کد خبر: ۵۹۳۰۳۳
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸

سلطانی‌فر در دیدار با سید حسن خمینی: امیدوارم نتایج المپیک توکیو در شان مردم ایران باشد

وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک در دیدار با آیت الله سید حسن خمینی اظهار نظر کردند.
آفتاب‌‌نیوز :

مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در بخشی از صحبت‌های خود در دیدار با سید حسن خمینی اظهار کرد: در آستانه سی امین سالگرد ارتحال امام یاد و خاطره امام را گرامی می‌داریم و جامعه ورزش برای تحقق آرمانها و اهداف آن امام بار دیگر پیمان می‌بندند.

وی با اشاره به موفقیت‌های جامعه ورزش و جوانان گزارشی از نتایج به دست آمده ارائه کرد و اظهار کرد: سال قبل سال پر رویدادی داشتیم و خوشبختانه در همه رویدادهای بزرگ جوانان ما با تلاش زیاد در میادین بزرگ حاضر شدند و کارنامه خوبی به جا گذاشتند.

سلطانی فر در ادامه به افتخار آفرینی و موفقیت‌های تاریخی ورزشکارانمان در بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا اشاره کرد و کسب عنوان سوم بازی‌های پاراآسیایی ۲۰۱۸ جاکارتای اندونزی برای نخستین بار و با کسب ۱۳۶ مدال، و کسب ۶۲ مدال در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا که بیشترین تعداد مدال کسب شده در بازی‌های آسیایی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود را مورد توجه قرار داد.

او در عین حال خاطر نشان کرد: کسب بهترین نتیجه در همه ادوار جام جهانی فوتبال در روسیه ۲۰۱۸ در مقابل مراکش قهرمان آفریقا، پرتغال قهرمان اروپا و اسپانیا قهرمان جهان هرگز از یادها نخواهد رفت، ضمن اینکه کسب عنوان هفتم در سومین دوره بازی‌های المپیک جوانان و صعود هفده پله‌ای نسبت به دوره قبل از دیگر نتایج کسب شده در سال گذشته است.

وزیر ورزش و جوانان همچنین با اشاره به کسب مقام سومی جهان در رشته فوتسال و فوتبال ساحلی برای اولین بار توضیحاتی را در خصوص قهرمانی‌های تیم وزنه برداری ایران در مسابقات قهرمانی جهان برای اولین بار، قهرمانی تیم ووشو ایران در مسابقات قهرمانی جهان برای اولین بار، قهرمانی تیم ملی تکواندو در مسابقات جام جهانی و قهرمانی‌های ارزشمند در مجموعه رشته‌های شطرنج، کاراته، جودو، والیبال و بسکتبال اشاره کرد و در ادامه بیان کرد: این نتایج تنها گوشه‌ای از افتخارآفرینی قهرمانان ایرانی است که باعث شادی مردم ایران شده است.

او به نقش بانوان در کسب افتخارات ورزشی اشاره کرد و در این رابطه گفت‌: در این میان نقش بانوان در کسب افتخارات ورزشی نیز بسیار پررنگ بوده و حضور افتخارآفرین بانوان عزیزمان با پوشش اسلامی، حلاوت این موفقیت‌ها را صدچندان کرده است که ان‌شاء‌الله با فرصت‌های بیشتری که برای حضور بانوان در عرصه‌های بین‌المللی ورزش فراهم شده شاهد افتخارآفرینی‌های بیشتر و فتح سکوهای المپیکی و جهانی بیشتری از سوی این عزیزان در آینده‌ای نه چندان دور خواهیم بود.

سلطانی فر به رویدادهای پیش روی ورزش کشور اشاره کرد و گفت‌: جامعه ورزش کشور مصمم است با تکیه بر تجارب موفق پیشین و استفاده بهینه و تجمیع همه ظرفیت‌های خود، گام‌های محکمی برای موفقیت در بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو به عنوان مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان در سال آینده بر دارد.

او اضافه کرد: امسال بیشترین تلاش برای رسیدن به المپیک و پارالمپیک توکیو است که بزرگترین آوردگاه ورزشی جهان هر چهار سال یک بار برگزار می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به نتایج خوب تیم ملی فوتبال در جام جهانی، تصریح کرد: در جام ملت‌ها بعد از ۱۴ سال به مرحله یک چهارم صعود کردیم و دو باشگاه سرخابی هم برای نخستین بار به مراحل بالاتر صعود کردند و تیم فوتبال پرسپولیس به فینال رسید.

او در بخش دیگری از سخنانش از افزوده شدن رشته کاراته به بازی‌های المپیک خبر داد و با مورد توجه قرار دادن موفقیت‌های ملی پوشان کاراته در رویدادهای مهم بین‌المللی اظهار امیدواری کرد که کاراته کاهای کشورمان علاوه بر کسب سهمیه المپیک بتوانند بر روی سکو هم بروند.

سلطانی فر در خصوص ستاد عالی بازی‌های آسیایی و المپیک نیز گفت: این جلسات از یک سال قبل با حضور دکتر صالحی امیری و آقای خسروی وفا آغاز شده و به طور جدی برنامه‌های رشته‌های المپیکی مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وزیر ورزش و جوانان در پایان سخنان خود، ابراز امیدواری کرد که در این المپیک کارنامه‌ای در شأن مردم ایران کسب شود و آنچه که شایسته عظمت و بزرگی نام ایران است در توکیو به یادگار گذاشته شود.

هم‌چنین دکتر سیدرضا صالحی امیری که در دیدار جامعه ورزش و جوانان با آیت الله حاج سید حسن خمینی سخن می‌گفت از جماران به عنوان مکانی مقدس یاد کرد و در این باره بیان کرد: جماران مثل تمامی محله‌های ایران عزیز، یک مکان طبیعی بود اما با حضور امام راحل که روح‌شان حاضر و ناظر بر ماست، این مکان مقدس و برای ما دارای حریم و حرمت است.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به جوانان حاضر در این مراسم، خاطر نشان کرد: مخاطبان من جوانان عزیزی هستند که در صحنه‌های مختلف می‌درخشند و برای کشور افتخارات متعدد کسب می‌کنند.

او در ادامه خطاب به جوانان گفت‌: باید بدانیم وقتی از امام سخن می‌گوئیم ایشان باعث انسجام و اتحاد یک ملت شدند به این دلیل که مردم در دوره پهلوی با یکدیگر بیگانه بودند و امام (ره) به آنها شخصیتی ایرانی اسلامی و هویت داد و دل‌ها را با یکدیگر پیوند داد و منسجم ساخت.

او در عین حال، خاطر نشان کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران فضیلت جویی معرفت طلبی و اخلاق مداری را هدیه کرد.

رئیس کمیته ملی المپیک در بخش دیگری از اظهاراتش، اضافه کرد: امام خمینی (ره) موجب وحدت یک ملت شد و به ما شخصیت ایرانی، اسلامی و هویت ملی بخشید در واقع آنچه را امروز داریم از فضائل اخلاقی امام است.

او در بخش دیگری از سخنانش این نکته را مورد توجه قرار داد که گفتمان بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، انسان سازی است و هر آنچه که امروز داریم از فضائل اخلاقی این انسان بزرگ است که برای ما به یادگار مانده است.

وی در ادامه اظهاراتش حوزه ورزش را مورد توجه قرار داد و افزود: مجموعه وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‌ها یک دل و یک صدا هستند تا امسال را به عنوان سال مهمی برای تعالی ورزش ایران رقم بزنند چون سال بعد برای ما سال قرار گرفتن روی سکوی‌های قهرمانی است و تلاش و نشاط جامعه ورزش برای رسیدن به این هدف بزرگ است.

 

ایسنا 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین