کد خبر: ۵۹۲۷۴۷
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲

ترامپ مدرکی برای اثبات ادعای تهدید بودن ایران ندارد/ واشنگتن می‌خواهد به هر طریقی با تهران مذاکره کند/ میانجی‌گری ژاپن، بولتون را عصبانی کرده است/ جنگ با ایران یک شکست کامل برای آمریکاست

خبرنگار یو‌اس‌ای تودی با تاکید بر مواضع جنگ‌طلبانه جان بولتون، ترامپ را کسی دانست که به دنبال جنگ با ایران نیست و با مواضع بولتون مخالف است و حتی در این مورد به وی تذکر داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
کیم اچ جلمگارد، خبرنگار سیاسی یو‌اس‌ای‌تودی است. وی در حوزه سیاست خارجه و روابط بین‌الملل مقاله‌های متعددی نوشته است. وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را در مورد روابط ایران و آمریکا مطرح کرده‌ است.

ترامپ به دنبال آغاز جنگ با ایران نیست

کیم اچ جلمگارد با اشاره به افزایش تنش‌ها میان ایران و آمریکا عنوان کرد: تنش‌های میان ایران و آمریکا در حال افزایش است چیزی که بیشتر کارشناسان بر آن باور دارند این است که آمریکا و دولت ترامپ به دنبال آغاز جنگ با ایران نیستند.

ترامپ هیچ مدرکی ندارد که نشان دهد تهدیدی از سوی ایران وجود دارد

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی با واهی خواندن اتهامات آمریکا علیه ایران، اظهار کرد: ترامپ و اعضای دولتش مدام از تهدید ایران صحبت می‌کنند اما هیچ وقت نمی‌گویند که تهدید در واقع چیست و هیچ مدرک و شواهدی از تهدیدی که درباره آن صحبت می‌کنند، ارائه نمی‌کنند.

مانند عراق در مورد ایران اشتباه نکنیم

اطلاعات غلط جان بولتون در مورد ایران می‌تواند باعث اتفاقات نگران‌کننده‌ای شود

جلمگارد در مورد احتمال جنگ و درگیری نظامی میان ایران و آمریکا گفت: آیا قرار است ایران یک عراق دیگری شود؟ فکر می‌کنید چرا فاجعه عراق رخ داد چون اطلاعات اشتباه و محاسبات غلط در آن دوره و در زمان بوش باعث شد که آمریکا به یک جنگ فاجعه‌آمیز وارد شود. کاری که الان جان بولتون در حال انجام آن است و با دادن اطلاعات و محاسبات اشتباه به دولت ترامپ می‌خواهد آمریکا را به یک جنگ فاجعه‌بار دیگری وارد کند.

بولتون تنها جنگ‌طلبی و جنگ‌افروزی را خوب بلد است

بولتون برای اثبات ادعاهایش علیه ایران هیچ مدرکی ندارد

وی در ادامه بولتون را عامل اصلی سیاست‌های جنگ‌طلبانه آمریکا علیه ایران دانست و در این باره گفت: بولتون تنها یک سیاست خارجه را خوب بلد است آن هم جنگ‌طلبی و جنگ افروزی است. بولتون فکر می‌کند تنها یک کشور در جهان حق وجود دارد و آن هم آمریکاست. تصور می‌کند که آمریکا باید برای جهان تصمیم بگیرد در حالی که این گونه نیست.

خبرنگار سیاسی یو‌اس‌ای‌تودی گفت: همه معتقدند که تنها یک نفر است در کاخ سفید که به دنبال جنگ با ایران است و آن هم بولتون است. بولتون اخیرا ادعای دست داشتن ایران در حادثه الفجیره را مطرح کرد اما هیچ دلیلی را برای اثبات این موضوع تاکنون ارائه نکرده است.

میانجی‌گری ژاپن، جان بولتون را عصبانی کرده است

ترامپ می‌خواهد به هر طریقی با ایران مذاکره کند

این تحلیل‌گر مسائل سیاسی در ادامه در مورد اختلاف میان ترامپ و جان بولتون گفت: اکنون اختلاف میان ترامپ و بولتون آشکار شده است. ترامپ اخیرا به وضوح اعلام کرد که تمایل به مذاکره با ایران را دارد و از ژاپن برای میانجی‌گری و حل اختلاف میان ایران و آمریکا استفاده کرد و اعلام کرد که نمی‌خواهد حاکمیت را در ایران عوض کند. بنابراین این صحبت‌ها حتما جان بولتون را عصبانی کرده است. ترامپ می‌خواهد به هر طریقی با ایران مذاکره و با سیاست‌های جنگ‌طلبانه بولتون مقابله کند.

ترامپ به بولتون در مورد مواضعش تذکر داده‌ است

وی هم‌چنین به اظهارات اخیر جان بولتون در مورد ایران اشاره و در این خصوص خاطر‌نشان کرد: به نظر می رسد ترامپ به بولتون تذکر داده باشد چرا که اخیرا بولتون از عدم تمایل دولتش برای تغییر حاکمیت در ایران خبر داد. چیزی که نشان‌دهنده تغییر موضع او بود.

جنگ با ایران یک شکست کامل برای آمریکاست

جلمگارد هم چنین اتهامات و تهدید‌های آمریکا علیه ایران را نگران‌کننده دانست و گفت: چیزی که نگران‌کننده است این است که لفاظی‌ها و اتهام‌های آمریکا علیه ایران باعث عصبانیت سران ایران شود. در آن صورت باید نگران بود. جنگ میان ایران و‌ آمریکا نگران‌کننده است و می‌تواند باعث اتفاقات فاجعه‌باری شود. جنگ با ایران در واقع یک شکست کامل برای آمریکا است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین