کد خبر: ۵۹۳۵۷۷
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵

هوا خنک‌تر می‌شود

سازمان هواشناسی کشور از کاهش دمای هوا در هفته آینده در بیشتر نقاط ایران خبر داد.
هوا خنک‌تر می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی کشور روز جمعه اظهار داشت: براساس آخرین خروجی مدل های هواشناسی در پنج روز آینده بعداز ظهرها و اوایل شب ها رشد ابر در برخی از استانهای واقع در شمال غرب کشور بخصوص زاگرس مرکزی ، دامنه های شمالی و جنوبی البرز همراه با رگبارهای پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

وی گفت: در همین مدت برای شمال سیستان و بلوچستان به ویژه زابل وزش باد شدید و همراه با گرد و خاک پیش بینی می شود. همچنین روزهای یکشنبه تا سه شنبه در هفته پیش رو در نوار شمالی کشور کاهش نسبی دما رخ می دهد. تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی از فردا شنبه حدود 4 درجه خنک تر می شود. بیشینه دمای هوا در تبریز امروز 34 و فردا 30 درجه پیش بینی می شود.

نقشینه افزود: طبق نقشه های هواشناسی برای شهر مشهد مقدس واقع در مرکز استان خراسان رضوی طی سه روز آینده هوا خنک تر پیش بینی می شود. از روز یکشنبه در شهر مقدس مشهد دما کاهش می یابد. امروز جمعه بیشینه دمای در مشهد 35 درجه، روز یکشنبه 33 ، دوشنبه 31 و سه شنبه 28 دمای پیش بینی شده که با این روند هوای مشهد خنک می شود.

کارشناس سازمان هواشناسی اظهار داشت: بیشینه هوای امروز تهران به دمای 38 درجه و روز شنبه 39 ، یکشنبه 38 و دوشنبه با توجه به کاهش نسبی دما، به 35 درجه خواهد رسید.

نقشینه افزود: دیروز بیشینه دمای هوا در شهر اهواز واقع در استان خوزستان به 49 درجه رسید و کمترین دما در شهر کرد واقع در مرکز استان استان چهارمحال و بختیاری در نقشه های سازمان هواشناسی کشور به ثبت رسید که خنک ترین مرکز استان شهرکرد بود.

وی گفت: کمترین بیشینه دما در کشور روز گذشته به استان اردبیل اختصاص داشت که به 27 درجه رسید و کمینه دمای امروز استان اردبیل در صبح جمعه 12درجه ثبت شده است.

کارشناس هواشناسی کشور همچنین اظهار داشت: سواحل جنوبی و شمالی ایران طی این مدت از آرامش نسبی برخوردار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین