کد خبر: ۵۹۳۱۳۱
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷

خرید ۲.۲ میلیون تن گندم از کشاورزان/۳.۵ میلیارد تومان پول گندمکاران واریز شد

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: تاکنون ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده و 3.5 میلیارد تومان پول آن پرداخت شده است.
آفتاب‌‌نیوز :

عبدالمهدی بخشنده در حاشیه جلسه ستاد هماهنگی و اطلاع رسانی اقتصادی در وزارت کشور در جمع خبرنگاران افزود: از آخرین روز‌های فروردین ماه در استان‌های گرمسیر و نیمه گرمسیر خرید تضمینی گندم را از کشاورزان شروع کردیم که سیلو‌های کشور این گندم‌ها را دریافت می‌کنند و سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با همکاری سازمان برنامه و بودجه و بانک کشاورزی تا شب گذشته پرداخت و به حساب کشاورزان واریز شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی،وی گفت: با این خرید تضمینی امسال نیز همانند چهارسال متوالی در تولید گندم خودکفا می‌شویم و کل گندم مصرفی از تولید داخل است.

*خرید 204 هزار تن کلزا و پرداخت 700 میلیارد تومان

معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در بحث تولید کلزا نیز ۲۰۴ هزار تن از کشاورزان مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر خریداری شده که تا شب گذشته ۷۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده و ۱۰۰ درصد تعهدات را در این زمینه به کشاورزان پرداخت کرده ایم و امیدواریم در ادامه نیز خرید خوبی از سایر استان‌ها داشته باشیم.

بخشنده در ادامه به بحث برداشت چغندر از استان‌های گرمسیر و نیمه گرمسیر اشاره کرد و گفت: صدهزار تن چغندر از این استان‌ها برداشت شده و به کارخانه‌ها و مراکز تولیدی منتقل شده که شکر حاصل از این برداشت نیز به زودی وارد بازار می‌شود.

وی گفت: در مجموع تا این لحظه اهدافی که در خرید گندم، چغندر و کلزا داشتیم هم در بحث تولید و هم در بحث منابع مالی تامین شده و وجه آن به حساب کشاورزان واریز شده است.

ایران امسال برای چهارمین سال پیاپی در تامین گندم کشور خودکفا می‌شود، گندم یک محصول استراتژیک است و امروزه در معادلات جهانی از آن به عنوان یک حربه سیاسی استفاده می‌شود.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین