کد خبر: ۵۹۳۶۸۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۱
کیوان خسروی، سخنگوی شورای عالی امنیت ملی مطرح کرد؛

شروط ایران برای موفقیت‎آمیزبودن سفر نخست‌وزیر ژاپن؛ بازگشت آمریکا به برجام و رفع تحریم‌ها

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی با اشاره به سفر نخست وزیر ژاپن به تهران در یادداشتی برای فارس نوشت: تلاش برای بازگشت آمریکا به برجام، جبران خسارت‌های وارد شده و رفع تحریم‌های فراسرزمینی می‌تواند تضمینی برای موفقیت این سفر باشد.
آفتاب‌‌نیوز :

«کیوان خسروی» سخنگوی شورای عالی امنیت ملی در یادداشتی درباره سفر «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن نوشت: « روابط ایران و ژاپن در ابعاد سیاسی و اقتصادی، همواره از سطح و روند متعادل و باثباتی برخوردار بوده است. رویکرد ژاپن در حوزه سیاست خارجی نیز عمدتاً حمایت از هنجارهای حقوقی و سیاسی پذیرفته‌ شده از سوی جامعه بین‌المللی بوده و کمتر تحت تأثیر فراز و فرودهای افراطی و تفریطی بوده است.

حفظ و ارتقاء جایگاه و اعتبار سیاسی و اقتصادی ژاپن در نظام بین‌الملل که سرمایه ملی این کشور بوده و به‌ نوعی با هویت مردم آن گره خورده است، از اصولی است که ژاپنی‌ها به‌ شدت نسبت به تأمین و پیگیری آن حساس هستند.

شروط ایران برای موفقیت‎آمیز بودن سفر نخست وزیر ژاپن؛ تلاش برای بازگشت آمریکا به برجام و رفع تحریم‌ها

سفر شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن به ایران به‌ طور قطع، رخداد مهمی در حوزه تحکیم و توسعه مناسبات دوستانه دو کشور در ابعاد مختلف است و به‌ طور قطع، عالی‌ترین مقام اجرایی این کشور، از این فرصت برای افزایش اعتبار سیاسی ژاپن استفاده خواهد کرد.

گفته می‌شود «شینزو آبه» به‌ عنوان میانجی از سوی آمریکا به ایران می‌آید، تلاش برای «بازگشت آمریکا به برجام و جبران خسارت‌های وارد شده به ایران» و «رفع تحریم‌های فراسرزمینی واشنگتن علیه کشورمان» که هر دو از اصول مورد پذیرش و تأکید جامعه بین‌المللی است می‌تواند تضمینی برای موفقیت این سفر باشد.»

شینزو آبه قرار است روز چهارشنبه به تهران سفر کند. این سفر نخستین سفر یک نخست‌وزیر مستقر ژاپن به ایران در طول چهار دهه گذشته است.

خبرگزاری کیودو در این زمینه مدعی شده که «آبه شینزو» امیدوار است در این سفر به عنوان میانجی بین جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا عمل کرده و دو طرف را به گفت‌وگو به منظور کاستن از تنش‌ها دعوت کند.

نشریه «ماینیچی» هم در این باره نوشت: «آبه» نخست‌وزیر ژاپن قصد دارد در سفرش به تهران ضمن دیدار با حسن روحانی، با رهبر معظم انقلاب هم دیدار کند.

دولت ژاپن در جلسه‌ای با حضور اعضای کمیته رهبری قانونگذاران ژاپن برنامه سفر خود را اعلام کرد. طبق این برنامه قرار است «آبه» ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد) به ژاپن بازگردد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
17
7
آبه نوکر امریکا هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
8
7
فکر های. فرسوده ,شعله کوره فرصت سوزی را پایین اورند , نشانه عقلانیت و بصیرت نیست .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۸
7
7
هنوز نخست وزیر ژاپن نیامده دولت به سازش کاری متهم خواهد شد.دوستی که کامنت گذاشته و عصبانی است به نظر میرسد یا قاچاقچی یا وارد کننده محصولات چینی است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
3
3
تا زمانیکه کار را به میانجیگری این و آن بسپارد امیدی نیست مذاکره به معنی تسلیم نیست .
ناشناس
|
Germany
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۰
1
2
ما نه از زاپنی ها سخت کوشتریم نه صادق ترین نه شجاع تریم نه درست کارتریم و نه به اندازه زاپنی ها امریکایی کشتیم امریکا با بمب اتم بلایی سر زاپنی ها اورده تا نسلهای خیلی بعد مطیع شدن...
ده نود که زاپن بودم سیل و رانش زمین برنجزارهاشونو نابود کرد دولت از امریکا برنج امریکایی وارد کرد که تا سقف سوپر مارکتاشون برنج امریکایی چینده بودن ولی زاپنی ها یه کیسه برنج امریکای نمیخریدن میگفتن کمتر میخوریم تا سال بعد برنج خودمون بدست بیاد ولی ما ایرانی ها هر اشغالی از هر جایی بیاد میخوریم زمان انقلاب همین شماها شلوار امریکایی و اورکت امریکایی تنتون میکردین و مرگ بر امریکا میگفتین....بله.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین