کد خبر: ۵۹۴۲۵۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۳

کلیسایی ساخته شده با ۴۰۰۰ جمجمه انسان+عکس

تخمین زده می‌شود در بنای این کلیسا از ۴ تا ۷ هزار استخوان انسان استفاده شده است. سالیانه حدود ۲۰۰ هزار توریست از این مکان بازدید می‌کنند و یکی از مراکز مهم گردشگری کشور چک است.
کلیسایی ساخته شده با ۴۰۰۰ جمجمه انسان+عکس
آفتاب‌‌نیوز :

سرویس اجتماعی- کلیسای Sedlec Ossuary در جمهوری چک با معماری سبک گوتیک ساخته شده است. این کلیسا در حومه کوتنا هرا در جمهوری چک واقع شده است. ظاهر بیرونی آن عادی است. با این حال، زمانی که به اعماق این کلیسا در زیر زمین می‌روید شگفت‌زده می‌شوید: چهار هزار جمجمه دو استخوان در نمای داخلی کلیسا وجود دارند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ شبکه خبری "سی ان ان" در گزارشی درباره این کلیسای عجیب می‌نویسد: "در قرن سیزدهم میلادی، گورستان سدلک مکانی مقدس برای خاکسپاری مردگان در اروپای مرکزی بود. هزاران نفر در اواسط قرن چهاردهم بر اثر بیماری طاعون و همین‌طور جنگ‌های صلیبی کشته شده و در این گورستان به خاک سپرده شدند. در سال ۱۴۰۰ میلادی، تصمیم گرفته شد تا در این گورستان یک کلیسا بنا شود. هنگامی که گودبرداری در گورستان انجام شد هزاران استخوان و اسکلت بدن انسان یافت شده بود. ظاهرا این اسکلت‌ها و استخوان‌ها در سرداب و شیروانی کلیسا جمع‌آوری و نگهداری می‌شدند تا در سال ۱۵۱۱ میلادی یک راهب نیمه نابینا تصمیم گرفت که این استخوان‌ها را برای تزیین کلیسا مورد استفاده قرار دهد. در سال های بعد، در حوالی سال‌های ۱۸۷۰ میلادی، منبت‌کاری به نام "فرانتیشک رینت" کار راهب قرن شانزدهم را تکمیل کرد و سراسر کلیسا را با استخوان‌های باقیمانده تزیین کرده بود. تخمین زده می‌شود در بنای این کلیسا از ۴ تا ۷ هزار استخوان انسان استفاده شده است. سالیانه حدود ۲۰۰ هزار توریست از این مکان بازدید می‌کنند و یکی از مراکز مهم گردشگری کشور چک است".

گفته می‌شود در طاعون سراسری و فراگیر قرن چهاردهم میلادی اروپا نزدیک به ۳۰ هزار نفر فوت کردند و در جنگ‌‌های صلیبی نیز ۱۰ هزار نفر دیگر کشته شدند و اکنون اسکلت‌ها و استخوان‌های‌شان در این کلیسا هستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
معتمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
0
4
اونوقت چه آرامشی داره انسان تو این کلیسا !!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۲
0
1
تاریخ کشور خودمان را بخوانید در سبزوار تیمور لنگ از جمجمه هموطنانمان دوتا مناره ساخت که به گفته خودش در کتابی که منسوب به اوست در هر مناره چندین هزار سر قرار دادند ودر شب بر فراز مناره ها مشعلی روشن میساختند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین