کد خبر: ۵۹۱۱۴۶
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲

آمریکا در حال تهیه بسته‌های تحریمی جدید و جرایم کیفری علیه مقامات ونزوئلاست

آمریکا در حال تدارک تحریم‌ها و اتهامات کیفری علیه مقامات ونزوئلا و دیگر مظنونانی است که به گفته واشنگتن از برنامه کمک رسانی غذا برای پولشویی به نفع دولت مادورو استفاده می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از خبرگزاری رویترز، انتظار می‌رود این تحریم‌ها در طول سه ماه آینده به عنوان بخشی از فشارهای دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا علیه نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا و وفادارانش به اجرا درآید.

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی نوشت: آمریکا در حال تهیه بسته تحریمی علیه پولشویی به نفع دولت ونزوئلا تحت برنامه غذا است. در حال حاضر برنامه کمک رسانی غذا توسط ارتش ونزوئلا مدیریت می‌شود.

برخی از آژانس‌های دولت آمریکا از جمله شورای امنیت ملی، وزارت خزانه داری و وزارت خارجه و وزارت دادگستری در تهیه و تنظیم این تحریم‌ها مشارکت دارند. هنوز هیچیک از این وزارتخانه‌ها در این باره اظهار نظر نکرده‌اند.

منابع مطلع اعلام کردند: تحریم‌ها و اتهامات فساد علیه مقامات نظامی ونزوئلا، سیاستمداران و برخی از تجار ونزوئلایی و شرکای خارجی اعمال می‌شود اما هنوز نام این افراد اعلام نشده است.

بحران اقتصادی در ونزوئلا با تحریم‌های آمریکا که قصد دارد مادورو را وادار به واگذار کردن قدرت به خوان گوآیدو، رهبر مخالفان این کشور کند، ترکیب شده است. تحریم‌های اخیر دولت ترامپ علیه شرکت نفت دولتی ونزوئلا کار دولت کاراکاس را برای فروش کالای اصلی خود که نفت است، دشوار ساخته است. همچنین ممنوعیت آمریکا برای تجارت اوراق قرضه در ونزوئلا، کار ونزوئلا برای واردات هرگونه کالا از جمله غذا و دارو سخت‌تر کرده است.

مادورو این گرسنگی گسترده و فقدان دارو را به گردن ایالات متحده آمریکا و متحدان اپوزیسیون آن می‌اندازد اما اقتصاددانان مستقل‌تر معتقدند این رکود از سال‌ها پیش از تحریم آغاز شده بود و همین به سرعت گرفتن فروپاشی اقتصادی دامن زده است.

تورم نجومی ونزوئلا که به گفته صندوق بین‌المللی پول انتظار می‌رود امسال به ۱۰ میلیون درصد برسد، در مسیری قرار دارد که در دهه ۹۰ میلادی در جمهوری دموکراتیک کنگو شاهد بودیم.

بسیاری از مردم ونزوئلا با کمبود غذا و مواد دارویی مواجه هستند.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین