کد خبر: ۵۹۳۱۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۹
لبنان هیأتی را برای تحویل گرفتن زاکا به ایران می‌فرستد

وزارت خارجه لبنان اعلام کرد: موافقت ایران با عفو و آزادی"نزار زاکا"

وزارت خارجه لبنان اعلام کرد که از طریق سفارت ایران در بیروت به آنها اطلاع داده شده است که جمهوری اسلامی ایران با آزادی نزار زاکا موافقت کرده است. نزار زکا، شهروند لبنانی از سال ۲۰۱۵ به اتهام جاسوسی برای آمریکا در ایران زندانی است.
آفتاب‌‌نیوز :

بنا بر اعلام وزارت خارجه لبنان، سفیر ایران در بیروت امروز (سه‌شنبه) با وزیر خارجه لبنان تماس گرفته و به او اطلاع داده که جمهوری اسلامی ایران به درخواست میشل عون، رئیس جمهور لبنان از همتای ایرانی خود درباره عفو نزار زاکا به مناسبت عید فطر پاسخ مثبت داده کرده و به طرف لبنانی اطلاع داده است که آماده است از هر هیأتی از سوی لبنان در هر زمان که بیروت مناسب بداند برای تحویل زاکا به آن هیأت استقبال کند.

به گزارش آفتاب‎نیوز به نقل از الیوم السابع، نزار زاکا یک شهروند لبنانی است که بارها به دعوت ارگان‌های مختلف کشورمان به ایران دعوت شده بود. او چهار بار به دعوت معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به ایران سفر کرده بود که در مرتبه چهارم به اتهام "همکاری با دولت بیگانه علیه منافع ملی ایران" هنگامی که قصد خروج از ایران را داشت، در فرودگاه امام خمینی بازداشت شد. او به ۱۰ سال حبس و پرداخت ۴ میلیون دلار جزای نقدی محکوم شد و در زندان اوین در حال طی مدت محکومیت خود بود.

وزارت خارجه لبنان اعلام کرد: موافقت ایران با عفو و آزادی

به نوشته خبرگزاری ایسنا، وزارت خارجه لبنان در بیانیه خود با تشکر از ایران برای "پایان دادن به پرونده و ادامه حرکت در مسیر تحکیم روابط دو کشور" اعلام کرده که به زودی هیأتی را برای تحویل گرفتن زاکا با هماهنگی سفارت ایران در بیروت به ایران می‌فرستد.

پیشتر گزارش شده بود که خانواده آقای زکا، از حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان و همچنین مقامات دولت لبنان خواسته بودند برای آزادی او میانجی‌گری کند.

روزنامه لورین لوژور، چاپ بیروت هم نوشته بود که آقای زکا از ۴ فوریه در زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده است.

به نوشته بی بی سی، پنج سال پیش و به دنبال دستگیری او، صدا و سیما تصاویری از او را که لباس نظامی بر تن داشته منتشر کرده بود و گزارش داده بود که آقای زکا در یک پایگاه نظامی آمریکا بوده است.

در این گزارش آقای زکا به داشتن ارتباطات بسیار محکم با سرویسهای اطلاعاتی و نظامی در آمریکا متهم شده بود.

او در حوزه فناوری اطلاعات فعال بود و برای گسترش آزادی‌ اینترنت فعالیت می‌کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۴
0
3
مبارکه!!!
ولایت
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
0
0
اگر مجرم و جاسوس دیگه چرا باید آزاد بشه قانون قانون برا همه چه فرقی داره ......
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین