کد خبر: ۵۹۱۴۳۶
تاریخ انتشار : ۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۰

چرا باید ۸۵ درصد بیماران ایلامی برای درمان به خارج از استان بروند؟

معاون کل وزارت بهداشت گفت: این وزارتخانه به عنوان متولی سلامت مردم، تنها مسئول پاسخگویی به مراجعان نیست و ما در مقابل کسانی که در منزل از مریضی رنج می‌برند نیز، مسئول هستیم.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر «ایرج حریرچی» در مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی استان، اظهار کرد: مردم و دولت امسال نسبت به سال‌های گذشته در زمینه بهداشت و درمان مشکلات بیشتری دارند و دکتر کریمیان به عنوان قائم مقام وزیر در استان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی، مسئول تمام موضوعات پیشگیری، بهداشت و درمان تمام مردم استان ایلام است و کوچک‌ترین کم‌کاری را در قیامت باید جوابگو باشد.

وی با بیان اینکه میزان خروج بیماران از استان ایلام قابل تأمل است، گفت: ایلامی باید در ایلام درمان شود و باید حداقل ۸۵ تا ٩٠ درصد بیماران استان ایلام به خاطر درمان در استان‌های دیگر سرگردان نشده و در خود استان ایلام درمان شوند.

معاون کل وزارت بهداشت، تصریح کرد: هرچند فعالیت‌های بسیار خوبی در استان انجام شده اما کافی نیست و همه‌ی خانواده دانشگاه علوم پزشکی استان باید با همکاری با سرپرست جدید دانشگاه مشکلات را حل کنند.

دکتر «کریم همتی» رئیس سابق دانشگاه در این مراسم اظهار کرد: هر آنچه در دوران مدیریت حقیر اتفاق افتاده است؛ حاصل زحمات تمامی همکاران بوده و امیدوارم در سمت جدید نماینده خوبی برای مردم استان ایلام در وزاتخانه باشم.

وی با بیان اینکه تمام مدیران کل و مسئولین ارشد و جناح‌های سیاسی در دوران مدیریت حقیر همراه بودند و کوچک‌ترین مزاحمتی در دوران مدیریت نداشتم، ادامه داد: حدود ٢٠ پروژه در هنگام استارت مدیریت حقیر راکد شده بود و هم اکنون حدود ۶ ٣ پروژه عمرانی فعال داریم؛ تمام خوابگاه‌های دانشجویی استان بروز شد؛ در چند روز آینده ۴ اورژانس افتتاح می‌شوند و اورژانس‌های آبدانان و ایوان نیز در دست برنامه هستند.

همتی گفت: دی کلینیک ملکشاهی بعد از سال‌ها که نیمه‌کاره بود، هم اکنون با کمک بنیاد مستضعفان در مرحله سنگ‌نما است و در این مدت خیرین بزرگی به استان گام گذاشتند، مؤسسه مرحم با یک تیم یک هفته شبانه روز در ایلام کار کردند و بعد از آن ده‌ها مؤسسه خیریه در ایلام دفتر باز کردند.

دکتر «محمد کریمیان» سرپرست جدید دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز با تاکید بر اینکه برای توزیع مدیریت‌ها صرفاً برنامه علمی و عملکرد را می‌شناسم و شعار و قوم گرایی برای من ملاک نیست، ادامه داد: هم اکنون در زیرساخت‌ها با مشکلات فراوان دست و پنجه نرم می‌کنیم و فضاهای آموزشی دانشگاه هم اکنون قابل رضایت نیست و در ردیف بودجه‌ای هم اکنون اگر تمام بودجه‌های مصوب سال را دریافت کنیم با حدود ١٠ ۶ میلیارد تومان کسری بودجه و بدهی روبرو خواهیم بود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به دغدغه دکتر حریرچی در مورد خروج بیماران ایلامی از استان، گفت: باید ضریب اعتماد مردم به خدمات پزشکی و پزشکان ایلام را بالا ببریم و از اصحاب رسانه تقاضامندم در این زمینه همراهی کنند.

کریمیان ادامه داد: در مورد رسانه‌ها نگاه من مثبت است و از مطالب مثبت استقبال می‌کنم و جوابگو همه مردم و همه رسانه‌ها خواهم بود و با مشکلاتی که وجود دارد به تمام پرسنل قول می‌دهم که معوقات را به حداقل برسانم.

وی گفت: از دانشجویان علوم پزشکی انتظار دارم با تمرکز کامل بر امور آموزشی، دانشگاه را در مسائل علمی، پژوهشی و فرهنگی حمایت نمایند و تمام تلاش خود را برای فراهم کردن بستر مناسب برای پیشرفتشان به کار خواهم بست.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین