کد خبر: ۵۹۱۸۱۳
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۹

لغت «فساد» بار دیگر به کدهای اخلاقی فیفا اضافه شد

فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) یک سال پس از حذف نمادین لغت «فساد» از فهرست کدهای اخلاقی این نهاد، بار دیگر آن را به عنوان یک جرم به این فهرست افزود.
آفتاب‌‌نیوز :
فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) یک سال پس از حذف نمادین لغت «فساد» از کدهای اخلاقی این نهاد، بار دیگر آن را به عنوان یک جرم به فهرست کدهای اخلاقی افزود.

پیش نویس طرحی را که قرار است در جلسه ماه آینده شورای فیفا ارائه شود به رویت خبرگزاری آسوشیتدپرس رسیده و براساس گزارش ها بند ۲۷ به جای کلمه «رشوه» به طور ترکیبی با «رشوه و فساد» نمایش داده خواهد شد.

تغییرات چشمگیری فیفا ژوئن سال گذشته در کدهای اخلاقی این نهاد اعمال شد و حذف نمایدن کلمه فساد از نسخه انگلیسی اساسنامه به سناریویی پر آشوب برای نهادی بدل شد که به سختی در تلاش است تا چهره خود را موج فسادهایی که رد سال های اخیر گریبان گیر خود شده بود، رهایی یابد.

فیفا گفته بود که کلمه فساد به دلایل مرتبط با شفافیت زبانی حذف شده است اما «جیانی اینفانتینو» رئیس فیفا اعمال اصلاحات را نوعی سوء برداشت تعبیر کرده بود؛ اصلاحاتی که ماهیت جرایم قابل پیگیرد قانونی را تغییر نداده است.

در تازه ترین رای صادر شده از سوی کمیته اخلاق فیفا رئیس فدراسیون فوتبال سودان به دلیل اختلاس از بودجه اختصاص داده شده به این فدارسیون، برای مدت ۱۰ سال از حضور در رقابت های ورزشی محروم و مبلغ ۵۰۰ هزار دلار جریمه شد.

لازم به ذکر است در صورت تایید پیشنهاد مذکور توسط شورای فیفا، تغییرات محسوسی در خصوص اعضای واجد صلاحیت در اتاق تحقیقات و صدور حکم این نهاد ایجاد خواهد شد.

ایرنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین