کد خبر: ۵۹۲۱۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۵

هنرمند خوشنویس اصفهانی درگذشت

سیدمحمد نکته‌دان، خوشنویس و مجموعه‌دار خط، روز گذشته (پنجم خردادماه) در سن 50 سالگی، به دلیل ایست قلبی، دار فانی را وداع گفت.
آفتاب‌‌نیوز :
عضو شورای انجمن خوشنویسان اصفهان در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: رشته اصلی مرحوم نکته‌دان، حقوق بود و به‌عنوان کارشناس حقوقی در اداره میراث فرهنگی اصفهان فعالیت داشت اما به دلیل علاقه وافر به هنر، از جوانی در رشته‌های مختلف هنری نیز فعالیت می‌کرد و در این زمینه به‌نوعی صاحب‌نظر و هنرشناس بود.  

علی خیری ادامه داد: او خوشنویسی را به‌عنوان رشته تخصصی  خود برگزیده بود و به دلیل تلمذ در مکتب استادان بزرگی همچون فضائلی و معین الکتاب اصفهانی، در خط نستعلیق، شکسته و ثلث تبحری ویژه داشت.

وی افزود: مراسم خاک‌سپاری این هنرمند در قطعه هنرمندان باغ رضوان اصفهان صبح امروز برگزار شد و جمع عظیمی از هنرمندان رشته‌های مختلف نیز در این مراسم حضور داشتند.

خیری، با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی سید محمد نکته‌دان گفت: همه آن‌ها که توفیق آشنایی با مرحوم نکته‌دان را داشته‌اند بر این امر صحه می‌گذارند که او بسیار خوش‌خلق، بذله‌گو، اهل شعر و ادب و خیر بود، به‌طوری‌که هرگاه مشکلی حقوقی برای یکی از دوستان پیش می‌آمد، او با گشاده‌رویی و به بهترین نحو، بدون هیچ چشمداشتی آن مشکل را حل می‌کرد. 

عضو شورای انجمن خوشنویسان اصفهان خاطرنشان کرد: این هنرمند، مجموعه‌ای نفیس از آثار خوشنویسی اساتید قدیمی مثل میرعماد، درویش عبدالمجید طالقانی، استاد فضائلی و ... داشت و پیگیر نمایش آنها در قالب موزه خط،  برای عموم مردم بود. 

به گزارش ایسنا، مجلس ترحیم این هنرمند خوشنویس، سه‌شنبه، هفتم خردادماه رأس ساعت 9 صبح در مسجد المهدی مرداویج برگزار می‌شود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
خانم همکار
|
Germany
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۷
0
1
آقای نکته دان مرد بسیار با اخلاق و خوش قلبی بودند.
ان شاء الله با جد بزرگوارشون محشور بشن و خدا به خانواده شون صبر بده
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین