کد خبر: ۵۹۵۸۳۵
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷

وزارت بهداشت به بازار دارو تسلط دارد

‌عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر بهداشت تصمیم گرفت قرارگاه دارو را به داخل وزاتخانه انتقال دهد تا خودش در رأس این قرارگاه قرار بگیرد تا کمبودهای دارویی و تجهیزات پزشکی در این شرایط‌ پیش نیاید.
آفتاب‌‌نیوز :

‌حیدرعلی عابدی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص تشکیل قرارگاه دارو در وزارت بهداشت، اظهار کرد: نمکی- وزیر بهداشت، تخصص اصلی‌اش در دارو است و به همین دلیل در این خصوص هر تصمیمی بگیرد اشتباه نمی‌کند، منتها وقتی کمیته‌ها و تیم‌های تخصصی در سازمان غذا و دارو تشکیل می‌شوند و هماهنگ و هم سو با سیاست‌های وزیر عمل نکنند درست نیست، به همین دلیل وزیر تصمیم گرفت قرارگاه دارو را به داخل وزاتخانه انتقال دهد تا خودش در رأس این قرارگاه قرار بگیرد تا کمبودهای دارویی و تجهیزات پزشکی در این شرایط، پیش نیاید.

وی در پاسخ به این سوال که هم‌اکنون وضعیت دارو در کشور نرمال است یا خیر؟ گفت: به خوبی می‌دانیم که وزارت بهداشت به بازار دارو تسلط دارد، البته اگر مشکلاتی مافوق توان کشور در وضعیت تحریم رخ دهد بحث دیگری است، اما در حد مقررات و ویژگی‌هایی که در کشور است و اختیاراتی که وزیر دارد بدون شک بر مشکلات احتمالی دارو فائق می‌شویم.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در خصوص قیمت دارو، تصریح کرد: قرار است همین هفته وزیر بهداشت را به مجلس دعوت کنیم تا وضعیت قیمت دارو را بررسی کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین