کد خبر: ۵۹۳۲۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷

هشدار یک امام جمعه درباره خطرات دعواهای جناحی برای نظام/امام جمعه قم: قوه قضاییه دست قاچاقچیان بی رحم را قطع کند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: شرط مومن بودن آن است که سخن رهبر الهی اعم از پیامبر (ص)، امام معصوم (ص) و ولی فقیه را بپذیری و وظیفه اصلی ما تسلیم بودن در برابر رهبر دینی است.
آفتاب‌‌نیوز :

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد روز چهارشنبه در نماز عید سعید فطر در مصلای امام خمینی (ره) اصفهان با اشاره به جایگاه ولایت فقیه در جامعه اسلامی، افزود: هیچکس در اینکه بشر نیازمند حکومت است شکی ندارد و حتی در روایات اسلامی سلطان ظالم بهتر از هرج و مرج و بی حکومتی دانسته شده است.

به گزارش ایرنا نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان یادآور شد: یکی از نعمت‌های الهی باز شدن درهای شهادت بود و شهدا به برکت راه رستگاری را با موفقیت طی کردند و به بالاترین درجات اخروی و معنوی رسیدند.

وی با اشاره به قیام مردم در ۱۵ خرداد ۴۲، ادامه داد: مردم در این قیام در دفاع از مرجعیت و روحانیت و دین جان خود را در مقابل گلوله دشمن قرار دادند و با خون خود از اسلام دفاع کردند.

وی همچنین در خطبه اول نماز، مشارطه، مراقبه، محاسبه سه راه برای از بین بردن زشتی‌ها و افزایش خوبی‌ها در نفس برشمرد و گفت باید تلاش کنیم از این طریق کارهای خوبی که در ماه رمضان انجام دادیم و کارهای زشتی که ترک کردیم را در طول سال تداوم بخشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: شرط مومن بودن آن است که سخن رهبر الهی اعم از پیامبر (ص)، امام معصوم (ص) و ولی فقیه را بپذیری و وظیفه اصلی ما تسلیم بودن در برابر رهبر دینی است.

لهو و لعب در اعیاد اسلامی مقبول و مطلوب نیست

همچنین نماینده ولی فقیه در استان فارس، در خطبه‌های نماز عید فطر در شیراز در بخشی از سخنانش با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مراسم سی امین سالگرد رحلت امام خمینی (ره) و تاکید ایشان بر لزوم همبستگی ملی و کنار گذاشتن دعواهای سیاسی و جناحی گفت: قطعاً در چنین شرایطی که کشور نیازمند اتحاد و همبستگی است، دعواهای جناحی سبب شاد شدن دشمن خواهد شد.

آیت الله دژکام افزود: بنابراین باید با کنار گذاشتن دعواهای داخلی اجازه ندهیم که دشمن به اهدافی که در سر دارد برسد.

خطیب نماز عید فطر در شیراز ادامه داد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب در این دیدار بر ممکن بودن مقاومت در مقابل استکبار تاکید کردند، موفقیت‌هایی که طی این ۴۰ سال در کشور حاصل شده نتیجه همین مقاومت و ایستادگی است.

آیت الله دژکام همچنین افزود: اگر برای مقاومت هزینه‌ای تحمل کنیم بهتر از ذلیل شدن است. امیدوارم مشکلات کشور و مسائل معیشتی مردم را حل کنیم و ثابت کنیم با نسخه اسلامی می‌توان کشور را به خوبی اداره کرد.

آمریکا هچ غلطی نمی‌تواند بکند

همچنین تسنیم نوشت:

آیت الله سید محمد سعیدی صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید فطر که در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، اظهار داشت: روزه در همه ادیان الهی وجود داشته است ولی در اقوام دیگر پس از ایام روزه عید فطر نبوده است، عید فطر و نماز عید فطر نماد وحدت ملت های اسلامی است و این وحدت سبب ناامیدی استکبار جهانی می شود و دشمن می داند با وحدت امت اسلامی به اهدافش نمی‌رسد.

اهم نکات ذکر شده در سخنرانی امام جمعه قم به شرح زیر است:

* امام خمینی(ره) با سرمایه عظیم تقوا حماسه 15 خرداد را آفرید و بر فتنه‌ها و آشوب‌ها غلبه کرد و در دوران دفاع مقدس با عنصر مقاومت در برابر دشمنان ایستادگی کرد و فرمود که آمریکا هچ غلطی نمی‌تواند بکند، مقام معظم رهبری با مدیریت خویش 30 سال انقلاب اسلامی را رهبری می‌کنند.

* مسئولان با توجه به توصیه های رهبری باید مشکلات جامعه را رفع و از ظرفیت جوانان به خوبی استفاده کنند و ارتباط اقتصاد با فروش نفت را قطع کنند و قوه قضاییه دست قاچاقچیان بی رحم را قطع کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
هامون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
0
0
اون موقع باید........
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین