کد خبر: ۵۹۴۰۲۶
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴

بخشش 2 اعدامی در زنجان

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان از نجات دو محکوم به قصاص نفس از اجرای مجازات خبر داد.
بخشش 2 اعدامی در زنجان
آفتاب‌‌نیوز :

اسماعیل صادقی‌نیارکی گفت: دو متهم که در پرونده‌های جداگانه مرتکب قتل عمد شده بودند، پرونده‌های‌شان در دادگاه کیفری یک استان، رسیدگی و به قصاص محاکمه شدند که با تلاش اعضای شورای حل اختلاف زنجان و با جلب رضایت اولیای دم، قاتلان پس از گذشت به ترتیب ۹ و ۴ سال حبس، از چوبه دار رهایی یافته و به آغوش گرم خانواده‌ها بازگشتند.

به گزارش دادگستری استان زنجان، رئیس شورای قضایی استان در تشریح این دو پرونده، اظهار کرد: قاتل با هویت ح. ب در جریان یک درگیری و ایراد ضرب و جرح با سلاح سرد در سال ۹۰ در زنجان، جوانی را به قتل می‌رساند. همچنین قاتل به هویت م. ت نیز در جریان یک درگیری و ایراد ضرب و جرح با سلاح سرد در سال ۹۴ در زنجان، جوانی را به قتل می‌رساند که پس از آن متهمان با توجه به قرائن موجود، به قتل اعتراف و بازداشت و در نهایت حکم قصاص آن‌ها صادر می‌شود.

وی اضافه کرد: پس از صدور حکم قصاص قاتلان در شعبه یک کیفری زنجان با پیگیری‌ها و تلاش‌های اعضای شورای حل اختلاف زنجان و جمعی از پزشکان، خیرین و معتمدان استان طی چندین جلسه با خانواده‌های مقتولین و در ماه مبارک رمضان امسال، تلاش این افراد نتیجه داد و اولیای دم از حق قانونی و شرعی خود گذشتند و قاتلان را مورد عفو و بخشش قرار دادند.

رئیس‌کل دادگستری استان ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های انجام شده برای این امر خداپسندانه اعضا و سایر افراد که منجر به نجات دو نفر از چوبه دار شدند، بر پیگیری و جلب رضایت شوراهای حل اختلاف در سایر پرونده‌ها تأکید کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین