کد خبر: ۵۹۶۰۴۹
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱

انتشار اخبار جعلی درباره احتمال ترور بوریس جانسون در شبکه‌های اجتماعی توسط روس‌ها

مطالعات جدید نشان می‌دهند: جاسوسان روسی یک سری اخبار جعلی در شبکه‌های اجتماعی از جمله برنامه‌ریزی برای ترور بوریس جانسون وزیر خارجه پیشین انگلیس در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند.
انتشار اخبار جعلی درباره احتمال ترور بوریس جانسون در شبکه‌های اجتماعی توسط روس‌ها
آفتاب‌‌نیوز :

مطالعات جدید نشان می‌دهند: این عملیات برای تحریک افزایش تنش‌ها میان کشورهای غربی انجام می‌شود.

به گزارش روزنامه گاردین، این مطالعات نشان می‌دهند این حساب‌های کاربری در طول ۵ سال به ۹ زبان و در بیش از ۳۰ پلتفرم منتشر شده‌اند.

در ماه مه شبکه مجازی فیسبوک تعدادی حساب نامعتبر را بست که این حساب‌ها از روسیه نشأت می‌گرفتند. این حساب‌های کاربری مداوم و پیچیده توسط سرویس اطلاعاتی روسیه مدیریت می‌شوند.

یکی از اخبار حساس جعلی منتشر شده توسط روسیه این است که مخالفان رادیکال بریگزیت به دنبال ترور بوریس جانسون وزیر خارجه پیشین انگلیس و یکی از حامیان اصلی بریگزیت هستند.

این نامه هشدار آمیز در صفحه فیسبوک در حساب کاربری به نام وزیر خارجه اسپانیا منتشر شده که در آن به اشتباه اسمش نوشته شده است. این نامه به زبان انگلیسی و اسپانیایی منتشر شده است.

یکی دیگر از قربانیان عملیات روسیه مارکو روبیو سناتور جمهوری خواه است.

یک عکس فوتوشاپ شده از توئیتر روبیو منتشر شده است که وی در آن مدعی شده است که GCHQ (ستاد ارتباطات انگلیس) که درباره دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۴ جاسوسی کرده، به بازی بازگشته است.

به نوشته این مطالعات، مسکو به دنبال افزایش تنش‌ها میان آمریکا و انگلیس بوده و این اقدام در راستای استراتژی مطرح شده انجام گرفته شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین