی‌اطلاعی کرد.

احمد توکلی هم که با خبرنگار خبرآنلاین گفتگو کرده است، با رد از دستور کار خارج شدن این دو لایحه مهم از دستور کار مجمع، گفت: نه این لوایح از دستور کار مجمع خارج نشده است بلکه زمینه بررسی آن وجود ندارد.

وی افزود: وقتی آمریکا به گونه‌ای دیگر رفتار می‌کند و نمی‌شود به او اعتماد کرد. وقتی اروپایی می‌گویند باید برجام اجرا شود ولی خودشان تعهداتشان را اجرا نمی‌کنند یا در مورد اینستکس به گونه‌ای دیگر رفتار می‌کنند یا وقتی می‌گویند ما برجام را قبول داریم ولی به آن عمل نمی‌کنند در این شرایط خود به خود اگر ما کوتاه بیاییم فشار آنها بیشتر می‌شود. اگر ما مقاومت کنیم فشار آنها کمتر می‌شود. ما اگر بخواهیم سریع این لوایح را بررسی کنیم و فقط معیشت مردم را ملاک قرار دهیم به اعتقاد من بیشتر به ضرر مردم می‌شود.

توکلی همچنین گفت: لوایح پالرمو و CFT از دستور کار خارج نشده است اما فعلاً تعجیلی برای بررسی آنها نداریم.

منبع: خبرآنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین