کد خبر: ۵۹۵۶۴۴
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۱

هشدار سندرز به ترامپ درباره ماجراجویی علیه ایران /آمریکا باید ایران و عربستان را سر میز مذاکره بیاورد

«برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت خواستار «حل بحران با ایران از طریق دیپلماتیک» شده و در عین حال گفت که آمریکا باید ایران و عربستان را به سر میز مذاکره بیاورد.
هشدار سندرز به ترامپ درباره ماجراجویی علیه ایران /آمریکا باید ایران و عربستان را سر میز مذاکره بیاورد
آفتاب‌‌نیوز :

پس از آنکه «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در واکنش به سرنگونی پهپاد متجاوز آمریکا در توئیتی نوشت که «ایران مرتکب اشتباه بزرگی شد» سندرز نیز به وی نسبت به هر گونه ماجراجویی علیه ایران هشدار داد.

سندرز در توئیتی در پاسخ به ترامپ نوشت: اگر فکر می‌کنید که تهاجم به عراق یک فاجعه بود جنگ با ایران بدتر خواهد بود. ایالات متحده باید ایران و عربستان را سر میز مذاکره بیاورد، نه اینکه باعث ایجاد یک جنگ بی‌پایان و مغایر قانون اساسی در منطقه شود.

این سناتور در توئیتی دیگر افزود: این کار آسانی است که سیاستمداران روی میز بکوبند و بگویند چقدر سرسخت هستند. اما این فرزندان میلیاردرها نیستند که در جنگ با ایران کشته می‌شوند بلکه فرزندان طبقه کارگر خواهند بود. ما باید برای حل این بحران با ایران از طریق دیپلماتیک کار کنیم، نه اینکه وارد جنگ شویم.

در نخستین ساعات بامداد روز پنجشنبه ۳۰ خرداد، یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند یکپارچه هوایی کشورمان قرار گرفت و سرنگون شد.

سردار سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مورد تاکید کرد که مرزها خط قرمز ما است و هر دشمنی به آن تعرض کند نابود خواهد شد.

گلوبال هاوک بزرگترین پهپاد مورد استفاده در جهان است که در ارتفاع بسیار بالا پرواز می‌کند و کارشناسان می‌گویند که سرنگون ساختن این پهپاد نشان‌دهنده توانمندی بالای نیروی نظامی است.

آمریکایی‌ها ابتدا مواضع و اظهارات متناقضی درباره پهپاد متجاوز خود داشتند اما سرانجام فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا، رسماً سرنگونی پهپاد خود را تأیید کرد.

«محمدجواد ظریف» وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: ما قسمت‌هایی از پهپاد نظامی آمریکا را در آب‌هایی سرزمینی خود، جایی که این پهپاد ساقط شد، از آب خارج کردیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین