کد خبر: ۵۹۲۹۱۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶
تاکنون سیاست ایران صبر و نگهداشتن اروپایی‌ها با هدف کسب مزایای اقتصادی از برجام بوده است

ایران برای خروج از "توافق هسته‎ای" آماده می‌شود؟ سرنوشت "برجام" چه خواهد شد؟

رهبر ایران به صراحت در 14 مه در دیدار با مقام‌های ارشد ایران گفتند که جنگ با آمریکا را نمی‌خواهند. ایران همچنین باید اروپایی‌ها را متقاعد سازد که روابط اقتصادی خود با تهران را حفظ کنند چرا که به دلیل تحریم‌های امریکا، ایران در وضعیت دشواری قرار دارد. تا این لحظه، ایران سیاست صبر و شکیبایی نسبی و ادامه همکاری دیپلماتیک با اروپا برای کسب مزایای اقتصادی از برجام را در پیش گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- سایت "کریتیکال تریتس" که وابسته به اندیشکده دست راستی "آمریکن اینترپرایز" است و در زمینه تهدیدات بین المللی ارزیابی‌های اطلاعاتی دوره‌ای ارائه می‌دهد در تازه‌ترین گزارش امنیتی خود درباره ایران پیش‌بینی می‌کند که ایران برای خروج از برجام آماده می‌شود. 
 
به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این سایت با اشاره به خروج احتمالی ایران از برجام می‌نویسد: " ایران خود را برای خارج ساختن ایران از برجام آماده می‌سازد. رهبر ایران در تاریخ 22 مه اعلام کردند که از ابتدا نیز به برجام اعتقادی نداشتند و بارها در این‌باره به رییس‌جمهوری نکاتی را متذکر شده بودند. اظهارات ایشان پس از آن بیان می‌شود که اروپایی‌ها نتوانستند در سازوکار مالی ایجاد شده با ایران سود اقتصادی قابل توجهی از برجام به تهران برسانند. تهران غنی‌سازی اورانیوم با غلظت پایین را آغاز کرده است؛ اقدامی که نشان می‌دهد ممکن است اقدامات گسترده‌تری را در زمینه برنامه هسته‌ای‌اش در آینده نزدیک انجام دهد. مهلت 60 روزه ایران به طرفین دیگر برجام برای تامین خواسته‌های ایران نیز با این هدف صورت گرفته است". 
 
ایران برای خروج از
 
این سایت در ادامه می‌نویسد: "روحانی رییس‌جمهوری ایران در وضعیت دشواری قرار دارد و می‌خواهد با فشار اقتصادی امریکا مقابله کند. او در تاریخ 20 مه خواستار اختیارات و قدرت بیشتری برای قوه مجریه به منظور مقابله با فشار اقتصادی امریکا شد. او شرایط کنونی را با شرایط جنگ ایران و عراق مقایسه کرد و گفت که دولت نیاز به اختیارات بیشتری در این شرایط سخت دارد. تندروها از این اظهارات روحانی انتقاد کردند". 
 
این سایت در ادامه می‌نویسد: رهبر ایران می‌خواهند توازن قوا را حفظ کنند. تهران هم باید به نگرانی اروپایی‌ها پاسخ دهد و هم باید درباره توافق هسته‌ای و اجرای مفاد آن پاسخگو باشد و هم با فشار تحریم‌های امریکا مقابله کند.
 
"کریتیکال تریتس" در بخش پایانی گزارش خود می‌نویسد: رهبر ایران به صراحت در 14 مه در دیدار با مقام‌های ارشد ایران گفتند که جنگ با آمریکا را نمی‌خواهند. ایران همچنین باید اروپایی‌ها را متقاعد سازد که روابط اقتصادی خود با تهران را حفظ کنند چرا که به دلیل تحریم‌های امریکا، ایران در وضعیت دشواری قرار دارد. تا این لحظه، ایران سیاست صبر و شکیبایی نسبی و ادامه همکاری دیپلماتیک با اروپا برای کسب مزایای اقتصادی از برجام را در پیش گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
5
10
ایران از برجام خارج نمی شود ولیکن برخی از تعهداتش را اجرا نمی کند
ناشناس
|
-
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
8
9
در شرایط فعلی با خروج از برجام به امریکا بهانه ندهید.
علی فدایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
0
2
بروید نظر مردم محتاج به نان شب نظر خواهی کنید ببینید چه می گویند؟ این قشر که اکثریت جامعه را تشکیل میدهند وبه رانت دسترسی ندارند و کاسب تحریم هم نیستند!!!
علی فدایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
0
2
اینها که مخالف مذاکره هستند شکمشان سیر است و خبر از گرسنه ندارند!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین