کد خبر: ۵۹۴۶۷۰
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶

نشست بی‎نتیجه سازمان ملل درباره انفجار نفتکش‎ها

شورای امنیت سازمان ملل متحد که به پیشنهاد آمریکا برای بررسی حادثه آتش سوزی نفتکش ها در دریای عمان تشکیل شد، بدون هیچ نتیجه ای پایان یافت.
نشست بی‎نتیجه سازمان ملل درباره انفجار نفتکش‎ها
آفتاب‌‌نیوز :

منصور العتیبی نماینده کویت در سازمان ملل و رئیس دوره ای شورای امنیت در پایان این نشست که عصر پنجشنبه به صورت غیر علنی برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: در این نشست اطلاعات اولیه این حادثه بیان شد.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ وی افزود: در این خصوص هیچ‌سند و شواهدی ارائه نشده و لازم است تحقیقات ادامه یابد.

رئیس دوره ای شورای امنیت درباره اینکه آیا ایران پشت این حادثه بوده است یا خیر هیچ پاسخی نداد و گفت نام هیچ کسی برده نشده است.

اما جاناتان کوهن سفیر آمریکا در سازمان ملل که با دست خالی از این نمایش ساختگی خارج شده بود با تکرار ادعای مایک پمپئو وزیر امورخارجه امریکا بدون ارائه هرگونه شواهد و حتی پاسخ به سوالات، ایران را در این ماجرا متهم کرد.

وی افزود آمریکا با ادامه کارزار فشار حداکثری ایران را به میز مذاکره خواهد آورد.

شبکه المیادین روز پنجشنبه از حمله به دو نفتکش بزرگ سنگاپوری و نروژی حامل نفت خام در دریای عمان خبر داد. این کشتی‌ها در آب‌های خلیج عمان دچار حادثه شدند و در پی آن انفجارها و آتش سوزی‌هایی در این دو نفتکش رخ داد.

محمدجواد ظریف عصر پنجشنبه در حساب کاربری خود در توئیتر در واکنش به حادثه امروز تصریح کرد: حملات گزارش شده به تانکرهای مرتبط با ژاپن، زمانی اتفاق افتاد که نخست‌وزیر آبه شینزو برای گفت وگوهای گسترده و دوستانه در حال دیدار با آیت‌الله خامنه‌ای بود.

وزیر امور خارجه در این یادداشت آورده است: مجمع گفت و گوی منطقه‌ای پیشنهادی ایران، ضروری است؛ مشکوک بودن برای توصیف آنچه که احتمالاً امروز صبح اتفاق افتاده، کفایت نمی‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین