کد خبر: ۵۹۲۶۷۸
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
/ روز قدس؛ شکست معامله قرن، تثبیت آرمان فلسطین/

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا: آمریکا در چهاردیواری سرزمین‌های اشغالی گرفتار است

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا گفت: اگر امروز در چهاردیواری سرزمین‌های اشغالی گرفتار هستند به حماسه ملت ایران و رهبری ایران، اعم از امام راحل و رهبری معظم انقلاب برمی‌گردد.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الاسلام و المسلمین علی سعیدی، در جمع راهپیمایان روز جهانی قدس ، اظهار کرد:  در طول ۱۵۰ سال گذشته، نظام استکباری از جمله انگلستان و آمریکا در راستای جلوگیری از گسترش اسلام ناب و تسلط بر منابع انرژی مسلمانان چند دستور کار داشتند، اولین حرکتی که دنبال کردند، تجزیه جهان اسلام و جغرافیای جهان اسلام و امپراتوری عثمانی بود که به بیش از ۵۰ کشور کوچک تقسیم کردند و آخرین آن‌هم تجزیه سودان بود .

وی  بابیان اینکه دشمنان برای عراق و سوریه برنامه داشتند که این دو کشور راهم تجزیه کنند، گفت:  با تدبیر رهبری معظم انقلاب جلوی بسیاری از این نقشه‌ها از جمله تجزیه عراق و سوریه گرفته شد، دومین حرکتی که جبهه استکبار ظرف این‌ یک قرن و نیم گذشته دنبال می‌کرد بحث رهبر سازی برای تسلط بر سرمایه‌های کشورهای اسلامی بود از آتاتورک در ترکیه  تا رضاخان در ایران، همه مهرهایی بودند که اهداف آمریکا را دنبال می‌کردند .

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا تصریح کرد: برای مقابله اسلام ناب و مکتب تشیع مکاتب، مسلک‌ها و مذهب‌های ساختگی را تولید کردند و مشکلاتی را برای جامعه اسلامی به وجود آوردند، بهائیت و وهابیت را ساختند، در مرحله بعدی اختلاف بین جوامع اسلامی را به وجود آوردند، تنها اختلاف بین شیعه و سنی نبود بلکه در تمام مراتب، اختلافات شدید ایجاد کردند تا بتوانند منابع را به غارت ببرند .

سعیدی ادامه داد: کار بعدی نظام سلطه، ایجاد یک رژیم ضد دینی، نژادپرست در قلب منطقه غرب آسیا به نام اسرائیل بود که امروز بیش از ۷۱ سال از پیدایش این رژیم غاصب و نژادپرست می‌گذرد، این پنج حلقه نقشه آمریکا و انگلستان بود برای اینکه بتوانند برجهان اسلام مسلط شوند و بتواند ذخایر مهم را به غارت ببرند .

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال تشکیل یک امپراتوری در منطقه خاورمیانه با تشکیل رژیم غاصب اسرائیل بود اما اگر امروز در چهاردیواری سرزمین‌های اشغالی گرفتار هستند به حماسه ملت ایران و رهبری ایران، اعم از امام راحل و رهبری معظم انقلاب برمی‌گردد، گفت: اولین هدف امپراتوری مقابله با اسلام ناب، دوم مقابله با خیزش‌های اسلامی بود که نگذارند جهان اسلام به حرکت دربیاید و سوم تسلط بر منابع عظیم فسیلی حدود ۵۴۰ میلیارد بشکه ذخایر نفتی در منطقه بود، آن‌ها در منطقه غرب آسیا را در یک خواب راحت بودند که انقلاب اسلامی این خواب راحت را بر آنان آشفته کرد .

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا، گفت: این انقلاب شعارهایی داشت، شعار نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی، استکبارستیزی و مقابله با ظلم ظالمان و دفاع از مظلومین و مستضعفین و دفاع از آرمان فلسطین که این شعارها، نوامیس این انقلاب بود، اگر بعضی‌ها در روزنامه هاشان، طور دیگری می‌نویسند و می‌گویند استقلال مربوط به عصر آپارتاید و منسوخ‌شده است، بدانند که دارند تفکرات غرب گرایانه را دنبال می‌کنند .

سعیدی افزود: استقلال یکی از شعارهای اساسی و کلیدی نظام و انقلاب بوده است، مقاومت با اعتقاد به نصرت الهی یکی دیگر از شعارهای انقلاب اسلامی ایران بوده است، دشمن در مقابل این شعارهای انقلاب اسلامی که منافعش را به خطر انداخت، بیکار ننشست، دست‌به‌کار شد، اقدامات زیادی را انجام داد .

وی ادامه داد: به راه انداختن چند جنگ  تئوری  بوش  بود که ما خودمان باید بیایم در منطقه غرب آسیا با تکیه‌بر قدرت نظامی اهدافمان را پیاده کنیم، آمدند افغانستان را اشغال کردند، عراق را اشغال کردند، یعنی ما را در محاصره قرار دادن، شرق و غرب ایران را اشغال کردند تا بتوانند اهداف را پیاده کنند .

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا، گفت: اما نتیجه چه شد، رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید که امروز ما در عراق تریلیون ها دلار هزینه کردیم ۴ هزار نفر کشته دادیم، جمهوری اسلامی دیگری در عراق درست کردیم و ازآنجا خارج شدیم، در افغانستان ۵۰ میلیارد دلار هزینه کردیم اما با دست‌خالی ازاینجا می‌رویم و رفتن از عراق مسئله بسیار مهمی بود .

سعیدی تصریح کرد: دشمنان، به دنبال ایجاد خاورمیانه بزرگ بودند، فکر کردند اگر بتوانند خاورمیانه بزرگ را ایجاد کنند، مشکل حل خواهد شد، تصورشان این بود که مهم‌ترین مشکلشان حزب‌الله است، کلید ورود خاورمیانه بزرگ، حزب‌الله بود، پس به حزب‌الله حمله کردند و خواستند حزب‌الله را  از بین ببرند، بعد عراق و ایران را هدف قرار دهند، ولی حزب‌الله قهرمان ایستاد و نقشه آمریکایی خاورمیانه بزرگ را در نطفه خفه کرد .

وی ادامه داد: این‌ها معجزاتی است که در سایه حاکمیت دینی در ایران، حاکمیت ولایت‌فقیه انجام‌شده است، همین آخرین حرکت ۶۰۰ تا ۷۰۰ موشک حماس در غزه به سمت سرزمین اشغالی شلیک شد، گنبد آهنین رژیم صهیونیستی توانست تنها ۳۰ درصد موشک‌ها را هدف قرار دهد و بقیه با اهداف اصابت کرده‌اند .

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا، گفت: یکی دیگر از نقشه‌های آمریکا پدیده افراط‌گرایی بود، نظام استکبار بن‌لادن و القاعده را تولید کرد، طالبان را تولید کرد، بعد داعش را تولید کرد و به جان مردم عراق و سوریه انداخت، اگر داعش شرورترین اشرار تاریخ، بر دمشق و بغداد مسلط می‌شدند، ماسالیان سال در ناامنی به سر می‌بریم اما به همت جوانان انقلابی، ریشه این شرورترین اشرار تاریخ از سر مردم عراق و سوریه برطرف شد .

وی  تاکید کرد: رهبری و مردم از عوامل موفقیت نظام اسلامی است، هرکجا مردم درست حرکت کردند درست انتخاب کردند، ما پیروزی داشتیم، رهبری را روشن کرده، مسیر رو مشخص کردند و در همین دیدارشان با دانشجویان بر این امر تأکید داشتند، ما باید ببینیم برای آینده چگونه باید حرکت کنیم که مشکلاتمان برطرف شود، راه روشن است، راه باز است و انقلاب مسیر خود را ادامه می‌دهد، مشکلاتی که امروز داریم ان‌شاءالله با کمک دولت و مجلس و قوه قضاییه حل می‌شود و افق آینده به نظر من بسیار روشن است .

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین