کد خبر: ۵۹۶۰۹۶
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۱

توصیه‌های محیط زیست برای دو روز آینده

براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران منتهی به ساعت ۸ امروز (۲ تیر) متوسط شاخص کیفیت هوای تهران در ۲۴ ساعت گذشته در ایستگاه‌های شهر تهران ۱۰۷ و آلاینده اصلی ذرات معلق با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون و کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.
توصیه‌های محیط زیست برای دو روز آینده
آفتاب‌‌نیوز :

محمد رستگاری - معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران - با اشاره به اینکه بالاترین شاخص آلودگی با عدد ۱۲۶ مربوط به ایستگاه پیروزی در منطقه ۱۳ بود، اظهارکرد: بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی استان تهران، طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۳ و ۴ تیر) در پاره‌ای نقاط بخصوص جنوب و غرب استان شاهد وزش باد شدید و احتمال گردوخاک خواهیم بود.

معاون نظارت و پایش اداره محیط زیست استان تهران در ادامه به رعایت توصیه‌های زیست محیطی توسط شهروندان طی فردا و پس فردا (۳ و ۴ تیر) اشاره کرد و گفت: شهروندان از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود، از جمله روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری، عمرانی و مانند آن خودداری کنند.

وی ادامه داد: بیماران قلبی و ریوی مبتلا به آسم از انجام فعالیت‌های بدنی به‌خصوص در فضای باز و از خروج غیرضروری از منزل خودداری کنند.

بر اساس گزارش روابط عمومی محیط زیست استان تهران، معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران در پایان تصریح کرد: رعایت الگوی مصرف سوخت و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی و استفاده از وسایل حمل و نقل همگانی، دقت هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها از جمله موضوعاتی است که شهروندان باید مد نظر قرار دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین