کد خبر: ۵۹۵۸۳۰
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲

ترامپ: اگر دموکرات‌ها استیضاح کنند راحت‌تر در ۲۰۲۰ پیروز می‌شوم

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت، اگر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا روند استیضاح را به جریان بیندازند راحت‌تر در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ پیروز خواهد شد.
آفتاب‌‌نیوز :

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا جمعه در مصاحبه با ان‌بی‌سی با اشاره به تلاش اکثر دموکرات‌ها برای استیضاح خود و تلاشش برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۰ گفت: فکر کنم انتخابات را راحت‌تر ببرم. اما خب می‌دانید، اطمینان ندارم که داشتن آن را دوست داشته باشم.

رئیس‌جمهوری آمریکا گفت، به باور او نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با درخواست‌های حزب دموکراتش برای آغاز روند استیضاح مخالفت می کند چون "می‌داند در آن صورت من بسیار راحت‌تر پیروز خواهم شد."

او بار دیگر تاکید کرد هیچ اشتباهی انجام نداده و قربانی فعالیت غیر قانونی شده است. ترامپ دوباره مدعی جاسوسی از کمپین انتخاباتی ۲۰۱۶ خود شد؛ مساله‌ای که موضوع تحقیق ویلیام بار، دادستان کل آمریکا قرار گرفته است. ویلیام بار از متحدان ترامپ است.

پس از انتشار گزارش بازرس رابرت مولر، رئیس شورای ویژه تحقیقات درخواست‌ها برای استیضاح شدت یافته است. مولر در سخنانش هم به وجود توطئه میان کمپین ترامپ و روسیه اشاره نداشت اما ترامپ را هم از جرم مانع‌تراشی در عدالت مبرا ندانست. مولر گفت این به کنگره بستگی دارد که تحقیقات بیشتری درباره آن داشته باشد.

تا روز جمعه ۷۳ دموکرات و یک جمهوری‌خواه از آغاز روند استیضاح حمایت کردند. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و سایر رهبران دموکرات با این فرایند مخالف هستند و معتقدند مجلس نمایندگان باید تحقیقات خود را داشته باشد و ببیند حقایق تا کجا پیش می‌روند. پلوسی همچنین گفته است برای استیضاح به حمایت دو حزبی نیاز است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین