کد خبر: ۵۹۳۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۷
اگر تنگه هرمز بسته شود، تجارت جهانی به حالتی انفجاری خواهد رسید

تصمیم ناگهانی ترامپ برای مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران؛ چرا اکنون آمریکا می‌خواهد مذاکره کند؟

"ناگهان دولت ترامپ تصمیم گرفت با ایران بدون هیچ پیش‌شرطی مذاکره کند. علت را در کجا باید جست؟ به نظر می‌رسد همه چیز مربوط به تنگه هرمز است. مسئله بر سر احتمال مسدود شدن تنگه هرمز است که می تواند باعث قطع جریان انتقال نفت و گاز از عراق، کویت، بحرین، قطر و ایران شود که 20 درصد از نفت جهانی را شال می شود. این موضوع نشان می‌دهد که اگر تنگه هرمز به هر دلیلی بسته شود ایران قدرت اعمال فشار بر نظام مالی بین‌المللی را خواهد داشت و تجارت جهانی به حالتی انفجاری خواهد رسید.
تصمیم ناگهانی ترامپ برای مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران؛ چرا اکنون آمریکا می‌خواهد مذاکره کند؟
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- در صورتی که تهران تنگه هرمز را مسدود کند این موضوع باعث افزایش قیمت جهانی نفت خواهد شد. این مسئله می‌تواند باعث ایجاد رکود اقتصادی جهانی شود.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ نشریه "آسیا تایمز" در گزارشی تحلیلی درباره ابراز تمایل ناگهانی ترامپ برای گفت‌و‌گو با ایران و علت آن می‌نویسد: "ناگهان دولت ترامپ تصمیم گرفت با ایران بدون هیچ پیش‌شرطی مذاکره کند. علت را در کجا باید جست؟ به نظر می‌رسد همه چیز مربوط به تنگه هرمز است. مسئله بر سر احتمال مسدود شدن تنگه هرمز است که می تواند باعث قطع جریان انتقال نفت و گاز از عراق، کویت، بحرین، قطر و ایران شود که 20 درصد از نفت جهانی را شال می شود. واقعیت آن است که بحث‌هایی در این باره وجود دارند که ایران هم می‌تواند تنگه هرمز را ببندد و هم با موشک‌های ضدکشتی خود ناوگان پنجم آمریکا که در نزدیکی آن کشور قرار دارند را هدف حمله قرار دهد".

تصمیم ناگهانی ترامپ برای مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران؛ چرا اکنون آمریکا می‌خواهد مذاکره کند؟

"آسیا تایمز" به نقل از یک منبع آگاه آمریکایی اشاره می‌کند که محموعه پژوهش‌های انجام شده بر روی این موضوع و اعلام نتایج آن به ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا باعث ایجاد نگرانی در واشنگتن شده است.

این موضوع نشان می‌دهد که اگر تنگه هرمز به هر دلیلی بسته شود ایران قدرت اعمال فشار بر نظام مالی بین‌المللی را خواهد داشت و تجارت جهانی به حالتی انفجاری خواهد رسید. کارشناسان مسائل نفتی می‌گویند اگر جریان انتقال انرژی در خلیج فارس مسدود شود این موضوع می‌تواند قیمت هر بشکه نفت در جهان را به 200 دلار و یا بیشتر برساند.

این نشریه در ادامه اشاره می‌کند سقوط بازار نفت باعث ایجاد رکود بی‌سابقه‌ای در اقتصاد جهانی خواهد شد. احتمالا شخص ترامپ و وزیر خزانه‌داری او این موضوع را خوب می‌دانند. در نتیجه، شخص رییس‌جمهوری آمریکا در حال دور شدن از این بازی با نتایج وخیم است. یک منبع آگاه امریکایی می‌گوید: "ترامپ درصدد بیرون کشیدن خود از مشکلی است که بولتون مشاور او و پمپئو برایش ایجاد کرده‌اند. او به دنبال حفظ وجهه خود است. این اوست که خواستار مذاکره با ایران شده است نه بالعکس. او به دنبال حفظ ظاهر است".

این نشریه در پایان می‌نویسد: "در نتیجه، به نظر می‌رسد توقف طولانی‌مدت و از قبل اعلام نشده پمپئو در سوئیس نیز به دلیل موضوع مذاکره بدون پیش‌شرط امریکا با ایران و رایزنی در این‌باره با مقام‌های سوئیسی بوده است".

تصمیم ناگهانی ترامپ برای مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران؛ چرا اکنون آمریکا می‌خواهد مذاکره کند؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
1
1
.... رسانه‌های زرد که منافع ملی را قربانی می‌کنند.
علی فدایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۷
1
0
دست از این خود بزرگ بینی و خود ستایی بردارید............
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین