کد خبر: ۵۹۱۵۳۳
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴

پومپئو: هیچ‌کس در دولت ترامپ خواهان جنگ با ایران نیست

مایک پومپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه دوم خرداد گفته است، هیچ‌کس در دولت دونالد ترامپ خواهان جنگ با ایران نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
مایک پومپئو در گفت وگو با شبکه خبری «آمریکا وان» و در پاسخ به این پرسش که آیا جنگ با ایران قابل اجتناب است؟، اظهار داشت: رئیس جمهوری (دونالد ترامپ) خواهان جنگ نیست. من خواهان جنگ نیستم. هیچ‌کس در دولت خواهان جنگ نیست، هیچ‌کدام از ما خواهان آن نیست.

وزیر امور خارجه آمریکا با این حال تصریح کرده است: البته ایرانی‌ها باید این را درک کنند، همانطور که رئیس جمهوری ترامپ در توییت خود گفت، ما از منافع آمریکا دفاع خواهیم کرد.

مایک پومپئو در ادامه این مصاحبه مدعی شده است: ما می‌دانیم که ایران عامل بی‌ثباتی در خاورمیانه بوده است، شما به لبنان، سوریه، یمن یا عراق نگاه کنید. فهرست مکان‌هایی که ایران به عنوان بازیگر مخرب نقش داشته، بسیار طولانی است.

در حالی که بارها، آژانس برنامه هسته‎ای صلح آمیز ایران را تائید کرده است، وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد: ما اجازه نخواهیم داد که آنها به سلاح هسته‌ای دست‌یابند؛ ما به آنها اجازه نخواهیم داد به توسعه برنامه موشکی خود ادامه دهند. ما کارزاری دیپلماتیک واقتصادی آغاز کرده‌ایم تا دسترسی آنها را به منابع برای ادامه این برنامه‌ها قطع کنیم و تاکنون بسیار موفق بوده‌ایم.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه این مصاحبه گفت: تهدیدهایی که ما در هفته‌های اخیر دیدیم به برنامه هسته‌ای آنان ارتباطی نداشت، بلکه مربوط به نیروهای آنها و گروه‌های نیابتی وابسته به این کشور بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین