کد خبر: ۵۹۴۸۷۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۱
"سرویس‌های ابری" دنیا خدمات دادن به شرکت‌های ایرانی را متوقف کرده‌اند

وزیر ارتباطات: دشمنان ممکن است اقدام‌هایی علیه فضای مجازی ما انجام و اختلال‌هایی ایجاد شود

وزیر ارتباطات، فناوری و اطلاعات درباره اقدام های ایران مقابل تهدیدهای دشمن در فضای مجازی گفت: پیش بینی های لازم در مقابل فشارهای احتمالی دشمن در عرصه اقتصاد فضای مجازی، اتخاذ شده است.
وزیر ارتباطات: دشمنان ممکن است اقدام‌هایی علیه فضای مجازی ما انجام و اختلال‌هایی ایجاد شود
آفتاب‌‌نیوز :

محمد جواد آذری جهرمی روز شنبه در حاشیه بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز در جمع خبرنگاران افزود: البته دشمن خیلی وقت است فعالیت‌های خود را شروع کرده و در این فضا فشارهایی را وارد می‌کند؛ بیش از یک و نیم سال است که "سرویس‌های ابری" دنیا خدمات دادن به شرکت‌های ایرانی را متوقف کرده‌اند.

وی اضافه کرد: سکوهای ارائه نرم افزار شرکت‌های ایرانی را محدود کرده‌اند، هر چیزی برای اعمال محدودیت از دستشان بر می آمده در فضای مجازی علیه ما فروگذار نکرده‌اند.

جهرمی گفت: اما با این وجود، نه ما و نه شرکت‌های استارت آپی ایران پشت در محدودیت‌های آنها نمانده‌ایم.

وی ادامه داد: مسیر با شتاب در حال طی شدن است اما ممکن است به صورت موضعی اقدام‌هایی علیه ما انجام و اختلال‌هایی ایجاد شود که این در فرآیند جنگ اقتصادی طبیعی است.

آذری جهرمی گفت: مخالفان مردم ایران که قادر به دیدن رشد ما نیستند اختلال‌هایی راه بوجود می‌آورند اما با این وجود مسیر فضای مجازی در کشور عقبگرد نداشته و رو به پیشرفت است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین درباره فیلترینگ با اشاره به هزینه‌های این اقدام در کشور گفت: به هر حال سیستم قضائی و امنیتی کشور در آن مقطع به این جمع بندی رسیدند که برخودی باید با این پیام رسان صورت گیرد و دولت نیز استدلال‌هایی داشت.

وی تصریح کرد: در اینکه عوارضی و افسار گسیختگی‌هایی وجود دارد کسی شک نداشت اما اختلاف در راه حل بود.

آذری جهرمی با اشاره به فعالیت برنامه‌هایی مانند مسیریاب خارجی در کشور وابسته به رژیم اشغالگر گفت: بدون اینکه برخورد سلبی با اینها صورت گیرد شرکت‌های داخلی در این رابطه فعال و از ظرفیت داخلی در این زمینه استفاده شد و امروز در مسیریابی شأن در عرصه رقابتی و فشرده این مسیریاب خارجی در حال خارج شدن از عرصه است.

وی ادامه داد: این مسائل راه حل دارد و نیازمند صبر و حوصله است. ما حرفمان را در آن مقطع زدیم و به شدت در این مساله صحبت شد و جمع بندی در آن مقطع این بود که فیلترینگ صورت گیرد. همه باید به قانون احترام گذاشته و قانون فصل الخطاب ماست.

وی تصریح کرد: همه پیش بینی‌هایی که می‌شد انجام شد اما برخی آقایان دوست ندارند بگویند اینها درست بوده است و می‌خواهند بگویند که در اجرای موضوع های مرتبط درست عمل نشده است.

آذری جهرمی افزود: این موضوع نباید فضای دو قطبی در کشور ایجاد کند باید بپذیریم که فضای مجازی در کشور نیازمند رعایت الزامات حاکمیتی است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
0
1
کارمندان زیر ساخت بعنوان متولی آن اگر جوان و آشنا به علم نوین بودنند این مشکل به حداقل میرسید ، آما ..
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۶
0
0
چرا همه؟
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین