کد خبر: ۵۹۳۶۹۱
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳

کولاک میرهاشم در ایتالیا؛ مدال طلا با چاشنی انتقام!

نماینده وزن ۶۸- کیلوگرم تکواندو ایران با شکست عنوان داران جهان و المپیک به مدال طلای رقابت‌های گرندپری ایتالیا رسید.
کولاک میرهاشم در ایتالیا؛ مدال طلا با چاشنی انتقام!
آفتاب‌‌نیوز :

مرحله نخست مسابقات گرندپری در سال ۲۰۱۹ از ظهر جمعه با حضور ۳۲ تکواندوکار برتر جهان (۲۵۵ نفر از ۵۳ کشور) در هر ۴ وزن المپیکی مردان و زنان در سالن "فورو ایتالیکو" رم آغاز و به مدت ۳ روز ادامه خواهد داشت.

در روز نخست این رقابت‌ها مبارزات اوزان ۶۸- و ۸۰+ کیلوگرم برگزار شد که میرهاشم حسینی و سروش احمدی در وزن ۶۸- کیلوگرم و سجاد مردانی در وزن ۸۰+ کیلوگرم به عنوان نمایندگان ایران به روی شیاپ‌چانگ رفتند که در پایان حسینی با نمایشی مقتدرانه طلا گرفت و مردانی نیز به مدال برنز رسید.

میرهاشم حسینی نماینده وزن ۶۸- کیلوگرم ایران ابتدا «سوهون کیم» آمریکایی را در پایان راند دوم ۲۰ تایی کرد و با نتیجه ۲۸ بر ۵ پیروز میدان شد؛ سپس به مصاف «ادیوال پونتس» از برزیل رفت و ۱۱ بر ۱۰ به برتری رسید.

میرهاشم در سومین گام «لوره برسیس» نماینده کرواسی را نیز در پایان راند دوم با ۲۰ اختلاف امتیاز (۲۷ بر ۷) شکست داد و مدال برنز خود را قطعی نمود. وی در مرحله نیمه‌نهایی برابر «شوای ژآئو» چینی قهرمان المپیک ریو ۲۰۱۶، دارنده ۲ طلا و برنز قهرمانی جهانی، برنز قهرمانی آسیا، ۲ نقره و برنز گرندپری و نقره گرنداسلم قرار گرفت و ۱۷ بر ۷ به برتری رسید.

حسینی در فینال این رقابت‌ها «دای هون لی» تکواندوکار عنوان دار کره‌جنوبی نایب قهرمان المپیک ۲۰۱۲ و برنز المپیک ۲۰۱۶، طلای قهرمانی جهان ۲۰۱۱، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۷، نقره جهانی ۲۰۱۹ و … را با نتیجه ۱۳ بر ۱۱ شکست داد و بر سکوی قهرمانی ایستاد.

حسینی اخیراً به علت عدم صدور ویزا نتوانست برای ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۱۹ منچستر حاضر شود تا یکی از بخت‌های اصلی مدال طلا از ایران گرفته شود.

سجاد مردانی در وزن ۸۰+ کیلوگرم نیز به مدال برنز رسید اما سروش احمدی دیگر نماینده ایران در وزن ۶۸- کیلوگرم با شکست برابر دای هون لی از کره جنوبی در دور نخست حذف شد.

آخرین نماینده ایران در این رقابت‌ها آرمین هادی پور در وزن ۵۸- کیلوگرم است که از ظهر امروز (شنبه) به روی شیاپ چانگ می‌رود.

هدایت این تیم برعهده فریبرز عسکری به عنوان سرمربی و وحید عبداللهی به عنوان مربی است.

این رقابت‌ها G4 است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۴۰، ۲۴ و ۱۴.۴ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیک و همچنین پنج، سه و هزار دلار جایزه نقدی تعلق می‌گیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین