کد خبر: ۵۹۴۴۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
ژاپن آماده است هر کاری که به کاهش تنش منجر شود انجام دهد

جزئیات دیدار و گفت‎وگوی وزیر امور خارجه ژاپن با ظریف در تهران+فیلم و عکس

 وزیر امور خارجه ژاپن دقایقی پیش با وزیر امور خارجه دیدار و گفت وگو کرد. وزیر خارجه ژاپن در دیدار با ظریف گفت: آماده ایم هر کاری که به کاهش تنش منجر شود، انجام دهیم.
آفتاب‌‌نیوز :

«‌کونو تارو» وزیر امور خارجه ژاپن ظهر امروز - چهارشنبه - با حضور در ساختمان وزارت امور خارجه با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه دیدار کرد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ رئیس دستگاه دیپلماسی ژاپن در این دیدار، در رابطه با سفر نخست وزیر ژاپن به تهران، روابط دوجانبه، آخرین وضعیت برجام و تحولات منطقه‌ای و بین المللی با ظریف تبادل نظر خواهد کرد.

به نوشته خبرگزاری ایرنا، این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن تا ساعاتی دیگر وارد تهران شده و مورد استقبال حجت الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در کاخ سعد آباد قرار می‌گیرد.

 

ژاپن آماده است هر کاری که به کاهش تنش منجر شود انجام دهد

وزیر خارجه ژاپن در دیدار با ظریف گفت: آماده ایم هر کاری که به کاهش تنش منجر شود، انجام دهیم.

در دور اول دیدار ظریف و وزیر خارجه ژاپن، وزیر امور خارجه کشورمان ضمن خوشامدگویی به همتای ژاپنی و هیات همراه، با اشاره به روابط دیرینه دو کشور و ۹۰ سال روابط دیپلماتیک ایران و ژاپن، این کشور را دوست و شریک خوب ایران در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خواند و از سفر مقامات عالیرتبه ژاپن به ایران استقبال کرد.

ظریف با اشاره به جنگ و تروریسم اقتصادی دولت آمریکا ضد ملت ایران افزود: با ملت ما جنگ اقتصادی را آغاز کرده اند و روزانه هم با تبلیغات و نفرت پراکنی های آمریکایی ها مواجه هستیم.

وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: در این شرایط سخت برای رفاه و آسایش مردم خود راههایی را خواهیم یافت که از جمله آن تجدید نظر در بودجه و سیاست های مالی بدون اتکاء به نفت است.

تارو کونو نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و پذیرش هیات عالی ژاپن توسط مقامات عالی کشور خاطرنشان کرد: سفر آقای آبه شینزو به ایران به عنوان یک کشور دوست، تاریخی است. ایران کشوری مهم در منطقه است و ما معتقدیم در این منطقه مهم هر چه تنش کمتر باشد به نفع همگان است؛ در غیر این صورت همه ضرر می کنیم. ژاپن آماده است هر کاری که به کاهش تنش منجر شود انجام دهد.

به گزارش فارس، وزیران امور خارجه ایران و ژاپن دور دوم گفتگوهای خود را برگزار کردند. پس از این دیدار محمدجواد ظریف برای استقبال از آبه شینزو نخست وزیر ژاپن راهی فرودگاه مهرآباد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۵
0
0
عکس هاي خروج آبه از ايران را نگذاشتيد ببينيم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین