کد خبر: ۵۹۵۸۱۰
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱

القدس العربی: موفقیت ایران در سرنگونی پهپاد آمریکایی، فرماندهان نظامی آمریکا را شوکه کرده است

«ابراهیم نوار» نویسنده و تحلیلگر برجسته مصری در «القدس العربی» نوشت: موفقیت ایران در سرنگونی پهپاد آمریکایی، فرماندهی نظامی آمریکا را شوکه کرده است آنها گمان نمی کردند که ایران قادر باشد یک هواپیمای جاسوسی مجهز به سیستم ضد ردیاب را که در ارتفاع بالای ۶۰ هزار فوت پرواز می کند، سرنگون کنند.
آفتاب‌‌نیوز :

نوار با اشاره به این موضوع همچنین نوشت: به اعتقاد من فرماندهی ناوگان پنجم آمریکا و فرماندهی نظامی این کشور در خاورمیانه، اکنون به بازنگری در قدرت پدافند هوایی ایران نیاز دارند؛ پدافندی که بالاترین راندمان و کارایی را در این عملیات به اثبات رسانید.

وی با اشاره به اینکه چند روز پیش ترامپ پاسخ های آشفته و سرآسیمه ای به سوالات خبرنگاران درباره پاسخ آمریکا به سرنگونی پهپاد جاسوسی این کشور ارائه کرد، افزود: پاسخ های ترامپ و وضعیت جسمی او نشان از نگرانی و حیرت و اضطراب او داشت.

نویسنده در ادامه آورد: روزنامه نیوریورک تایمز روز جمعه نوشت که هنوز کامل مشخص نیست که آیا ترامپ عملیات حمله به اهداف ایران را موقتا متوقف کرده، به زمان دیگری موکول کرده و یا آن را به طور کامل متوقف کرده است. این از ناحیه علمی به معنای آن است که احتمال درگیری نظامی همچنان مطرح است. اما فرماندهی سیاسی و نظامی آمریکا شاید این حقیقت را نداند که هر گونه حمله نظامی علیه ایران به هر سایت و یا هر هدفی، پاسخ گسترده ایرانی ها را به همراه خواهد داشت آن هم نه فقط علیه نیروهای آمریکایی بلکه علیه اهداف راهبردی این کشور در امارات، بحرین و عربستان نیز خواهد بود.

نوار تاکید کرد: توییت محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران درباره سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا فاش کرد که سیستم های رادار ایران توانسته است این هواپیما را از زمان پرواز آن از یک پایگاه در امارات رصد کند. ظریف گفته بود که سیستم های راداری ایران هواپیمای آمریکایی را از دقایق اولیه پرواز رصد می کردند در حالی که به مدت چهار ساعت با ارتفاع بسیار بالایی پرواز می کرد. و هنگامی که به حریم هوایی ایران نزدیک شد، چندین بار به آن پیام هشدار داده شد اما پاسخی نداد در نتیجه دستور سرنگونی آن صادر شد.

منبع: شفقنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین