کد خبر: ۵۹۲۷۳۲
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۵

امامان جمعه در آخرین جمعه ماه رمضان چه گفتند؟

خطبه های این هفته نمازجمعه سراسر کشور همزمان با روز جهانی قدس به مساله فلسطین و مقاومت ملت مظلوم این کشور اسلامی در مقابل اسراییل غاصب و جنایت های دهها ساله این رژیم سفاک و جعلی اختصاص یافت.
آفتاب‌‌نیوز :
امامان جمعه در خطبه‌های دیروز که مصادف با جمعه پایانی ماه مبارک رمضان بود با تبیین اهمیت موضوع فلسطین و جبهه مقاومت به ابعاد وحشتناک جنایت‌ها و خباثت‌های رژیم کودک کش صهیونیستی پرداختند.

خطیبان جمعه در آئین‌های نماز که پس از راهپیمایی باشکوه روز قدس با حضور پرشور و گسترده ملت روزه دار ایران اسلامی برگزار شد خواستار اتحاد مسلمانان جهان برای آزادسازی سرزمین‌های اسلامی و فلسطین عزیز از چنگال صهیونیست‌های اشغالگر شدند و همراهی و همکاری استکبار جهانی و دولت‌های غربی و به ظاهر مدافع حقوق بشری را در کشتار ملت مظلوم فلسطین محکوم کردند.

ائمه استان‌های کشور در آئین عبادی سیاسی نمازجمعه طرح معامله قرن را توطئه و خیانت بزرگی برشمردند که هدف آن اخراج فلسطینیان از سرزمین مادری، گسترش حاکمیت جعلی رژیم غاصب اسرائیل به دیگر مناطق فلسطین، توسعه شهرک‌های صهیونیست نشین و جلوگیری از بازگشت فلسطین‌ها به کشور خویش است.

امامان جمعه کشور با قدردانی از بصیرت انقلابی و بینش اسلامی ملت یکی از مهمترین پیام‌های راهپیمایی مردم ایران و مسلمانان جهان را همبستگی امت اسلامی و نفی معامله قرن دانستند.

گزیده خطبه‌های نماز جمعه مراکز استانی در پی می‌آید:

** قم:

خطیب جمعه قم گفت: پیام اصلی روز قدس امسال، نفی معامله قرن و ایستادگی جهان اسلام در برابر این طرح شیطانی است که هنوز به طور رسمی اعلام نشده اما بخش‌هایی از آن رونمایی شده است.

آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم، بخش‌های رونمایی شده معامله قرن را مورد توجه قرار داد و گفت: به رسمیت شناختن اسرائیل و توسعه قلمرو این رژیم جنایتکار، تضعیف فلسطین، عادی سازی روابط با اسرائیل و الحاق نیمی از کرانه باختری و بلندی‌های جولان به اسرائیل از جمله این بخش هاست.

** بوشهر:

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: روز قدس برائت از رژیم اشغالگر قدس به عنوان کانون شرارت در جهان است.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بوشهر افزود: روز قدس روز بسیار پر معنا و حرکتی از ناحیه تربیت یافتگان روزه ماه مبارک رمضان است.

** ارومیه:

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مساله دفاع از مظلومان مورد تاکید ائمه اطهار و خداوند متعال بوده و مبارزه با رژیم صهیونیستی در دفاع از مظلومان وظیفه شرعی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ارومیه با اشاره به اینکه راهپیمایی روز قدس جهاد در راه خداست، افزود: برگزاری راهپیمایی روز قدس نوعی عمل به فرمایشات حضرت علی (ع) در دفاع از مظلومان و تجدید میثاق با آرمان‌های امام راحل است.

** کرمان:

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: روز قدس را گرامی می‌داریم چون دفاع از مظلوم و مسلمان است.

حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مصلی امام علی (ع) کرمان با اشاره به فرا رسیدن سالگرد ارتحال امام راحل گفت: یکی از یادگارهای بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی همین روز قدس است.

** سنندج:

امام جمعه سنندج، نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان توسط امام (ره) را امری هوشیارانه از سوی امام راحل دانست و گفت: تلاش برخی کشورهای اسلامی برای برقراری ارتباط با اسرائیل، کمک به برآورده شدن آرزوهای آمریکا و دشمنی با ملت فلسطین است.

ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج اظهار داشت: روز قدس روز اعلام مظلومیت مردم فلسطین به جهانیان و روز خشم و خروش ملت‌های آزاده جهان علیه رژیم غاصب صهیونیستی است.

** اصفهان:

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با بیان اینکه طرح معامله قرن پیشنهاد ترامپ با حمایت عربستان سعودی، بحرین و مصر است، تصریح کرد: مساله معامله قرن این است که در زمین‌های سینا شهرک‌هایی برای اسرائیل رهاسازی شود.
آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه در میدان امام خمینی (ره) اصفهان اظهار کرد: یکی از مسائلی که با طرح معامله قرن اجرایی می‌شود این است که غزه‌ای ها ارتش و سلاح نباید داشته باشند و این همان جیزی است که از ما می‌خواهند که مذاکره با امریکا نتیجه‌ای جز این ندارد.

** قزوین:

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین محور و مرکز همه دشمنی‌های جهان را صهیونیست‌ها دانست و گفت: حتی آمریکا به عنوان استکبار جهانی از رژیم صهیونیستی خط و ربط می‌گیرد.

عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین افزود: چهار آیه از ۱۱ آیه نماز جمعه به مساله یهودیان اختصاص یافته و همه باید به این امر توجه خاص داشته باشیم.

** خرم آباد:

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: با مقاومت اسلامی طرح ننگین معامله قرن شکست خواهد خورد.

آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم آباد در مصلای الغدیر این شهرستان اظهار کرد: تبیین روز جهانی قدس از سوی امام راحل راه نجات فلسطین است و امسال از اهمیت ویژه ای برخوردار بود.

** مشهد:

امام جمعه مشهد گفت: برای صیانت و حفاظت از قدس شریف باید با همه توان مبارزه و ایستادگی کنیم.

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد افزود: در صیانت از قدس شریف باید با همه امکانات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خود تلاش و ایستادگی کنیم و این ایستادگی، جهاد قطعی فی سبیل الله است.

** یزد:

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد تاکید کرد: طرح خائنانه آمریکا با کمک رژیم صهیونیستی و همراهی برخی کشورهای مزدور منطقه خاورمیانه سرانجام محکوم به شکست است و آنها با این قبیل طرح‌ها هرگز نمی‌توانند به اهداف پلید خود برسند.

آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یزد با گرامیداشت روز جهانی قدس و قدردانی از حضور حماسی مردم در راهپیمایی افزود: ملت ایران و امت اسلام با شرکت گسترده در راهپیمایی روز قدس بر توطئه‌های استکبار جهانی و طرح معامله قرن خط بطلان کشیدند.

** زنجان:

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: پیام جهانی روز قدس زیر بار ظلم نرفتن مسلمانان است اگرچه قدرتمندترین دولت‌های عالم خواهان ستم باشند.

حجت الاسلام علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زنجان با بیان اینکه روز قدس را معمار کبیر انقلاب اسلامی به عنوان روز اعتراض به جنایت‌های جنایتکاران و حمایت از مظلومان نام نهاده‌اند، افزود: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ریشه در دین و خاستگاه اعتقادی دارد.

** رشت:

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت به توطئه جدید دشمنان مبنی بر معامله قرن اشاره کرد و گفت: دشمنان با طرح معامله قرن، توطئه جدیدی برای محو نام فلسطین در اذهان جهانی رقم زده‌اند.

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نمازجمعه رشت، حضور مردم ولایتمدار در راهپیمایی روز قدس را نشانه تقوا دانست و افزود: این تقواست که مردم را برای لبیک به ندای امام (ره) به خیابان‌ها آورد.

** ساری:

نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری گفت: مردم مؤمن و انقلابی ایران اسلامی با شرکت پرشور در راهپیمایی روز قدس عشق به ولایت و تنفر و انزجار از نظام صهیونیستی را در سراسر کشور به نمایش گذاشتند.

آیت الله نورالله طبرسی در خطبه‌های نماز جمعه ساری افزود: مردم ولایتمدار ایران اسلامی بار دیگر ثابت کردند که گرانی، مشکلات اقتصادی، تحریم‌ها و تهدیدها نمی‌تواند آنان را از وظایف ملی و مذهبی باز دارد.

** شهرکرد:

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تقدیر از حضور حماسی مردم در راهپیمایی روز قدس و با اشاره به در پیش بودن سالگرد ارتحال امام راحل گفت: انقلاب اسلامی ایران باعث بیداری جهان اسلام شده است.

حجت الاسلام محمد علی نکونام در خطبه های آخرین نماز جمعه ماه مبارک رمضان در مصلای امام خمینی (ره) شهرکرد افزود: امام راحل بیداری و بصیرت را در ایران ایجاد کردند، انقلاب باعث بیداری جهانی ایجاد کرده است.

** اهواز:

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه طرح معامله قرن نماد جاهلیت مدرن است، گفت: طرح معامله قرن سند رسوایی مدعیان دروغین دموکراسی برای فراموشی آرمان های امت اسلامی در دفاع از فلسطین است.

حجت الاسلام سیدعبدالنبی موسوی‌فرد در خطبه های آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در مصلای مهدیه امام خمینی (ره) اهواز اظهار داشت: برخی افراد در داخل کشور در نقش پیاده نظام جریان های خارجی به دنبال تضعیف روحیه تفکر مقاومت هستند.

** کرج:

نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج با قدردانی از حضور میلیونی ملت ایران و مردم البرز در راهپیمایی با شکوه روز قدس گفت: این حضور گسترده مردمی، بینی معامله گران قرن را به خاک مالید.

آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرج با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) افزود: امام به دنیا مبارزه با استکبار را نشان داد، اسرائیل را خرد کرد و با اعلام روز قدس مسلمانان را به مبارزه با اسرائیل غاصب هدایت کرد.

** تبریز:

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه مجامع جهانی برای حق و حقوق از دست رفته مردم فلسطین کاری نمی کنند، گفت: اکنون جنبش های اعتراضی در جهان تنها امید فلسطینیان برای رهایی از ستم اسرائیل غاصب است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی آل هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز، از روز قدس به عنوان مهم‌ترین سلاح مردم مظلوم فلسطین یاد کرد و افزود: روز قدس فقط روز فلسطین نیست و در حقیقت این روزی برای احیای امت اسلامی و هشدار به تمام ابر قدرت‌ها و استعمارگران و نظام سلطه است.

** اراک:

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: راهپیمایی روز قدس شکوه وفاداری و عشق ملت ایران به آرمان های انقلاب اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری بود.

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه‌های نماز جمعه اراک در مصلای بیت المقدس این شهر افزود: ملت روزه دار و مومن ایران اسلامی یکبار دیگر به ندای امام راحل و مقام معظم رهبری لبیک گفتند و با حضور گسترده خود در راهپیمایی روز قدس ضمن محکوم کردن جنایت‌های اسرائیل در سرزمین فلسطین، پشتیبانی خود را از نظام اسلامی و مقام معظم رهبری فریاد زدند.

** همدان:

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: طرح معامله قرن توسط آمریکا و هم دستانش خیانت به فلسطین و زمینه ساز تجزیه خاورمیانه است.

حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته همدان اظهار داشت: آمریکا درصدد است در لایه‌های این معامله ضمن انجام کارهای اقتصادی در فلسطین و به رسمیت شناساندن رژیم اشغالگر قدس، مقدمه تجزیه خاورمیانه را فراهم کند.

** شیراز:

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: روز جهانی قدس روز اسلام است و طرح آمریکایی موسوم به معامله قرن از اکنون که هنوز شکل نگرفته است محکوم به شکست است.

آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز اضافه کرد: دولت ترامپ و سران کشورهای عربی به دنبال بخشش حق دیگران هستند و می‌خواهند با طرح موسوم به معامله قرن، حق مردم فلسطین را به کشور غاصب اسرائیل ببخشند.

** زاهدان:

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: معامله قرن خیال باطلی است که رژیم صهیونیستی در سر می‌پروراند اما با هوشیاری مبارزان فلسطینی و حمایت ملت‌های مسلمان این معامله هرگز تحقق پیدا نخواهد کرد.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان اظهار داشت: رژیم غاصب صهیونیستی برای تأمین و تثبیت امنیت خود می‌خواست با مردم فلسطین معامله‌ای انجام دهد که براساس آن یک سرزمین کوچک به آنان بدهد تا دست از مبارزه بردارند.

** بیرجند:

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: ظلم پذیری خودش ظلم است و مواضع دین و انقلاب ما مبنی بر نفی ظلم و ظلم پذیری است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی در خطبه‌های نمازجمعه بیرجند که پس از راهپیمایی روز قدس در مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد افزود: زشتی ظلم پذیری مرتجعان و کشورهای مختلف جهان به نام مسلمان یا غیرمسلمان است که فرعون ها را بر خود و دیگران مسلط می‌کنند و در ظلم با آنها شریک هستند.

** ایلام:

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام: معامله قرن با بیداری مسلمانان صورت نخواهد گرفت و محکوم به شکست است.

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام افزود: معامله‌ی قرن، معامله میان آمریکا و شیوخ مرتجع منطقه است و مردم فلسطین نقشی در آن ندارند.

** بندرعباس:

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس گفت: شعار مرگ بر اسرائیل در واقع مقدمه ای برای نابودی این غده سرطانی از صحنه روزگار است.

آیت الله غلامعلی نعیم آبادی در خطبه های این هفته نماز جمعه بندرعباس در روز جهانی قدس افزود: اسرائیل یک کشور معمولی نیست بلکه یک غده سرطانی در منطقه خاورمیانه است و تا این غده از بین نرود، آرامش نخواهیم داشت.

** کرمانشاه:

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، راهپیمایی روز جهانی قدس را در حمایت از مردم مظلوم فلسطین تاثیرگذار دانست و گفت: مراسم این روز باعث خنثی شدن توطئه های مستکبران علیه قدس و مردم فلسطین به خصوص معامله قرن است.

آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مسجد جامع کرمانشاه از حضور گسترده مردم مسلمان و روزه دار ایران اسلامی و به ویژه مردم استان کرمانشاه در حمایت از مردم مظلوم فلسطین قدردانی کرد و افزود: روز جهانی قدس به ابتکار حضرت امام (ره) پایه گذاری شد که این ابتکار در تقویت جبهه مقاومت و افزایش روحیه خودباوری مردم فلسطین بسیار تأثیر گذار بوده است.

** بجنورد:

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: روز قدس که به ابتکار امام خمینی راحل ایجاد شد نقشه صهیونیست ها برای سلطه از نیل تا فرات را از بین برد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی با بیان این مطلب در خطبه‌های نماز جمعه اظهار داشت: خداوند در قرآن فرموده است، بدترین، سر سخت‌ترین و کینه توز ترین دشمنان شما مسلمانان یهودیان هستند و اکنون این قوم با کمک استکبار، امریکا و انگلیس به غده سرطانی تبدیل شده‌اند که با توطئه‌های مختلف سعی می‌کنند مسلمانان را ضعیف و نابود کنند.

** سمنان:

امام جمعه سمنان و نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به طرح معامله قرن، گفت: طرح سازش آمریکایی، خائنانه است.

آیت الله سید محمد شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر افزود: آمریکایی ها قصد منزوی کردن بیش از پیش فلسطینیان دارند و این طرح خلاف شرع، عرف و ضد بشریت است.

** اردبیل:

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: هدف از معامله قرن حذف امکان بازگشت ۶ میلیون آواره فلسطینی به سرزمین آبا و اجدادی خود و اسکان آنها در وطن جایگزین است.

آیت الله سید حسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل افزود: در این طرح قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود و به تعبیر سفیر فلسطین در ایران ترامپ می‌خواهد با معامله قرن فقط خاطره فلسطین باقی بماند.

منبع: خبرگزاری ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین