کد خبر: ۵۹۵۶۷۹
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
پاسخ فوری تهران به آمریکا این بود که تصمیم در این رابطه بر عهده رهبر انقلاب است

پیام ترامپ به ایران از طریق عمان؛ از هشدار درباره حمله قریب‌الوقوع تا مخالفت با جنگ و درخواست مذاکره با تهران | ایران تکذیب کرد

ایران از طریق عمان پیام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را دریافت کرد. در این پیام درباره حمله به ایران هشدار داده شده است. یک مقام ایرانی به رویترز گفته: پاسخ فوری تهران به امریکا این بود که تصمیم در این رابطه بر عهده رهبر معظم انقلاب است. در همین حال، یک منبع آگاه، خبر اعلام شده از سوی خبرگزاری رویترز درباره ارسال پیام رییس جمهوری آمریکا از طریق عمان به ایران را تکذیب کرد.شورای عالی امنیت ملی نیز هرگونه دریافت پیامی از سوی آمریکا به واسطه عمان را تکذیب کرد.
آفتاب‌‌نیوز :

خبرگزاری رویترز همچنین نوشته است که مقامات ایرانی امروز جمعه (۲۱ ژوئن/۳۱ خرداد) به خبرگزاری رویترز گفته اند که شب گذشته پیامی را از طریق عمان از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا دریافت کردند که به آن ها در مورد حمله قریب الوقوع به ایران هشدار داده شده بود.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ یکی از مقامات ایران که نامی از او برده نشده به رویترز گفت: "او (آقای ترامپ) در پیامش گفته بود که مخالف هر جنگی با ایران است و خواستار گفتگو با ایران درباره موضوعات مختلفی است....او زمانی کوتاه برای پاسخ به ما وقت داد، اما پاسخ فوری ایران این بود که این بستگی به رهبر انقلاب دارد که درباره این مسئله تصمیم گیری کند."

پیام ترامپ به ایران از طریق عمان؛ از هشدار درباره حمله قریب‌الوقوع تا مخالفت با جنگ و درخواست مذاکره

یکی دیگر از مقامات ایران در این باره گفت: "ما این مسئله را مشخص کردیم که رهبر ایران مخالف هر گونه پیامی است، اما این پیام به او انتقال داده می شود تا درباره اش تصمیم گیری کند...بهرحال ما به مقامات عمانی گفتیم که هر گونه حمله‌ای علیه ایران عواقب منطقه‌ای و بین‌المللی خواهد داشت."

در نخستین ساعات بامداد روز پنجشنبه ۳۰ خرداد یک فروند پهپاد جاسوسی آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند یکپارچه هوایی کشورمان قرار گرفت و سرنگون شد.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، روز پنجشنبه ۳۰ خرداد طی یک سخنرانی در استان کردستان با اشاره به هدف قرار دادن یک فروند پهپاد آمریکا در خلیج فارس، مرزهای ایران را خط قرمزی دانست که «هر دشمنی به آن تعرض کند، برنخواهد گشت و نابود خواهد شد.»

سرلشکر سلامی که در «کنگره ملی ۵۴۰۰ شهید استان کردستان» شرکت کرده بود اظهار داشت: «سرنگون کردن هواپیمای جاسوسی آمریکا حامل یک پیام آشکار، واضح، قاطع، سریع، صریح و دقیق بود و آن اینکه مدافعان مرزهای میهن اسلامی ایران در مقابل تعرض هر بیگانه ای به این سرزمین عکس‌العمل های قاطع، تمام‌کننده و قطعی خواهند داشت. مرزها خط قرمز ماست و هر دشمنی به آن تعرض کند، برنخواهد گشت و نابود خواهد شد.»

فرمانده سپاه پاسداران افزود: «اعلام می‌کنیم بنای جنگ با هیچ کشوری نداریم، اما برای جنگ کاملا آماده‌ایم و حادثه امروز نشانه روشنی از این پیام دقیق بود.»

مقامات آمریکایی گفته‌اند یک پهپاد تجسسی این کشور از نوع ترایتون MQ-4C که در حریم هوایی بین‌المللی در تنگه هرمز در حال پرواز بود روز پنجشنبه از سوی نیروهای ایرانی مورد هدف قرار گرفته و سقوط کرده است.

در سوی مقابل یک مقام آگاه در سپاه استان هرمزگان ایران به خبرگزاری ایرنا گفته است این پهپاد در حریم هوایی ایران «در نزدیکی منطقه کوه مبارک» مورد حمله قرار گرفته و لاشه آن نیز در «ناحیه رأس‌الشیر متعلق به آب‌های ایران » سقوط کرده است.

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، نیز درباره سقوط پهپاد تجسسی آمریکا اظهار داشت: «تجاوز هواپیماهای بیگانه به حریم هوایی ایران خط قرمز ماست و فرقی نمی‌کند که متجاوز کدام کشور باشد. به متجاوز همواره پاسخ سخت داده و خواهیم داد »

شمخانی همچنین درباره احتمال رخ دادن جنگ گفت: «برخلاف جوسازی‌ها علیه ایران از سوی برخی، جنگی رخ نخواهد داد چرا که دلیلی ندارد جنگی رخ دهد.»

عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، نیز با «تحریک‌آمیز» دانستن ورود پهپاد آمریکایی به مرزهای ایران، گفت: «به هرگونه تجاوز به قلمرو جمهوری اسلامی ایران و نقض حریم‌های آن قاطعانه هشدار می‌دهیم و تمامی مسئولیت عواقب آنرا متوجه تجاوزکاران می‌دانیم.»

تکمیلی| تکذیب ارسال پیام ترامپ به ایران توسط عمان

یک منبع آگاه، خبر اعلام شده از سوی خبرگزاری رویترز درباره ارسال پیام رییس جمهوری آمریکا از طریق عمان به ایران را تکذیب کرد.

به گزارش ایرنا؛ این منبع آگاه روز جمعه اعلام کرد: خبر اعلام شده از سوی رویترز هم در مورد ارسال پیام و هم در مورد محتوای آن کاملاً کذب است.

شورای عالی امنیت ملی نیز هرگونه دریافت پیامی از سوی آمریکا به واسطه عمان را تکذیب کرد.

یک منبع در شورای عالی امنیت ملی اعلام کرد که هرگونه دریافت پیام آمریکا از سوی ایران و پذیرش آن از سوی رهبر انقلاب نادرست است.

وی به شبکه الجزیره گفت: «آن‌چه در خصوص دریافت پیام آمریکا از سوی ایران و پذیرش آن از سوی رهبری گفته می‌شود، کاملا نادرست است و ما آن را تکذیب می‌کنیم.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۹
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
35
10
مرگ بر آمریکا
امیر خلف خانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
4
26
ترامپ برای دریافت پاسخ مثبت برای مذاکره فقط یک راه دارد , بازگشت به برجام , زیادی هم لاف زدن های اش تکراری شده این ... تاجر حقه باز
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
3
9
گفتگو نه به معنای تسلیم یا حتی به منظور توافق! بلکه برای خریدن زمان تا انتخابات ریاست جمهوری امریکا!

با ترامپ، مثل هر طفل شانزده ساله سرکش زورمندی، باید صحبت کرد، اما نباید به او گوش داد ـ همان بازی که کره شمالی با او کرده یا قوام کرد با استالین ـ تا روزی که شرش را از سر دنیا کم کند، یا با ننه باباش برود یک شهر دیگر!

با اوباما میشد به نتیجه رسید، که پوتین آنرا به محاق برد! با ترامپ اما چهار قطعه عکس و دیگر هیچ!! یک قصه دیگر برای این غول که به پادشاهی رسیده بخوانید، تا یک شب و روز دیگر از او بگیریم برای ملتمان ـ مثل شهرزاد!
معلم ناامید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
7
13
خطرات و زیانهای مداکره از حمله کمتره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
ایران دنبال حمله به کسی نیست اما تجاوز به حریم کشور را تحمل نمی کند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
4
1
آفتابه محمود خوب گفت آب را بریز اونجات که میسوزه
ناشناس
|
Canada
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۳۱
0
1
تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حمله ای نخواهد شد مگر در اقدامات ایذایی آمریکایی کشته شود
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
0
0
انشالله جنگ اتفاق نیفته
شکوفا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۱
0
0
هیچ غلطی نمیتونه بکنه کابوی مو طلایی دیوونه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین