کد خبر: ۵۹۳۸۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷

درگیری پلیس فرانسه و معترضان جلیقه زرد در سی‌امین هفته از اعتراضات

در جریان سی‌امین هفته از اعتراضات ضد دولتی جلیقه زردها در فرانسه، درگیری‌هایی میان معترضان و نیروهای امنیتی رخ داد. با این حال شمار معترضان نسبت به زمان اوج اعتراضات اندکی کاسته شده بود.
درگیری پلیس فرانسه و معترضان جلیقه زرد در سی‌امین هفته از اعتراضات
آفتاب‌‌نیوز :

تلویزیون فرانسه شنبه تصاویری از معترضانی نشان می‌داد که در شهر درانسی، واقع در شمال پاریس به سمت خودروهای پلیس اشیایی پرتاب می‌کردند؛ در همین حال پلیس فرانسه علیه معترضان شهر مون‌پلیه به پرتاب گاز اشک‌آور و ریختن آب پرفشار متوسل شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، شهر دیژون در مرکز فرانسه هم شاهد درگیری‌های خشونت‌آمیز بود. طبق اعلام نیروهای پلیس محلی، شیشه برخی از فروشگاه‌ها در مرکز شهر شکسته شد و یک افسر پلیس ضد شورش هم با با اصابت یک تکه سنگ فرش مجروح شد.

براساس اعلام دولت فرانسه، ۱۰ هزار و ۳۰۰ تن در سراسر این کشور در اعتراضات شنبه شرکت کردند که نسبت به ۹۵۰۰ معترض شنبه گذشته افزایش نشان می‌دهد. با این وجود، شمار معترضان نسبت به اوج اعتراضات در نوامبر و دسامبر گذشته کاهش داشته است؛ در آن زمان حدود ۳۰۰ هزار معترض هر هفته به نشانه اعتراض به خیابان‌ها می‌آمدند که در نهایت به خشونت و خرابکاری در پاریس منتهی می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
0
1
با بصیرت ها دارن فتنه گرها را ادب میکنند.
خوبه که!مگه نه؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین