کد خبر: ۵۹۳۶۶۰
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۰

محدودیت‌های بی‌سابقه عربستان علیه فلسطینیان

بعد از موج بازداشت‌ها و پیگرد گسترده علیه فلسطینی‌ها در ماه‌های گذشته، حکومت عربستان اقدامات بی سابقه دیگری را برای تشدید محدویت‌ها علیه آنان در داخل و خارج از این کشور آغاز کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

 پایگاه خبری الخلیج آنلاین در گزارشی به محدودیت های شدید و اقدامات بی سابقه رژیم سعودی علیه اتباع فلسطینی مقیم این کشور پرداخت و نوشت: اقدام جدید رژیم سعودی علیه فلسطینی ها این بار درخصوص حواله های پولی بانکی رسمی و غیررسمی است. این اقدامات در هفته گذشته و حتی روزهای عید فطر شدت قابل ملاحظه ای یافت ؛ به گونه ای که توقف کامل حواله های بانکی بر مشکلات و سختی فلسطینی های داخل خاک عربستان و خارج از آن افزود.

این ساکنان نوار غزه بودند که بیشترین زیان را از این اقدام رژیم سعودی بردند، زیرا اکثر حواله های بانکی که پیشتر به طور طبیعی انجام می شد و در روزهای قبل از عید روند صعودی به خود می گرفت، به حالت تعلیق درآمد و برخی نیز به کندی و با وقفه طولانی انجام شد.

بسیاری از فلسطینی ها از این اقدام رژیم سعودی شکایت کرده و آن را تحولی بی سابقه توصیف کردند. آنها به سایت الخلیج آنلاین گفتند: روند حواله کردن یا دریافت هرگونه حواله مالی بین عربستان و نوار غزه برخلاف گذشته دشوار شده است.

ابوفواد یکی از این فلسطینی ها است که از مشکلات پیش آمده شکایت دارد و می گوید: این اقدام عربستان محدودیت جدیدی علیه فلسطینی های مقیم عربستان به شمار می رود. این روند می تواند مشکلات آنها به ویژه مشکلات دانشجویان را افزایش دهد زیرا آنها تا حد زیادی متکی به پول هایی هستند که خانواده های آنها از خارج عربستان برای آنها حواله می کنند.

وی افزود: توقف حواله فلسطینی ها فقط از خارج و به ویژه اراضی فلسطینی به داخل عربستان نیست بلکه حواله از داخل این کشوربه خارج از آن نیز با توقف و تاخیر مواجه شده است.

سایت الخلیج آنلاین همچنین به گزارش قبلی خود اشاره کرد که در آن آمده بود، شماری از فلسطینی ها در داخل عربستان در معرض بازداشت و تهدید و پیگرد قرار گرفته اند که این خطرناکترین و بزرگترین موج بازداشت و پیگردی بوده که نیروهای امنیتی عربستان به طور سری انجام دادند.

برخی خبرها از عربستان حاکی است که بیش از 30 فلسطینی بازداشت و زندانی شده اند که در بین آنها دانشجو و شخصیت های دانشگاهی و بازرگان وجود دارد. دهها نفر از آنها نیز تهدید به ممنوع الخروج شدن و از کار برکنار شدن و تهدید به لغو مجوز کار و اقامت شده اند.

معاذ الصرفندی از بانکداران به سایت الخلیج آنلاین گفت: برخی حواله های مالی از غزه به خارج یا برعکس قبل از عید فطر با کندی بی سابقه ای روبرو شد که می توان گفت که تقریبا متوقف شده بود. بیشترین مشکل حواله بانکی با عربستان، امارات، بحرین و سلطان نشین عمان بود که باعث بحران و فلج شدن زندگی مردم شد.

وی گفت: بخشی از این اعمال محدودیت علیه فلسطینی را برخی رژیم های عرب دنبال می کنند، زیرا تلاش دارند تا از این طریق به فلسطینی ها فشار بیاورند و رویکردهای سیاسی آنها را در قبال مسئله فلسطین تغییر دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین