کد خبر: ۵۹۴۷۳۸
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰
روحانی در دیدار با پوتین در حاشیه اجلاس شانگهای:

اقدامات ایران در چارچوب حقوق خود در برجام است

رئیس جمهوری روابط تهران – مسکو در منطقه را مثال‌زدنی و در همه عرصه های اقتصادی، سیاسی و بین‌المللی رو به گسترش خواند و تاکید کرد: در شرایطی که امروز مداخلات خارجی در منطقه و تحریم‌های غیرقانونی آمریکا، شرایط ثبات و همکاری را در منطقه مشکل کرده، تعمیق و توسعه روابط تهران – مسکو برای دو کشور و ثبات و توسعه منطقه حائز اهمیت است.
اقدامات ایران در چارچوب حقوق خود در برجام است
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر جمعه در حاشیه نوزدهمین اجلاس سران کشورهای سازمان شانگهای در بیشکک و در دیدار ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، با بیان اینکه تهران و مسکو در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی در کنار هم هستند، اظهارداشت: اجرای توافقات اقتصادی دو کشور بویژه در حوزه‌های انرژی و حمل و نقل از روند خوبی برخوردار است و برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌ها طی هفته آینده در تهران به این روند سرعت می بخشد.

به گزارش آفتاب نیوز، رئیس جمهور با اشاره به اینکه حمایت از همکاری بخش‌های خصوصی دو کشور به روند توسعه روابط تجاری شتاب خواهد داد، اظهار داشت: با تصویب قانون مربوط به تجارت با اوراسیا در مجلس، هر چه سریع‌تر اجرای مقدمات آن را فراهم خواهیم کرد که این موضوع به همکاری‌های تجاری منطقه شتاب خواهد داد.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: آمریکا علاوه بر خروج غیرقانونی از برجام به طرز بی‌سابقه‌ای شرکت‌ها و کشورهایی که می‌خواهند قطعنامه 2231 شورای امنیت را رعایت کنند، مورد تحریم قرار می‌دهد.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه اقدامات ایران در چارچوب حقوق خود در برجام است، گفت: اگر منافع ملت ایران توسط سایر شرکای برجام تأمین شود، امکان بازگشت به نقطه قبلی وجود دارد.

روحانی نقش روسیه را در تحکیم برجام و اجرای تعهدات اروپا بسیار مهم دانست و اظهار داشت: ایران همواره حامی ثبات و امنیت منطقه بوده و با مقابله با داعش در منطقه و همچنین ارایه پیشنهاد پیمان عدم تعارض منطقه‌ای این اراده را به اثبات رسانده است.

رئیس جمهور در دیدار با رئیس جمهور روسیه، تصریح کرد: در مورد سوریه نیز علاقمندیم که همکاری‌های خوب و مؤثر دوجانبه برای مقابله با تروریسم در قالب روند آستانه با ترکیه را تا رسیدن به نتیجه نهایی ادامه دهیم.
رئیس جمهور روسیه نیز در این دیدار با بیان اینکه مسکو مصمم به توسعه همکاری های دو جانبه ، منطقه ای و بین المللی با ایران است، گفت: این همکاری ها طیف زیادی از فعالیت های اقتصادی و منطقه ای بویژه مبارزه مشترک علیه تروریسم در منطقه را در بر می گیرد.

ولادیمیر پوتین تاکید کرد: موفقیت هایی که امروز در سوریه شاهد هستیم نتیجه نقش مثبت ایران و همکاری سه جانبه روسیه ، ایران و ترکیه در روند آستانه است.

رئیس جمهوری روسیه همچنین از کمک اخیر ایران در مورد نجات جان 11 خدمه روسی نفتکش حادثه دیده در خلیج فارس قدردانی کرد.

پوتین در ادامه خاطرنشان کرد: برغم مشکلات موجود، روند روابط تجاری دو کشور رو به گسترش است و طی روزهای آینده کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور در تهران برگزار می شود.

رئیس جمهور روسیه افزود: مسکو همچنان علاقمند به حضور و سرمایه گذاری در حوزه انرژی و متعهد به همکاری در طیف وسیعی از عرصه های مورد علاقه دو کشور و همچنین پیشبرد اجرای توافق فیمابین در احداث واحدهای جدید نیروگاه بوشهر و حمل و نقل ریلی است.

وی با بیان اینکه مسکو مجدانه در پروژه کریدور ریلی شمال – جنوب ایفای نقش خواهد کرد، بر استفاده از پول ملی و ایجاد شتاب در روند روابط تجاری دو کشور تاکید کرد.

رئیس جمهور روسیه در پایان پایبندی ایران به برجام را سازنده دانست و گفت: مسکو برای اجرای کامل این توافقنامه از سوی همه طرف ها تلاش های خود را ادامه می دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین